Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 kiertokangen pultit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3059
    • Suomi

    M20 kiertokangen pultit?

    Jaahas..en löytänyt mistään millään ilveellä mainintaa et pitäskö kiertareiden pultit uusia kun käyttää myllyn auki. Ainakin kannenpulteista on maininnat, mutta noista en löytäny mitään. Näyttäsivät olevan ns. kavennettua mallia ja torx kannalla. joten jos jollain on tietoa asian oikeasta laadusta niin ois jees Jos ei niin ostan suosiolla uudet ettei tartte katua .

    PS: aika heikosti noihin koneisiin tietoja esim pulttien sallituista venymismitoista jne. oisko jossain autodatassa enemmän speksejä?
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Kiertokangenpultit ei muistaakseni paljoa maksa, eli ennemmin ostaa uudet, ku viikkotolkulla ihmettelee, että mitä niitten kanssa pitäis tehdä.

    Mä ainakin pistän omaan projektiin uudet.


    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      #3
      Ei niitä välttämättä tarvii vaihtaa. Eikä missään korjaus oppaassakaan kehoteta vaihtamaa.
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        Uudet pultit maksaapi 4.75 ekiä kipale BMW alkuperäisvaraosana
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • mupe000
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 237

          #5
          Minkäkokoiset nuo pulttien kannat ovat? Näytti olevan jotakin torx kantoja, mutta laskin että olis ollut 12 kulmaisia, eikä itselläni sellaisia hylsyjä ole. Muistaako kukaan kokoa/mallia niin huomenna voisi käydä ostamassa..

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Miika Tissari
            Ei niitä välttämättä tarvii vaihtaa. Eikä missään korjaus oppaassakaan kehoteta vaihtamaa.
            Chiltonin manuaaleissa (8427 ja 8789) kehoitetaan vaihtamaan. Hauskana yksityiskohtana mainittakoon Haynesin manuaali (1948), jossa kehoitetaan vaihtamaan ka:n pultit ("main bearing cap-to-engine block bolts") "- BMW suosittaa niiden vaihtamista". Muissa, Haynesinkaan kirjoissa ei kyllä tuota mainintaa ole Onkohan joku vaihtanut nämäkin?

            kk-pultithan ovat aikas lailla samanlaiset kuin S14-koneessa, ja kuulemma tossa ässä-koneessa ne voi käyttää yhden kerran uudestaan. Omissa mittailuissa kerran käytetyt ovat olleet samanpituisia uusien kanssa. 2 kertaa käytettyjä en ole mitannut, onko joku?
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Cee.Koo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 354
              • Twilight zone

              #7
              Originally posted by mupe000
              Minkäkokoiset nuo pulttien kannat ovat? Näytti olevan jotakin torx kantoja, mutta laskin että olis ollut 12 kulmaisia, eikä itselläni sellaisia hylsyjä ole. Muistaako kukaan kokoa/mallia niin huomenna voisi käydä ostamassa..
              Siihen kantaan sopii ihan normaali 12 kulmainen hylsy, koko ei nyt muistu mieleen. Jossain 10mm-14mm välimaastossa se taitaa olla. Kokeile vaikka lenkkiavaimella mikä koko se on jos hylsysarjassasi ei ole 12 kulmaisia hylsyjä.
              With jap crap, life sucks and then you die

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by Cee.Koo
                Siihen kantaan sopii ihan normaali 12 kulmainen hylsy, koko ei nyt muistu mieleen. Jossain 10mm-14mm välimaastossa se taitaa olla. Kokeile vaikka lenkkiavaimella mikä koko se on jos hylsysarjassasi ei ole 12 kulmaisia hylsyjä.
                Kyllä se on ihan 10mm-avainkoolla oleva 12-kulmainen hylsy.
                Hätätilassa samankokoinen lenkkikin käy.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Torx-kanta - 6 kulmaa - oma torx-hylsy

                  Tähtipää-kanta - 12 kulmaa - normaali 12-kulmainen kuusiohylsy (6-kulmainen ei käy!)

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Tuon mukaan täytyisi veivien pultit vaihtaa, vai tulkitsenko väärin?

                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • mortimer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1079
                      • Satulinna kaukomaan

                      #11
                      Originally posted by Suutari
                      PS: aika heikosti noihin koneisiin tietoja esim pulttien sallituista venymismitoista jne. oisko jossain autodatassa enemmän speksejä?
                      autodata ilmoittaa ainoastaan ettei tarvitse uusia.

                      i3S -20
                      E30M3 slotcar 1:32
                      XKE FHC 1971
                      Mgb Gt -66
                      T6 -19
                      E91 -08

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎