Mitkä (mieluusti katsastuskelpoiset) H1-polttimot näyttäisivät ihan oikeasti kirkkaan valkoiselta tai hieman sinertävältä? Keulan valaistus on ledien myötä muuttumassa kirkaamman valkoiseksi jolloin ajovalot alkavat näyttämään verrattaen kellertävämmältä vaikka lamput ovatkin ns. "valkoisia" Blue Hammereita. Ei tarvitse niitä ihan kalliimpia brändilamppuja suositella, vaikka varmaan hyviä ovatkin, pienituloinen kun olen. Kunhan toimii lamppuina, kestää yli vuoden ja eivät lähetä hitustakaan keltaista, olen tyytyväinen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Valkoiselta näyttävät H1-polttimot?
Collapse
X
-
Jos kerran maailma sinertämään pistetään nin kseenonia tulille! Onhan toki noita valkosia halogeenejaki, kuten philipsin blue visionit, mut eipä ne nyt oikeesti miltään näytä, toki paljon kirkkaamman valkoset kun perus nissani halogeenit mut ei mitään silmiinpistävää sinerrystä..Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Ei riitä tämän pojan rahat ksenoneihin vielä pitkään aikaan kun pitäisi kaikki viatkin ensin setviä, sitä katsotaan sitten joskus kun rahaa on liikaa. Ei haittaa vaikkei sinerrä tai olisi normilamppuja kirkaammat, haluan vain päästä eroon kellertävyydestä jotta auton keulan feng shui ei mene vituralleen. Mieluummin sinertävä kuin kellertävä.
Kuinkas noiden Blue Visioneiden kestävyys? Saako jostain halvemmalla kuin perusmarketin 12€/kpl?
Googlailin tässä ja törmäsin MTECin lamppuihin, tarkemmin ottaen Cosmos Blue ja Super White. Nämä vaikuttaisivat olevan ulkonäöllisesti vaatimuksieni mukaisia, mutta mites tuo tieliikennekelpoisuus?Last edited by Morgion; 08-05-2012, 20:51.1994 E36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Morgion View PostEi riitä tämän pojan rahat ksenoneihin vielä pitkään aikaan kun pitäisi kaikki viatkin ensin setviä ja olen jokatapauksessa oudon kiintynyt halogeeneihin. Ei haittaa vaikkei sinerrä tai olisi normilamppuja kirkaammat, haluan vain päästä eroon kellertävyydestä jotta auton keulan feng shui ei mene vituralleen. Mieluummin sinertävä kuin kellertävä.
Kuinkas noiden Blue Visioneiden kestävyys?
Googlailin tässä ja törmäsin MTECin lamppuihin, tarkemmin ottaen Cosmos Blue ja Super White. Nämä vaikuttaisivat olevan ulkonäöllisesti vaatimuksieni mukaisia, mutta mites tuo tieliikennekelpoisuus?
Blue visioneiden kestävyys ei ainakaan ihtellä ollu mitään kovin mahtavaa luokkaa.. Siihen kannattaa suhtautua varauksella!
MTECin lamput taitavat suomessa olla laittomat.. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä, mutta ainakaan niitä ei vissiin missään suomessa edes myydä, ja jotain stantardejakin noihin liittyi.. :think Sori tästä meikäläisen "mutu" painotteisesta tiedosta, ei ole tullut hirveesti halogeeneihin perehdyttyäNäitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
ja tosiaan halvimmat xenonsarjat maksaa samanverran kuin "laadukas" halogeenipolttimopari- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Postja tosiaan halvimmat xenonsarjat maksaa samanverran kuin "laadukas" halogeenipolttimopari
Toisaalta nuo xeenonit eivät vaan sitte ole lailliset ennenkun autommaatiset tasonsäädöt, ajovalopesurit ja muut on reilassa.. Itteäni ei o häirinny ku tuollasen bolt on sarjan klipsasee helposti pois ennen katsastusta, mutta miten kukin tykkää..Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by TorQuel View PostTästä olin juuri kirjottamassa edittiä omaani.. Elikkä tosiaan blue visionit maksaa ~40e ja mitäpä meiltä Täältä löytyykään
Toisaalta nuo xeenonit eivät vaan sitte ole lailliset ennenkun autommaatiset tasonsäädöt, ajovalopesurit ja muut on reilassa.. Itteäni ei o häirinny ku tuollasen bolt on sarjan klipsasee helposti pois ennen katsastusta, mutta miten kukin tykkää..- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by TorQuel View PostNo perhana, tuota en tiennykkään! Aina oppii uutta- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e39 525i -01
Comment
-
-
Katselin tuossa mitä kaikkea ksenoneihin tarvitsee ja sanottakoon että ainakin näillä näkymin en sellaisia rupea laittamaan, menis nimittäin keulan valosto kokonaan uusiksi. Uudet ("halvat") kolmensadan umpiot sulaisivat saman tien ja lasinpesureita ym. räpellintä olen onnellinen ilmankin, joten jätetään ne ksenonit nyt tästä keskustelusta, tulisi meinaan vähintään viidensadan euron ja minun työtahdillani viikon urakka.
Blue Visionit ovat 12€/kpl, joten viidelläkympillä saan jo neljä lamppua. Eikä tarvitse laittaa keulaa uusiksi. Onko kellään ihan omassa/kaverin autossa ollut näitä? Ovatko ihan oikeasti valkoisia? Tuohon hintaan ei paljon sikoja säkeissä ostella, eikä niitä avattuna ja käytettynä enää kauppaankaan voi palauttaa.1994 E36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Morgion View PostKatselin tuossa mitä kaikkea ksenoneihin tarvitsee ja sanottakoon että ainakin näillä näkymin en sellaisia rupea laittamaan, menis nimittäin keulan valosto kokonaan uusiksi. Uudet ("halvat") kolmensadan umpiot sulaisivat saman tien ja lasinpesureita ym. räpellintä olen onnellinen ilmankin, joten jätetään ne ksenonit nyt tästä keskustelusta, tulisi meinaan vähintään viidensadan euron ja minun työtahdillani viikon urakka.
Blue Visionit ovat 12€/kpl, joten viidelläkympillä saan jo neljä lamppua. Eikä tarvitse laittaa keulaa uusiksi. Onko kellään ihan omassa/kaverin autossa ollut näitä? Ovatko ihan oikeasti valkoisia? Tuohon hintaan ei paljon sikoja säkeissä ostella, eikä niitä avattuna ja käytettynä enää kauppaankaan voi palauttaa.
Mutta nyt.. Kun rupesin tässä miettimään että mistä noin halvalla blue visionit.. nin tajusin että itelläni oli kakskasissa blue vision ultrat eikä pelkät blue visionit :think Meikäläisen moka.. Ainakin nuo ultrat olivat tosi valkoset verrattuna tavalliseen halogeeniinNäitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by TorQuel View PostNo tosiaan jos kseenoneista lailliset haluaa nin hommaa se teettää!
Itsellä on tosiaan kaksi settiä Blue Hammereita ajovaloissa ja sumareissa ja pitkissä jotkut ikivanhat Philips Vision Plus-tuikut. Ovat nuo Blue Hammeritkin valkoisempia kuin tavalliset tuikut, mutta silti ihan selvästi kellertävät. Ajattelin ensin ostaa Osram Cool Bluet, mutta kaveri ehti ensin ja kellertäväähän siellä, vaikka kuinka lupailivat 4200K värilämpötilaa ja päänräjäyttävää sinisyyttä.
EDIT: Mites muuten, voisiko värikalvolla "korjata" tuota kellertävyyttä pois raiskaamatta valotehoa? Mikä halogeeneista yleensäkään tekee kellertävät?1994 E36 325i
Comment
-
-
Onhan niitä olemassa nykyään led-lamppuja noilla h-kannoilla, ovat sinertävän valkoiset, mutteivät tuo valotehoa juuri mitään. enenpi show käyttöön. Ennemmin sellaiset kuin kalvoviritykset, jos ei oo tarvettä nähdä mitään. Ebaysta tilaamalla saa halvalla, mutta nyt ruvennut saamaan ihan normikaupoista, motonetista jne. Ei niilläkään laillista saa.
Comment
-
-
Juu, olen noihin ledipolttimoihin joskus törmännyt, mutta paska valoteho ja tieliikennekelvottomuus sai kiinnostuksen lopahtamaan siihen. Ihanneskenaario olisi lailliset joilla näkisi jotain (valoteho tavallisen halogeenin luokkaa). Hintaa jos lampuille tulisi se kymppi per tuikku tai vähemmän niin kyllä tekis gutaa.1994 E36 325i
Comment
-
Comment