Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuulilasiin pinttynyt "harso"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Tuulilasiin pinttynyt "harso"

    Moro,

    Huomasin tuossa viikko sitten, että tuulilasissa on semmonen alue jotain kummallista, joka ei lähde millään ilveellä pois.

    Lasissa on semmonen laikukas kuvio, joka ei ole yhtenäinen, eli tavallaan isompaa ja pienempää laikkua, joka tulee esille vain kun lasi on kostea, ja kun alueen yli pyhkäsee lasinpyyhkijöillä.

    Olen yrittänyt irrottaa noita "laikkuja" Xyleenillä, Asetonilla, Turtle Waxin Extreme Nano-tech kliinerillä, perus lasinpesuaineilla, fairyllä. Eilen kokeilin keraamisen lieden puhdistusainetta, joka ei naarmuta. Sain sillä kyllä muita kiinnipalaneita vesipisaroita irti aika helposti, mutta nuo laikut ei inahtanutkaan. Tilasin tänään happopohjaista Gtechniq G4:aa vielä, netin mukaan moni saanut tuolla vastaavia irti.

    Onkohan tässä kyseessä ns. lasihome, jossa kosteus tehnyt jonku säilytyspeiton alla vaurioita. Vai voiko olla vain joku autopesurin nestemäinen vaha, joka on sopivasti jämähtänyt lasiin? Mitään vinkkejä, millä tuommosen sais irti jos tuo G4:kään ei auta?

    Jos auto jää räntäsateeseen ulos, niin kyseisten laikkujen kohdalle ei tartu lumi/vesi samalla lailla kuin muualle. Mietin, voiko tässä olla myös joku 5Sateesta tyyppinenkin litku kyseessä. Sormella lasissa ei tunnu minkäänlaista pintaa, ja se tulee esille vain lasinpyyhkimillä. Huono puoli on se, että silloin se pinta erottuu ja sen läpi näkyy huonommin kuin muualta, jossa laikkuja ei ole. (pimeällä, sateella)

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Joko on jotakin paskaa jäänyt lasiin kiinni ja palanut siihen tai sitten juuri 5 sateesta tms.

    Tuulilaseja pystyy myllyttämään kirkkaaksi ja naarmuttomaksi, tällä varmasti lähtee myös tuollaiset epämääräiset aineet pinnasta jotka ei muuten lähtisi.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1204
      • GrassLake

      #3
      Myllytykseen, tuskin montaa kymppiä pelkän lasin veto puhtaaksi?
      Jos siis ei tarvitse naarmuja alkaa poistamaan, vaan pelkkä "viimeistelyveto".

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Risto113 View Post
        Myllytykseen, tuskin montaa kymppiä pelkän lasin veto puhtaaksi?
        Jos siis ei tarvitse naarmuja alkaa poistamaan, vaan pelkkä "viimeistelyveto".
        Kukahan tekee Oulun suunnalla... Saa vinkata!

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Laita 5sateesta koko lasiin niin sitten se on tasaisesti. Mulla oli joskus rainx nimistä ainetta lasissa. Ei millään lähtenyt pois ja lasi oli raidallinen. 5sateesta lasiin ja raidat katosi. 5sateesta ei pysy kovin kauaa ja kun se lähti niin raidat ei tulleet takaisin. Sitten vaan 5sateesta uudestaan...

          Comment

          • silbersix
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 770

            #6
            Originally posted by teropa View Post
            Huomasin tuossa viikko sitten, että tuulilasissa on semmonen alue jotain kummallista, joka ei lähde millään ilveellä pois.
            Nappaseppa Tero kuva niin ihimetellään kuvan muodossa tuota laikkua.
            E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
            E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

            Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Laita 5sateesta koko lasiin niin sitten se on tasaisesti. Mulla oli joskus rainx nimistä ainetta lasissa. Ei millään lähtenyt pois ja lasi oli raidallinen. 5sateesta lasiin ja raidat katosi. 5sateesta ei pysy kovin kauaa ja kun se lähti niin raidat ei tulleet takaisin. Sitten vaan 5sateesta uudestaan...
              Enpä taida laittaa tuota ainetta, kyllä selvin on hankkiutua tuosta eroon, luulen…

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                2h hinkkausta tommosella keraamisen lieden puhdistusaineella + Viledan karkialla keraamisen lieden putsaussienellä ja efektistä noin puolet sain hinkattua pois. Osa lähti kokonaan, osa haalistu. Ei ole sähkövehkeitä niin jäi nyt vielä vaiheeseen. Taidan odottaa tuota tilaamaani G4:sta ja kattoa lähtiskö sillä loput. Tai sitten pitää vaan hinkata loppuun toinen kerta.

                Täytyy sanoa, että voi v*ttu että voi olla lujassa tommonen, enpä olis arvannut.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #9
                  On se kumma... muilla hiovilla aineilla ei oikeen saanut mitään rotia noihin harsoihin. Mutta sitten ostin huvikseen Sonaxin lasin ja muovin puhdistuskiilloketta, ja sillähän tuo harso lähti käveleen pienellä vaivalla. Tai ainakin nyt näyttää siltä.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • uniiq
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2012
                    • 333
                    • Vantaa

                    #10
                    Oisit vaan käsitelly sen lasin uudestaan vaikka 5-sateesta vai Rain-X aineella niin hyvä ois tullu. Pitää vaan muistaa et käsiteltyyn lasiin pitää välttää vahvojen lasinpesunesteiden käyttöä, koska ne kuluttaa tota kalvoa.
                    BMW harrastuksena jo vuodesta 2012

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by BMWekenäs View Post
                      Oisit vaan käsitelly sen lasin uudestaan vaikka 5-sateesta vai Rain-X aineella niin hyvä ois tullu. Pitää vaan muistaa et käsiteltyyn lasiin pitää välttää vahvojen lasinpesunesteiden käyttöä, koska ne kuluttaa tota kalvoa.
                      En halua noita aineita lasiin, johtaa siihen, että niitä pitää olla koko ajan öösäämässä. Ja silloinkin joillakin käyttäjillä on ilmennyt pyyhkimiä käytettäessä semmosen harson näkymistä.

                      Parempi olla puhdas.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by teropa View Post
                        En halua noita aineita lasiin, johtaa siihen, että niitä pitää olla koko ajan öösäämässä. Ja silloinkin joillakin käyttäjillä on ilmennyt pyyhkimiä käytettäessä semmosen harson näkymistä.

                        Parempi olla puhdas.

                        Tero
                        Eipä pyyhkimiä paljon tarvitse käyttää jos on 5sateesta lasissa. Etenkin sivulaseissa ja peileissä ehdotonta ainetta.

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2043
                          • Riihimäki

                          #13
                          Ei taida olla Motonetin valikoimassa tuota ainetta mikä osoittautui toimivaksi?

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Eipä pyyhkimiä paljon tarvitse käyttää jos on 5sateesta lasissa. Etenkin sivulaseissa ja peileissä ehdotonta ainetta.
                            Nimenomaan. Ja sadetunnistimen toiminta paranee kertaluokkaa 100 :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Joo kyllä tuo v*tut sateesta aine on ihan oikeasti toimivaa. Itse käytän sitä pääasiassa sivu- ja takalasissa. Tuulilasissakin aina silloin tällöin. Suurimman hyödyn saa farkkuauton takalasissa, sillä piki ja suola eivät tartu niin lujaa lasiin. Helpompi pestä auto jälkikäteen ainakin takalasin osalta.

                              Oma salaisuutensa tuon aineen käytössä on se, että sitä levitetään vain yksi tasainen kerros ja sen jälkeen se pyyhitään erittäin kostealla rätillä pois. Rättiä tulee myös käännellä jatkuvasti, koska tuo aine on aika "rasvaista" ja se jättää helposti raitoja ja harmaan kalvon, jos ylimääräistä ainetta ei saa putsattua tehokkaasti pois. Mutta oikein käytettynä todella tehokas aine.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎