Announcement

Collapse
No announcement yet.

ARP kk-pultit M50 aidot vai kiinalaiset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ardi00
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2011
    • 1518
    • Spain/Valencia

    ARP kk-pultit M50 aidot vai kiinalaiset?

    Terve!

    Onko kukaan tilannut näitä m50 kk-pultteja ebaystä?

    Suomen jälleenmyyjillä hinta päälle 200e kaikilla. Ebaystä löytää 100e hujakoille, mutta onko nämä niitä "kiinan" arppeja?

    Last edited by Ardi00; 19-02-2014, 01:08.
    e36 Fijigrün 328i
    e46 Stalhgrau 325ci
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Originally posted by Ardi00 View Post
    Terve!

    Onko kukaan tilannut näitä m50 kk-pultteja ebaystä?

    Suomen jälleenmyyjillä hinta päälle 200e kaikilla. Ebaystä löytää 100e hujakoille, mutta onko nämä niitä "kiinan" arppeja?

    http://m.ebay.com/itm/320956697115?nav=SEARCH
    Cosaan maksaa sarja (4 paria) noin 60e. Joten tuo satku kuulostaa melko oikealta hinnalta.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Ardi00
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2011
      • 1518
      • Spain/Valencia

      #3
      Originally posted by Jasu View Post
      Cosaan maksaa sarja (4 paria) noin 60e. Joten tuo satku kuulostaa melko oikealta hinnalta.
      Jep. Sitä vain mietin, kun niitäkin on liikkeellä. Ulkomailla 100-150e ja suomessa päälle 200e kaikilla..:think
      e36 Fijigrün 328i
      e46 Stalhgrau 325ci

      Comment

      • _racing_
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 296
        • Inkoo

        #4
        Tietääkö joku kauppaa ulkomailta mistä sais varmasti aitoja arp pultteja?

        Comment

        • Joba
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 556

          #5
          Titan Motorsport, myy kaikkia ARP:n pultteja mitä ARP tekee. Tarpeen tullen myös customia. Lähettää Suomeen ja suht asiallisilla postikuluilla

          Comment

          • Jasuuu
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 773
            • Oulu

            #6
            Miten eroaa arpit ja perus 12.9?

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Jännä juttu ku parisen vuotta sitten kyselin teettää kankia suoraan kiinassa, niin kehuivat ottavansa pultit jenkeistä ARP:ltä, joten pultit kiinasta olivat lähes saman hintaiset ku jenkkilästä. Tietty nykyään varmasti on jo sit kopiokamaa liikkeellä pulttienkin kohdalla.

              Muistaakseni arpit ovat vielä himppasen jytkymmät mitä perus 12.9...
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • tero_v
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 970
                • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                #8
                Eikös arp ollu 14.? Tai jotain
                E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                650hp/850nm 1.8bar
                1/4m 11.48s/208km/h
                100-150km/h 2.01s
                100-200km/h 6.99s


                EX jatkeet:
                e39 528 M-Sport -99
                e36 318is "M-sport" -92

                Comment

                • Jasuuu
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2011
                  • 773
                  • Oulu

                  #9
                  Jossain täällä foorumilla oli juttua noista, mut ei löydy enään. Jos jollain on tietoa niin olen korvana Jos esim vetomurtolujuudessa on 10% ero arpin hyväksi niin kävelen suoraan pulttikauppaan ja säästän parisataa..

                  Comment

                  • turbobliz
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1002
                    • e-suomi

                    #10
                    Ilmeisesti ero on jopa pienempi kuin 10% ARP 2000:n hyväksi verrattuna 12.9 pulttiin.

                    Comment

                    • MikkoÄr
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 170
                      • Nokia

                      #11
                      Onhan nuo ARP-pultit ainakin vähemmän krouveja ulkoiselta olemukseltaan kuin kilopultit ja niille on saatavilla tarkat kiristysmomentit/venymät. ARPin sivuilta löytyy kyllä teknistä dataa ja tietoja pulteista yllin kyllin. Normipulteista esim. tuossa: http://www.crawler.eu.org/koneoppi/pultti.php

                      On ollut paikkoja joissa 10.9 pultti on kestänyt, kun 12.9 kannat on kilahdellut lattialle ylläreinä...Eli pultit kannattaa valita käyttökohteensa mukaan.
                      2ZR-FXE

                      Comment

                      • Joba
                        BTCF Member
                        • Sep 2007
                        • 556

                        #12
                        Tätä varten ARP valmistaa L19 ja 625+ pultteja, joiden lujuudet ovat suurempia. 625+ taisi olla kaksinkertainen kuin normi 2000. Suomessakin on esiintynyt ARP:n 2000:lla pinnapulteilla kannen nousua kovalla paineella noissa +900hp Toyotan moottoreissa. Veiveissä taas esim. Autoverdi käyttää L19-pultteja suuremman lujuuden takia. Ja Carrillo/Pankl käyttää omia vastaavia, joita saa myös ostettua erikseen.

                        Comment

                        • blueorange
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2010
                          • 404
                          • suomi

                          #13
                          Täällähän oli joku aika sitten keskustelu et miks noita edes tarvii?M50 moottoriin saa yli kymmenet pultit samaan hintaan kun ARP.Itsekkin kyselin kovia pultteja mut kun tuli vastauksia et miks niitä tarvii kun kestävyys ei ole niistä kiinni.

                          En ole kyllä koskaan kuullutkaan että moottori ois pulttien takia hajonnu.

                          Comment

                          • Joba
                            BTCF Member
                            • Sep 2007
                            • 556

                            #14
                            Kovalla paineella turbomiehillä nostaa kantta orkkispulttien venyessä ja sen takia syö pahveja. Uudelleen käyttöjen määrä myös mukava lisä.

                            Comment

                            • Joma
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 1320
                              • Masku

                              #15
                              Originally posted by MikkoÄr View Post

                              On ollut paikkoja joissa 10.9 pultti on kestänyt, kun 12.9 kannat on kilahdellut lattialle ylläreinä...Eli pultit kannattaa valita käyttökohteensa mukaan.
                              Tämä! Nimenomaan, ne kilotavarat on yleensä vielä huonompia kuin orkkis venyvät.
                              E30 M52b28 M122h Amme
                              E28 x monta
                              E23 728i Ministeri
                              E10 1600-2 Garret

                              VW LT50 Huoltoajoneuvo
                              HD lapio jätskikruiseri

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎