Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m5 kytkintä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannuhuoleton
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 72
    • Tre

    E34 m5 kytkintä...

    Mikä olisi hyvä paketti otsikon mukaiseen laitteeseen? Autoa on vähän ahdettu, ja nyt kytkin sanoi sopimuksen irti. Nyt on (oli) alkuperäinen asetelma ja APE importin sintteri. Mikä olisi kestävä (vääntöä noin 600)?
    Eikä haittaa vaikka olisi käyttömukava...

    Suosituksia/kokemuksia kiitos!
    Last edited by Jannuhuoleton; 04-04-2014, 14:24.
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #2
    Asetelma kannattaa vaihtaa jäykempään sachs race -765 loppuiseen (mikäli kovavauhtipyörä). Massalevyllä kestää ulkomuistista 590Nm ja sintterillä 700Nm. Asetelman hinnat pyörii siinä 300e hujakoilla.

    Comment

    • Jannuhuoleton
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 72
      • Tre

      #3
      Originally posted by Make H. View Post
      Asetelma kannattaa vaihtaa jäykempään sachs race -765 loppuiseen (mikäli kovavauhtipyörä). Massalevyllä kestää ulkomuistista 590Nm ja sintterillä 700Nm. Asetelman hinnat pyörii siinä 300e hujakoilla.
      Miten tuo asetelman vaihtaminen jäykempään, tulee kytkimestä miten paljon jäykempi käyttää?

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5266
        • Pirkkala

        #4
        Originally posted by Jannuhuoleton View Post
        Miten tuo asetelman vaihtaminen jäykempään, tulee kytkimestä miten paljon jäykempi käyttää?
        On aika jäykkä. Mut monet sillä ajaa, mm. Minä.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          #5
          Itellä kans 540 turbossa mutta en ooo vielä päässy ajaan.. viikon päästä pitäs päästä testaileen.

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            #6
            Itellä kanssa tuo 765 asetelma.
            On se melko jäykkä käyttää mutta ei mahdoton.
            Oikealla shimmauksella pitää kyllä isotkin tehot.
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Originally posted by Pikkuvelii View Post
              Itellä kanssa tuo 765 asetelma.
              On se melko jäykkä käyttää mutta ei mahdoton.
              Oikealla shimmauksella pitää kyllä isotkin tehot.
              Jouduitko shimmaamaan, vai laitoitko suorilta blingfaktoryn tekemän rapun mukaan? Ilmeisesti 9mm levy?
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                #8
                Originally posted by bemmeri View Post
                Jouduitko shimmaamaan, vai laitoitko suorilta blingfaktoryn tekemän rapun mukaan? Ilmeisesti 9mm levy?
                Soitin blingfactorylle ja kerroin levyn paksuuden niin he "shimmasivat" sen.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • Jannuhuoleton
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 72
                  • Tre

                  #9
                  Nyt kun tuota koittaa (laatikkoa) ottaa irti, niin eipä vaan irtoa. Kaikki ruuvit irti, jopa ne pahat ylimmät. Alhaata saa noin puoli senttiä irti, mutta menee heti takaisin, tuntuu niin kuin ylhäältä kanittaisi... Onko tuossa jotain kikka kolmosta?

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    #10
                    Kyllä se irtoaa. Siellä on kytkinakseli kiinni laakerissa joka pistää vastaan. Sorkkarauta/rengasraudat laatikon alle/reunoihin sinne väliin ja väännät sen irti. Tunkin/laatikkonosturin varaan laatikon paino ettei akselin varassa roiku ja tipu sitten.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • Jannuhuoleton
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 72
                      • Tre

                      #11
                      Originally posted by Jannuhuoleton View Post
                      Nyt kun tuota koittaa (laatikkoa) ottaa irti, niin eipä vaan irtoa. Kaikki ruuvit irti, jopa ne pahat ylimmät. Alhaata saa noin puoli senttiä irti, mutta menee heti takaisin, tuntuu niin kuin ylhäältä kanittaisi... Onko tuossa jotain kikka kolmosta?

                      Oli siellä viellä yksi yläpultti piilossa kiinni... Tätä se on kun näköjään osaa laskea yli kymmeneen.

                      Comment

                      • Jannuhuoleton
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 72
                        • Tre

                        #12
                        Mistä porukka on hankkinut näihin vauhtipyöriä? On sen verran kulunut että pitänee sekin päivittää...

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5266
                          • Pirkkala

                          #13
                          bling factory tai po-metalli jos haluaa teettää. Saahan toki marmorilta, ebay, kl-varaosat. Yks on sorvauttaa vanhasta hiukan pois ni se on ku uus. Ellet hammaskehän kuluneisuutta tarkottanu.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎