Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 "käynnistyksenesto" ei anna enää käynnistää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesa_k1988
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 14
    • Iisalmi

    E30 "käynnistyksenesto" ei anna enää käynnistää

    Eli tälläisessa -86 vuoden m20b20 kulkineessa on tämä vilkkuva valo kojetaulussa, ja kun sitä painaa "kaukosäätimen" nastalla niin pitäsi valon sammua ja antaa kytkeä virrat koneeseen ja mahdollistaa käynnistymisen.

    Mutta nyt talven seisonnan aikaan on jokin sipannut, valo kyllä vilkkuu kojetaulussa ja kapulassa kun sillä painaa valoa vasten. Mutta mitään ei tapahdu.
    Onkohan tämä systeemi alkuperäinen? Mut joka tapauksessa se pitäisi saada ohitettua, tai toimivaksi, vinkkejä tulemaan! Ei viitsisi summassa ruveta piuhoja repimään. Boksin numero mihin tämä systeemi on kytketty on 82 92 9 402 597, KBA 9540 ja 12v.

    Tutkimuksia auttaisi kun tietäisi edes, mikä on ns. päärele, jonka pitäisi vetää kun virrat kytketään avaimesta päälle. Hyvät kuvatkaan ei olisi pahitteeksi.
    Last edited by Vesa_k1988; 09-04-2012, 16:16. Reason: lisäys releestä
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Vesa_k1988 View Post
    Eli tälläisessa -86 vuoden m20b20 kulkineessa on tämä vilkkuva valo kojetaulussa, ja kun sitä painaa "kaukosäätimen" nastalla niin pitäsi valon sammua ja antaa kytkeä virrat koneeseen ja mahdollistaa käynnistymisen.

    Mutta nyt talven seisonnan aikaan on jokin sipannut, valo kyllä vilkkuu kojetaulussa ja kapulassa kun sillä painaa valoa vasten. Mutta mitään ei tapahdu.
    Onkohan tämä systeemi alkuperäinen? Mut joka tapauksessa se pitäisi saada ohitettua, tai toimivaksi, vinkkejä tulemaan! Ei viitsisi summassa ruveta piuhoja repimään. Boksin numero mihin tämä systeemi on kytketty on 82 92 9 402 597, KBA 9540 ja 12v.

    Tutkimuksia auttaisi kun tietäisi edes, mikä on ns. päärele, jonka pitäisi vetää kun virrat kytketään avaimesta päälle. Hyvät kuvatkaan ei olisi pahitteeksi.
    Systeemi on "lähes alkuperäinen" eli se on BMW valmistama ja luultavasti lisätty jälkikäteen.

    Helpoimalla taidat päästä kun seuraa johtoja ja poistat koko ajaoneston toiminnasta.
    Olli.

    Comment

    • 328 e36
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 488
      • pori

      #3
      Kai senverran on asiaa tutkittu että onhan akussa virtaa kunnolla? Sitä ennen ei ainakaan kannata kauheasti alkaa purkamaan mitään...
      e36 320 cabrio.
      e36 328 coupe.

      Comment

      • Vesa_k1988
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 14
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by 328 e36 View Post
        Kai senverran on asiaa tutkittu että onhan akussa virtaa kunnolla? Sitä ennen ei ainakaan kannata kauheasti alkaa purkamaan mitään...
        Kyllä akku oli yön latauksessa ennen yritystä.

        Ja niimpä vähän ajattelinkin että johtoja seuraamalla täytyy ruveta systeemi purkamaan. En kyl ymmärrä miten, periaattessa yksinkertanen systeemi tarvii nii pirusti piuhaa :O

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎