Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 kannen halkeilu ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    m50b25 kannen halkeilu ongelma

    nostin kannen m50.stä pois,ku söi n.2l vettä viikossa,ja yllätys kansi oli taas halki,edellinen hitsaus tehtiin 1500km sitte viereiseen 3.syl palotilaan ja se oli vielä ok,mutta nyt halkes samasta paikasta 2.syl kohdalta..kummassakin tapauksessa pakopuolen seetirenkaasta vesitilaan..

    kertokaahan mielipiteet mitä kannattaa tehdä,onko tuo kansi vain niin huonoa tavaraa,et halkeilee kokoajan eripaikasta,vai mistä mahdollisesti johtuu nuo ongelmat..

    kanteen tehtiin täyshuolto 1500km sitte,näin ollen ei kiinnostais alkaa ettimään uutta käytettyä kantta,mutta toisaalta ei kiinnostais hitsauttaa kanttakaan 1500km välein..
    Last edited by afafaf; 27-03-2014, 18:25.
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

    #2
    Onko minkälaisella käytöllä ollu?:think

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #3
      Originally posted by Gemmi View Post
      Onko minkälaisella käytöllä ollu?:think
      niin sitä en tiedä miten on käytetty tuota moottoria ennen ku mulle on tullu,mut nyt tuo 1500km ollu kohtuu rauhallista,ku kannen lisäksi tein alakerta remontin niin sisään ajettu melko iisisti..laakerit,hoonaus+rengastus,lohkon pinnan oikasu,ja myös termostaatin+vesipumpun uusin samalla..

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Maanantai päivän kappale tai sitten todella huonoa säkää taikka huonosti tehty ilmaus :(
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          on kyl ollu aika murhe moottori mulle tuo m50..mut pitää vissin hitsauttaa vielä kerran ja sen jälkeen vaihtuu koko kansi jos porsii,onko muuten tuosta e30 kiertovesipumpusta mitään hyötyä/haittaa m50 koneen kans,mietin vain että laitanko sen nyt takasiin sinne..auttaako se mitään?

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            #6
            kansinahkasta

            aloin syynäilemään tuota kansinahkaa,pisti silmään aika erikoinen homma,onko kuinka normaalia että kansipahvissa on vain n.3mm reiät lohkon isoissa vesikanavissa kannessaki ne on luokkaa 10mm,ja lohkossa soikeat vielä isommat..kuristaahan tuo aikalailla nesteen kiertoa..mutta kuuluuko se olla nuin,vai onko tuossa valmistusvirhe?


            pahvi on merkkiä reinz tai elring, mutta en enää muista kumpi oli..
            Last edited by afafaf; 10-04-2014, 10:21.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11120
              • Oulu

              #7
              Kuuluu olla niin. Jos huomasit, niin siellä kannen takapäässä ne reijät on isompia. Ideana on, että se neste kiertäis myös sinne takapäähän. Helpompi kontrolloida sitä nesteen kulkua pahvin reijillä, kuin kannen kanavilla.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                #8
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Kuuluu olla niin. Jos huomasit, niin siellä kannen takapäässä ne reijät on isompia. Ideana on, että se neste kiertäis myös sinne takapäähän. Helpompi kontrolloida sitä nesteen kulkua pahvin reijillä, kuin kannen kanavilla.
                ai no sitte,takapäässä oli toinen normikokoinen ja toinen 3mm.

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  #9
                  Kertokaahan käykö vanos kansi tuohon non-vanos lohkoon?tai käyhän se lohkoon,mut tuleeko jotain ongelmia tuon imunokan kans ku laittaa ilman vanosta?..jos hommais uuden ehjän kannen,ja saanko singlevanos m52b28 kantta mitenkään ympättyä tuohon ilman vanosta,on ilmeisesti jo kestävämpiä nuo m52 kannet..

                  Venttiili varren ja nostimien erot tiedossa,mut tuo vanoksen pois jättämiseen tarvisin vahvistuksen.

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by afafaf View Post
                    Kertokaahan käykö vanos kansi tuohon non-vanos lohkoon?tai käyhän se lohkoon,mut tuleeko jotain ongelmia tuon imunokan kans ku laittaa ilman vanosta?..jos hommais uuden ehjän kannen,ja saanko singlevanos m52b28 kantta mitenkään ympättyä tuohon ilman vanosta,on ilmeisesti jo kestävämpiä nuo m52 kannet..

                    Venttiili varren ja nostimien erot tiedossa,mut tuo vanoksen pois jättämiseen tarvisin vahvistuksen.
                    Ei kai siinä mitään ongelmaa ole, käytät vaan non-vanos koneen nokat ja jakopään romut ja pistät vanoksen reikään jotain tukkeeksi.

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by naukkis View Post
                      Ei kai siinä mitään ongelmaa ole, käytät vaan non-vanos koneen nokat ja jakopään romut ja pistät vanoksen reikään jotain tukkeeksi.
                      Onko näissä kansien kestävyyksissä eroja mikä olis lujin kansi m50/m52 on uudemmat valut parempia?oko hajua

                      Ja sitte eli käykö non vanos kannesta nostimet+nostin kiskot nokkineen vanos kanteen?ja meneekö se sileä etulevy+venttiilikoppa non vanoksesta vanoskanteen..

                      Ku Näyttää nuita vanos kansia olevan paremmin tarjolla..

                      Comment

                      • JonttuPeke
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 1130
                        • Juuka

                        #12
                        Kokkolan moottorihiomosta saa ainakin kansia, omani maksoi 600€ parivuotta sitten huollettuna
                        F06 640D "M6"
                        E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by afafaf View Post
                          Onko näissä kansien kestävyyksissä eroja mikä olis lujin kansi m50/m52 on uudemmat valut parempia?oko hajua

                          Ja sitte eli käykö non vanos kannesta nostimet+nostin kiskot nokkineen vanos kanteen?ja meneekö se sileä etulevy+venttiilikoppa non vanoksesta vanoskanteen..

                          Ku Näyttää nuita vanos kansia olevan paremmin tarjolla..
                          Nuohan on aika samoja peruskansia eli ei kait niissä kestävyyksissäkään suurempia eroja ole. Eivät ole edes kovin herkkiä halkeilemaan muuten kuin ilman jäähdytinnesteitä ajamalla.

                          Nostimet ja niiden pukit taitavat myös olla vaihtokelpoisia kannesta toiseen mutta ihan hyvin voi käyttää kannen omia hiluja, varsinkin jos käyttää M52:n kantta niin ei sinne kannata vanhempia ja painavampia hiluja vaihdella.

                          Olikohan siinä nv-peitelevyssä jotain eroa vanoksen hiluihin mutta jos se ei käy niin pistää vanoksen levyn paikalleen, purkaa vain turhat romut pois tieltä.

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            #14
                            vielä öljynsyönnistä+öljyrenkaista

                            1500km sitten laitettu uudet renkaat,puristusrenkaat ok,mutta öljyn syöntiä ja pölläyttelyä ilmeni,tempasin männät pois ja öljyrenkaat oli aika ihmeen väljät,aivanko se harppu keskustan rengas olis mennyt läjää,oli lisäksi n.10mm päistä päälekkäin koko 3-osainen rengas oli niin väljä uraan että melkein toinen samanlainen paketti olis menny viereen..,onko tämä kuin normaalia,ja renkaan ura ei ole kulunu väljäksi,sitä kysytään kuiteski..

                            eikös tuo selitä sen öljyn kulutuksenki?

                            muuten puristuspaineet oli 13,9-14,1 väliin kaikissa pytyissä..

                            renkaat on goetzen tekeleitä..

                            Comment

                            • mazajns
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 511
                              • Joensuu

                              #15
                              Sulla on mennyt sinne väärät männänrenkaat. Eli öljyrenkaissa on eroa m50:ppi koneiden välillä. Toiset taisi olla 3mm korkeat ja toiset 2mm. Tekee juuri tuon että renkaat menee limittäin. Kaverin autoon tilattiin m20:ppi moottorin mukaan renkaat niin sopivat tuli. Vaikka männät olikin m50:pistä

                              Omaani tein saman virheen viimekeväänä. Söi öljyä paljon ja pöllyytti sinistä savua.
                              Last edited by mazajns; 07-04-2014, 17:27.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎