Announcement

Collapse
No announcement yet.

by pass venttiili??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vescu
    Newbiemmer
    • Feb 2004
    • 22
    • pohjois suomi

    by pass venttiili??

    miten olette saaneet kyseisen venttiiliin pelaamaan..itselläni on heti coolerin jälkeen ja poisto ilma menee suoraan harakoille eli,, ei kiertoa takaisin ahtimen imupuolelle..tai kyl se venttiili pelaa mut kone ei tykkää oikein käydä tyhjäkäyntiä...koska repii ilmeisesti ilmoja kyseisen venttiilin kautta..ilmanmäärä mittari on turbon imupuolella...
  • tertsunen
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1343
    • JKL

    #2
    Sinulla on siis dump-valve, ei by-pass...

    Comment

    • Tom1s
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 669
      • .

      #3
      Originally posted by vescu
      miten olette saaneet kyseisen venttiiliin pelaamaan..itselläni on heti coolerin jälkeen ja poisto ilma menee suoraan harakoille eli,, ei kiertoa takaisin ahtimen imupuolelle..tai kyl se venttiili pelaa mut kone ei tykkää oikein käydä tyhjäkäyntiä...koska repii ilmeisesti ilmoja kyseisen venttiilin kautta..ilmanmäärä mittari on turbon imupuolella...
      Jos sulla on vakio motronic ilmamäärämittarilla niin tuo dumppi ei toimi oikein kunnolla ollenkaan kun vaihtotilanteessa ilmaa "hukkuu" ja seos menee rikkaalle. Dumpin voi laittaa silloin kun on imusarjan paineanturillinen moottorin ohjausjärjestelmä eli vaikka MSnS tai hestec tms.

      Eli tarvitset todellisen by-pass venttiilin jonka päästämä ilma menee takaisin turbon imupuolelle.

      Taas toisaalta jos vetää dumpista ilmaa tyhjäkäynnillä niin voisi olettaa että siinä on liian löysä jousi tai säädettävä säädetty väärin.
      F31 328i M-Sport

      Comment

      • vescu
        Newbiemmer
        • Feb 2004
        • 22
        • pohjois suomi

        #4
        Originally posted by tertsunen
        Sinulla on siis dump-valve, ei by-pass...


        kuten jo kirjoitin se on by-pass...boshc merkkinen.
        esim. volvo käyttää samaa..

        Comment

        • vescu
          Newbiemmer
          • Feb 2004
          • 22
          • pohjois suomi

          #5
          Originally posted by Tom1s
          Jos sulla on vakio motronic ilmamäärämittarilla niin tuo dumppi ei toimi oikein kunnolla ollenkaan kun vaihtotilanteessa ilmaa "hukkuu" ja seos menee rikkaalle. Dumpin voi laittaa silloin kun on imusarjan paineanturillinen moottorin ohjausjärjestelmä eli vaikka MSnS tai hestec tms.

          Eli tarvitset todellisen by-pass venttiilin jonka päästämä ilma menee takaisin turbon imupuolelle.

          Taas toisaalta jos vetää dumpista ilmaa tyhjäkäynnillä niin voisi olettaa että siinä on liian löysä jousi tai säädettävä säädetty väärin.
          ei ole motronic ku jetronic...ja by pass venttiili..jossa ei ole minun käsittääkseni jousta vaan toimii alipaineella..

          Comment

          • biimer327
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1928
            • Eastside

            #6
            Ja siihen tulee kaksi paineletkua? Männän molemmin puolin yksi letku?
            Kaasuläpän sulkeutuessa männän alapuolelle ylipainetta ja männän alapuolelle alipainetta?
            "Suck my dick!"
            -Ron Jeremy

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Dumpin voi laittaa silloin kun on imusarjan paineanturillinen moottorin ohjausjärjestelmä eli vaikka MSnS tai hestec tms.
              Niin ja sillon ku mittari on painepuolella dumpin jälkeen... ei mene seokset rikkaalle vaihtohetkellä.

              Comment

              • vescu
                Newbiemmer
                • Feb 2004
                • 22
                • pohjois suomi

                #8
                Originally posted by biimer327
                Ja siihen tulee kaksi paineletkua? Männän molemmin puolin yksi letku?
                Kaasuläpän sulkeutuessa männän alapuolelle ylipainetta ja männän alapuolelle alipainetta?

                mun käsityksen mukaan kaikissa by pass ventiileissä on kolmet letkun lähdot 2kpl 25mm 1kpl 8mm lähtöä joista yks on painepuolen lähtö, ja yks lähtö josta paineet pääsee takaisin imupuolelle..ja tietenkin se yks 8mm alipaine lähtö joka ohjaa venttiilin toimintaa imusarjan alipaineella..

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  #9
                  Kyllä siellä jousi on vaikka kalvotoiminen by-pass olisikin. Jousi on by-passissa ilmeisesti tarkoituksella hieman "löysä" koska sillä ei niin merkitystä ole koska on kierrättävä.

                  Eli tuossa tapauksessa veikkaisin ettei toimi koska sulla ei kierrätystä ole.Eli sitä pitäisi käyttää niinkuin on by-passia on tarkoitus eli kierrättävänä.

                  Itselläni oli ongelmia Forgen mäntä by-passin kanssa koska se avautui liian aikaisin. Siihenkin ratkaisu löytyy eli forge myy jousilajitelmaa kyseiseen by-passiin. Tosin helpommalla pääsee kun virittää korilaattoja tms. levyjä pingottamaan jousta lisää.
                  Last edited by Tom1s; 01-02-2005, 18:02.
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by vescu
                    mun käsityksen mukaan kaikissa by pass ventiileissä on kolmet letkun lähdot 2kpl 25mm 1kpl 8mm lähtöä joista yks on painepuolen lähtö, ja yks lähtö josta paineet pääsee takaisin imupuolelle..ja tietenkin se yks 8mm alipaine lähtö joka ohjaa venttiilin toimintaa imusarjan alipaineella..

                    kummin päin tulee by-pass vena, painepuolelle venttiilin kyljessä vai päädyssä oleva lähtö?
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • tertsunen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1343
                      • JKL

                      #11
                      Originally posted by vescu
                      kuten jo kirjoitin se on by-pass...boshc merkkinen.
                      esim. volvo käyttää samaa..
                      Ok.
                      Kokeilin cossussani bypassilla samaa systeemiä-> ilmat harakoille-> käyntihäiriöitä.
                      Joten kannattaa kokeilla sitä poistoa sinne minne se kuuluu, eli imupuolelle.

                      Comment

                      • .:miksu:.
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 352

                        #12
                        Voisko joku piirtää/valokuvata ns.oikean asennustavan.
                        Ja kuva vaikka artikkeleihin. kun tätä kysytään kuitenkin aika usein...
                        niin siis ilmamäärämittari versiosta...

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          tommonen kuva löyty...

                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎