miten olette saaneet kyseisen venttiiliin pelaamaan..itselläni on heti coolerin jälkeen ja poisto ilma menee suoraan harakoille eli,, ei kiertoa takaisin ahtimen imupuolelle..tai kyl se venttiili pelaa mut kone ei tykkää oikein käydä tyhjäkäyntiä...koska repii ilmeisesti ilmoja kyseisen venttiilin kautta..ilmanmäärä mittari on turbon imupuolella...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
by pass venttiili??
Collapse
X
-
Originally posted by vescumiten olette saaneet kyseisen venttiiliin pelaamaan..itselläni on heti coolerin jälkeen ja poisto ilma menee suoraan harakoille eli,, ei kiertoa takaisin ahtimen imupuolelle..tai kyl se venttiili pelaa mut kone ei tykkää oikein käydä tyhjäkäyntiä...koska repii ilmeisesti ilmoja kyseisen venttiilin kautta..ilmanmäärä mittari on turbon imupuolella...
Eli tarvitset todellisen by-pass venttiilin jonka päästämä ilma menee takaisin turbon imupuolelle.
Taas toisaalta jos vetää dumpista ilmaa tyhjäkäynnillä niin voisi olettaa että siinä on liian löysä jousi tai säädettävä säädetty väärin.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tom1sJos sulla on vakio motronic ilmamäärämittarilla niin tuo dumppi ei toimi oikein kunnolla ollenkaan kun vaihtotilanteessa ilmaa "hukkuu" ja seos menee rikkaalle. Dumpin voi laittaa silloin kun on imusarjan paineanturillinen moottorin ohjausjärjestelmä eli vaikka MSnS tai hestec tms.
Eli tarvitset todellisen by-pass venttiilin jonka päästämä ilma menee takaisin turbon imupuolelle.
Taas toisaalta jos vetää dumpista ilmaa tyhjäkäynnillä niin voisi olettaa että siinä on liian löysä jousi tai säädettävä säädetty väärin.
Comment
-
-
Originally posted by biimer327Ja siihen tulee kaksi paineletkua? Männän molemmin puolin yksi letku?
Kaasuläpän sulkeutuessa männän alapuolelle ylipainetta ja männän alapuolelle alipainetta?
mun käsityksen mukaan kaikissa by pass ventiileissä on kolmet letkun lähdot 2kpl 25mm 1kpl 8mm lähtöä joista yks on painepuolen lähtö, ja yks lähtö josta paineet pääsee takaisin imupuolelle..ja tietenkin se yks 8mm alipaine lähtö joka ohjaa venttiilin toimintaa imusarjan alipaineella..
Comment
-
-
Kyllä siellä jousi on vaikka kalvotoiminen by-pass olisikin. Jousi on by-passissa ilmeisesti tarkoituksella hieman "löysä" koska sillä ei niin merkitystä ole koska on kierrättävä.
Eli tuossa tapauksessa veikkaisin ettei toimi koska sulla ei kierrätystä ole.Eli sitä pitäisi käyttää niinkuin on by-passia on tarkoitus eli kierrättävänä.
Itselläni oli ongelmia Forgen mäntä by-passin kanssa koska se avautui liian aikaisin. Siihenkin ratkaisu löytyy eli forge myy jousilajitelmaa kyseiseen by-passiin. Tosin helpommalla pääsee kun virittää korilaattoja tms. levyjä pingottamaan jousta lisää.Last edited by Tom1s; 01-02-2005, 18:02.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by vescumun käsityksen mukaan kaikissa by pass ventiileissä on kolmet letkun lähdot 2kpl 25mm 1kpl 8mm lähtöä joista yks on painepuolen lähtö, ja yks lähtö josta paineet pääsee takaisin imupuolelle..ja tietenkin se yks 8mm alipaine lähtö joka ohjaa venttiilin toimintaa imusarjan alipaineella..
kummin päin tulee by-pass vena, painepuolelle venttiilin kyljessä vai päädyssä oleva lähtö?
Comment
-
Comment