Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 nykii kylmällä ilmalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rocroc
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 573
    • keminmaa

    #16
    No niin tuli tutkittua tulpanjohdot ajan kanssa uudestaan ja tämä johto joka lähtee 6-pytyn johdosta jonnekkin oli murtunut poikki sillä seurauksella että toinen sisällä menevistä säikeistä poikki. 2 johdinta tuolla ilmeisesti kulkee?

    Ilmeisesti tuossa tulpanjohdon ympärillä on kela jonka ympäri nämä säikeet kiertävät?

    Mihin tuo johto menee, eli missä kohtaa on ensimmäinen liitin, johto näyttäisi
    menevän imusarjan alle "jonnekkin"

    Comment

    • Juiza
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 164
      • Lappeenranta

      #17
      Itellä katoaa muistaakseni johonkin koneen etupuolelle, siis flektin alle. Mut loppujen lopuksi taitaa mennä sinne lähelle imukanavia.
      M535i -85
      M5 -89

      Comment

      • rocroc
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 573
        • keminmaa

        #18
        Joo siellähän se liitin oli imusatsin alla, korjasin tuon johdon, ei kyllä tuntunut vaikuttavan käyntiin vaikka anturi olikin pois käytöstäkin. Mikä tuon anturin tehtävä oikein on, ruiskun ajoitus???

        Comment

        • Miika Tissari
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1802
          • Varkaus

          #19
          Originally posted by rocroc
          Joo siellähän se liitin oli imusatsin alla, korjasin tuon johdon, ei kyllä tuntunut vaikuttavan käyntiin vaikka anturi olikin pois käytöstäkin. Mikä tuon anturin tehtävä oikein on, ruiskun ajoitus???
          Kaivetaanpas vanha juttu ylös...

          Joko vika selvinny nimittäi minulla täysin samat oireet selvitettävänä.
          Pätkii ja ökeltää kylmällä koneella ja tyhjäkäynti on kun pyörisi viidellä.
          E28 ///M-tech V8 -83
          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

          Comment

          • rocroc
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 573
            • keminmaa

            #20
            Eipä ole selvinnyt ja nyt kun ilmat on lämmenneet niin ei oireilekkaan enää.

            Comment

            • Miika Tissari
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1802
              • Varkaus

              #21
              Oma vika löytyi ja on nyt korjattu. Oli kampiakselin asentotunnistimen johto hankautunut vesipumpun hihnapyörään ja otti siitä vähän häikkää. Nyt toimii taas normaalisti...
              E28 ///M-tech V8 -83
              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

              Comment

              • rocroc
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 573
                • keminmaa

                #22
                Nostetaampas vanha juttu tääs ylös. Eli vika on tullut taas uudestaan kun ilmat on kylmenneet.
                Kertauksena vielä vikakuvaus:
                Lähtee kylmänä käyntiin hyvin ja käy hyvin tyhjäkäyntiä, heti kun moottori on hiukan lämmennyt alkaa nykimään epäsäännöllisesti, samalla moottorin käytös on muutenkin sellainen puuromainen, tuntuu ettei kulje minnekkään, ja empii kaasun painallukseen. Nykiminen yleensä loppuu kun moottori on lämmennyt normaaliin lämpötilaan. Kovalla pakkasella (-20->) auttaa kun sammuttaa koneen vähäksi aikaa (1-2min) ja lähtee taas ajamaan -> oireet tipotiessään, eikä nyji enää! (kone normaalilämpöinen)

                Oireet ovat pahemmat maantiellä ajettaessa. Oma lukunsa on kulutusmittari mittaristossa. Monesti kun tulee nykäisy, mittari tipahtaa nollaan ja seuraavasta nykäisystä taas pelaa normaalisti..

                Tehty siihen on seuraavaa: Tulpat vaihdettu+johdot tarkastettu, koppa+ pyörijä uusittu, ilmavuodot tarkastettu, osa letkuista uusittu, bensaletkut+filtteri uusittu, kokeiltu eri ilmamäärämittarilla ja boksilla, putsattu moottorin johtosarjojen liitoksia, moottorin lämpöanturi uusittu.

                Korostetaan vielä että lämpimillä keleillä auto toimii todella hyvin eikä minkäänlaisia käyntihäiriöitä esiinny, pakkanen tuo ne esiin.
                Last edited by rocroc; 18-01-2006, 13:30.

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #23
                  Voisikohan tuossa olla ite motronicin boxissa joku murtuma, joka ei häiritse toimintaa ennen kuin kylmänä? Ja katsoitko omastasi tuon kampiakselin tunnistimen johdon?

                  Comment

                  • rocroc
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 573
                    • keminmaa

                    #24
                    Originally posted by ZoMbiE
                    Voisikohan tuossa olla ite motronicin boxissa joku murtuma, joka ei häiritse toimintaa ennen kuin kylmänä? Ja katsoitko omastasi tuon kampiakselin tunnistimen johdon?
                    Kyllä johto on tarkistettu, ei hankaa hihnapyörään ja on ehjä, ja toista boksia kokeiltu, ei vaikutusta.

                    Comment

                    • Pti
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 211

                      #25
                      Originally posted by rocroc
                      Kyllä johto on tarkistettu, ei hankaa hihnapyörään ja on ehjä, ja toista boksia kokeiltu, ei vaikutusta.
                      itellä m50 ihan sama. Vain sikapakkaskeleillä herjaa. Epäilisijn ite lisäilmaventtiiliä. (Tyhjäkäyntisäädin) kaik muu käyty läpi, suurin piirteisesti ja testeritkin herjas sitä ja juurikin koneen lämmön ollessa kylmä.

                      Comment

                      • rocroc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 573
                        • keminmaa

                        #26
                        Originally posted by Pti
                        itellä m50 ihan sama. Vain sikapakkaskeleillä herjaa. Epäilisijn ite lisäilmaventtiiliä. (Tyhjäkäyntisäädin) kaik muu käyty läpi, suurin piirteisesti ja testeritkin herjas sitä ja juurikin koneen lämmön ollessa kylmä.
                        Täytyy kokeilla toisella venttiilillä, mites muuten kuuluuko tuon venttiilin pitää sellaista surinaa kun virta on päällä?
                        Last edited by rocroc; 18-01-2006, 18:38.

                        Comment

                        • HarzaTheMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 458
                          • Sawo

                          #27
                          Originally posted by rocroc
                          Täytyy kokeilla toisella venttiilillä, mites muuten kuuluuko tuon venttiilin pitää sellaista surinaa kun vierta on päällä?
                          Kyllä ja kannattaa putsata venttiili jarrujen puhdistusspraylla, muutaman minuutin homma kun venttiilin ottaa irti ja putsailee.

                          Minulla tuo E30 325i rupesi vähän nykimään tässä lähipäivinä kun ilman lämpötila laski -20 asteeseen ja allekin. Käänsin ilmamäärämittarista seosta 1 pykälän rikkaammalle ja mittarin kuusiokoloruuvia hieman auki päin että pyöri nätisti. Nykiminen loppui ja samalla hävisi kokonaan aiemmin vaivannut oire että moottorin kierrokset kävivät n. 300-400 rpm kieppeillä kun kaasun nosti kaupunkiajossa ylös ja painoi kytkintä.
                          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                          Comment

                          • rocroc
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 573
                            • keminmaa

                            #28
                            Venttiili on putsattu hiljakkoin ja ilmamäärämittarista on säädetty pari napsua rikkaammalle seosta.

                            Mutta tuo venttiili tosiaan täytyy vaihtaa seuraavaksi, tuo paikallaan oleva venttiili ei pidä minkäälaista ääntä.

                            Comment

                            • M.A.G.E
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 443

                              #29
                              Löytyikö vika? Lukeman perusteella voisi luulla, että ajat mun autolla.

                              Comment

                              • rocroc
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 573
                                • keminmaa

                                #30
                                Ei ole löytynyt, en ole kyllä ehtinyt vikaa sen kummemmin etsimäänkään ja tyhjäkäyntiventtiilikin on vielä vaihtamatta. Kyllähän tuolla ajamaan pystyy ihan hyvin kun on oppinut "niksit".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎