Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takakaarien levitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetuQQi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 74
    • Lieto

    Takakaarien levitys

    Joo elikkäs, itsellä on nuo 10'' Keskinit alla, matalemmaks tarttis saada mutta kaaria pitäis hieman levittää (: millaisilla kotikonsteilla sen parhaiten sais tehtyä vai pittääkö oikein mankeli hommata? :think

    Kaikki ne jotka on levitelleet niin kertokaa kokemuksistanne !
    Bmw e36 325i coupê -92

    Kun lusikalla on annettu, ei voi enää kauhalla vaatia

    sigpic
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5541
    • Kankaanpää

    #2
    Voit kysellä alueen foorumilaisilta mankelia ja käydä siellä mankeloimassa ne. Varaudu kaarien maalaukseen.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Hautalintu
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 699
      • Ulvila

      #3
      Originally posted by GARFFi View Post
      Voit kysellä alueen foorumilaisilta mankelia ja käydä siellä mankeloimassa ne. Varaudu kaarien maalaukseen.
      samat on munkin neuvot ja vinkit
      sigpic

      "Ilo ilman E30 on teeskentelyä"
      "I'dont drive fast, I just fly low"
      "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät pahentaisi."
      ❒Single ✔Taken ❒Forever alone

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #4
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • PetuQQi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 74
          • Lieto

          #5
          hyvältä näyttää D
          Bmw e36 325i coupê -92

          Kun lusikalla on annettu, ei voi enää kauhalla vaatia

          sigpic

          Comment

          • veteraaniseppo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2008
            • 1283
            • Hla-Sjk.

            #6
            Mankeli tosiaan tai rautaputki. Itse sain rautaputkella parempaa jälkeä kuin mankelilla Kannattaa joo lähteä siltä pohjalta, että kaaret maalataan lopuksi niin ei tarvii niin paljoa koko ajan jännittää. Itellä lohkes silti maali vaikka kuinka kuumenteli kuumailmapuhaltimella.
            Kaksistaan varmasti helpompi homma kun toinen lämmittää kaarta ja toinen mankeloi. Ite piti tehdä yksin ja oli aika äheltämistä.

            Comment

            • ///saMi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1198
              • 52300

              #7
              Joo tosiaan jos vähänkin reilummin tarvii mankeloida, esim. se kantti suoraksi kokonaan kannattaa tosiaan varautua maalauspuuhiin. Itellä paljastui vielä kunnon kittiräpellys kun omasta e36:sta aikoinaan kaaria pokkailin

              Comment

              • S^X
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 933
                • Muurame

                #8
                Riippuu aikas paljon miten kompostoitunut se muokattava kaari on...

                Coupessa toinen kaari oli aika rujo jo valmiiksi joten sen vedin aika rajulla kädellä koska kumminkin meni työn alle. Toinen puoli sit meni ihan hyvin lämmön ja hellän mankeloinnin kanssa

                Lavacossusta taasen ihan reteesti rautaputkella ja pesarilla johon oli kääritty erkkaria,saipahan pullakumit pyörimään Pitää vielä oikealla mankelilla viimeistellä,toihan oli vasta rouhintaa
                W208
                W638
                E36

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3166
                  • 47200

                  #9
                  Originally posted by S^X View Post
                  Riippuu aikas paljon miten kompostoitunut se muokattava kaari on...

                  Coupessa toinen kaari oli aika rujo jo valmiiksi joten sen vedin aika rajulla kädellä koska kumminkin meni työn alle. Toinen puoli sit meni ihan hyvin lämmön ja hellän mankeloinnin kanssa

                  Lavacossusta taasen ihan reteesti rautaputkella ja pesarilla johon oli kääritty erkkaria,saipahan pullakumit pyörimään Pitää vielä oikealla mankelilla viimeistellä,toihan oli vasta rouhintaa
                  Ai?! Ite aloitin 2kg moskalla ja vastimella ja lopetin pienemmällä vasaralla ja paukkupullosta maalia niskaan kyllä tuli hyvä!

                  Comment

                  • stögö
                    BTCF Member
                    • Nov 2007
                    • 503
                    • Espoo

                    #10
                    Itse luotin ammattilaiseen ja hyvä tuli. Kaksi kertaa pokattiin kaaria. Ensiksi vähän ja sitten loput mitä pystyi ilman kaarien maalamista. Propsit Robille. Teki ensi luokkaista jälkeä
                    Käyttiksenä:f20 120d xDrive m-sport ja vw t5
                    Hupileluina: hd sportster, vw t3 westfalia ja Vator 15dl
                    tallissa projektina e21
                    EX:e93, e60, e91, e36

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎