eli mulla on e30 kopassa e34 swapattu m50b25 kone mikä toimi ongelmitta vaparina ja sitten tuli ajatus ahtaa pannu joka toteutettiinkin.
viime kesänä auto säädettiin penkissä ja toimikin hyvin 5500rpm asti ja siihen loppuu koko toiminta, eli ilmeisesti megalta häipyy sähköt siinä, välillä meni yli tuon 5500rpm ja vetoja riitti ja toisinaan ja myös saa ajattua korkeemmille kierroksille kun rauhallisesti nostaa kierroksia ei tosin aina niinkään.
on koitettu vaihtaa päärelettä sekä uudella ja vanhoilla releillä, ja releen vaihto vaikuttaa niin et eri releillä tämä moottorin "kuolema" kierros arvo muuttuu 3500rpm tai eri releellä taas 4500rpm ja 5500rpm
ja sitten välillä tasasessa ajossa nyppää niinkun meinais nyykätä mutta ei kuitenkaan.
nyt rupee omat taidot, mielenkiinto loppuun.
eli autossa vauhtivaunun mega tehtynä omaan johtosarjaan, tässä en epäile vikaa olevan vaan auton omissa sähköissä. eikä ole tarvinnut tehdä mitään johtosarjan liitin vaihtojakaan kun e34 otetun koneen moottorin johtosarjan liitinkin sopi suoraa oman avoni pistokkeeseen ja on vaparina toiminut moitteettomasti.
nyt on vaihdettu siis valkoista päärelettä moneen kertaan ja on koitettu uudella ja useilla vanhoilla.
kampiakselin asentotunnistin vaihdettu eilen uuteen eikä mitään muutosta käyttäytymiseen.
on luettu live dataa ajon aikana ja kaikki toimii siihen 5500rpm ongelmitta ja sit suorat viivat alas siitä.
ja nyt talven seisonnan jälkeen vika edelleen sama ja lisänä tullu sellainen että kun antaa kunnolla monoa niin rötää ja paukkuu niin pirusti, tähän vaivaan aattelin nyt koittaa huomen vaihtaa uudet tulpat ja oon käyttäny niitä ngk 7 eli perus tulppa mikä vissiin kaikilla muillakin on kyseisessä kokoonpanossa.
toivottavasti saatte vika kuvauksesta selvää ja joku minua viisaampi harrastaja keksisi missä vika on ja pääsisi ajeleen autolla niin että toimii ongelmitta.
lisätietoa annan tarvitseville niin paljon kuin mahdollista ja se joka ongelman ratkaisee niin häntä tullaan muistamaan esim. jollain aikuisten limppari pullolla.
viime kesänä auto säädettiin penkissä ja toimikin hyvin 5500rpm asti ja siihen loppuu koko toiminta, eli ilmeisesti megalta häipyy sähköt siinä, välillä meni yli tuon 5500rpm ja vetoja riitti ja toisinaan ja myös saa ajattua korkeemmille kierroksille kun rauhallisesti nostaa kierroksia ei tosin aina niinkään.
on koitettu vaihtaa päärelettä sekä uudella ja vanhoilla releillä, ja releen vaihto vaikuttaa niin et eri releillä tämä moottorin "kuolema" kierros arvo muuttuu 3500rpm tai eri releellä taas 4500rpm ja 5500rpm
ja sitten välillä tasasessa ajossa nyppää niinkun meinais nyykätä mutta ei kuitenkaan.
nyt rupee omat taidot, mielenkiinto loppuun.
eli autossa vauhtivaunun mega tehtynä omaan johtosarjaan, tässä en epäile vikaa olevan vaan auton omissa sähköissä. eikä ole tarvinnut tehdä mitään johtosarjan liitin vaihtojakaan kun e34 otetun koneen moottorin johtosarjan liitinkin sopi suoraa oman avoni pistokkeeseen ja on vaparina toiminut moitteettomasti.
nyt on vaihdettu siis valkoista päärelettä moneen kertaan ja on koitettu uudella ja useilla vanhoilla.
kampiakselin asentotunnistin vaihdettu eilen uuteen eikä mitään muutosta käyttäytymiseen.
on luettu live dataa ajon aikana ja kaikki toimii siihen 5500rpm ongelmitta ja sit suorat viivat alas siitä.
ja nyt talven seisonnan jälkeen vika edelleen sama ja lisänä tullu sellainen että kun antaa kunnolla monoa niin rötää ja paukkuu niin pirusti, tähän vaivaan aattelin nyt koittaa huomen vaihtaa uudet tulpat ja oon käyttäny niitä ngk 7 eli perus tulppa mikä vissiin kaikilla muillakin on kyseisessä kokoonpanossa.
toivottavasti saatte vika kuvauksesta selvää ja joku minua viisaampi harrastaja keksisi missä vika on ja pääsisi ajeleen autolla niin että toimii ongelmitta.
lisätietoa annan tarvitseville niin paljon kuin mahdollista ja se joka ongelman ratkaisee niin häntä tullaan muistamaan esim. jollain aikuisten limppari pullolla.
Comment