Otsikon ongelma on veljen autossa. Auto tekee tämän ainoastaan kun moottori on kylmä, yön yli seisottuaan ja työpäivän jälkeen kun lähtee kotiin. Auto on ollut käytössä 1½ vuotta ja toiminut ilman oireita viime helmikuun alkuun asti.
Silloin työpäivän jälkeen lähti käyntiin ainoastaan viidellä. Vikakoodit luettiin ja herjasi 4. sylinterin suutinta. Hinurilla auto kotipihaan ja ensin purettiin moottorin päältä suojamuovit pois ja heiluteltiin suuttimien johtoja. Auto lähti käymään kaikilla, siinä samalla sitten vaihdettiin öljyt, polttoainesuodatin ja ilmansuodatin. Näitä vaihtaessa huomattiin että suuttimien paluuletkut olivat aivan hapertuneet joten nekin uusittiin, samoin turbolle menevät alipaineletkut.
Näillä eväillä ajettiin hetken aikaa kunnes pariin otteeseen vieläkin herjasi tuota samaa 4. sylinterin suutinta. Johtoja heiluttamalla ja suihkuttamalla elektroniikan puhdistussprayta liittimiin ongelma poistui eikä ole tullut takaisin.
Nyt auto alkanut tekemään otsikon oiretta, vikakoodeja ei ole lukuunottamatta 6660 - coolant tamperature heater vikakoodia joka on ollut auton ostamisesta asti. Auto käy huonosti noin 5 sekuntia eikä ole väliä onko auton nokka ylä- vai alamäkeen. Siirtopumpun ja ruiskutuspumpun paineet ja ruiskutusmäärät eivät juurikaan muutu kun auto alkaa käymään normaalisti. Auton nokka ylämäkeen tänään laskin että siirtopumppu kävi noin 40 sekunnin ajan kun virrat laittaa päälle. Huomenna vielä lasken kuinka kauan se käy kun nokka on alamäkeen.
Olisiko kenelläkään mitään vinkkiä mistä lähtee ongelmaa ratkaisemaan? Kaikki apu on tervetullutta.
Silloin työpäivän jälkeen lähti käyntiin ainoastaan viidellä. Vikakoodit luettiin ja herjasi 4. sylinterin suutinta. Hinurilla auto kotipihaan ja ensin purettiin moottorin päältä suojamuovit pois ja heiluteltiin suuttimien johtoja. Auto lähti käymään kaikilla, siinä samalla sitten vaihdettiin öljyt, polttoainesuodatin ja ilmansuodatin. Näitä vaihtaessa huomattiin että suuttimien paluuletkut olivat aivan hapertuneet joten nekin uusittiin, samoin turbolle menevät alipaineletkut.
Näillä eväillä ajettiin hetken aikaa kunnes pariin otteeseen vieläkin herjasi tuota samaa 4. sylinterin suutinta. Johtoja heiluttamalla ja suihkuttamalla elektroniikan puhdistussprayta liittimiin ongelma poistui eikä ole tullut takaisin.
Nyt auto alkanut tekemään otsikon oiretta, vikakoodeja ei ole lukuunottamatta 6660 - coolant tamperature heater vikakoodia joka on ollut auton ostamisesta asti. Auto käy huonosti noin 5 sekuntia eikä ole väliä onko auton nokka ylä- vai alamäkeen. Siirtopumpun ja ruiskutuspumpun paineet ja ruiskutusmäärät eivät juurikaan muutu kun auto alkaa käymään normaalisti. Auton nokka ylämäkeen tänään laskin että siirtopumppu kävi noin 40 sekunnin ajan kun virrat laittaa päälle. Huomenna vielä lasken kuinka kauan se käy kun nokka on alamäkeen.
Olisiko kenelläkään mitään vinkkiä mistä lähtee ongelmaa ratkaisemaan? Kaikki apu on tervetullutta.
Comment