Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 tbo mystinen vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • unttula
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 63

    m50b25 tbo mystinen vika

    eli mulla on e30 kopassa e34 swapattu m50b25 kone mikä toimi ongelmitta vaparina ja sitten tuli ajatus ahtaa pannu joka toteutettiinkin.
    viime kesänä auto säädettiin penkissä ja toimikin hyvin 5500rpm asti ja siihen loppuu koko toiminta, eli ilmeisesti megalta häipyy sähköt siinä, välillä meni yli tuon 5500rpm ja vetoja riitti ja toisinaan ja myös saa ajattua korkeemmille kierroksille kun rauhallisesti nostaa kierroksia ei tosin aina niinkään.

    on koitettu vaihtaa päärelettä sekä uudella ja vanhoilla releillä, ja releen vaihto vaikuttaa niin et eri releillä tämä moottorin "kuolema" kierros arvo muuttuu 3500rpm tai eri releellä taas 4500rpm ja 5500rpm
    ja sitten välillä tasasessa ajossa nyppää niinkun meinais nyykätä mutta ei kuitenkaan.
    nyt rupee omat taidot, mielenkiinto loppuun.

    eli autossa vauhtivaunun mega tehtynä omaan johtosarjaan, tässä en epäile vikaa olevan vaan auton omissa sähköissä. eikä ole tarvinnut tehdä mitään johtosarjan liitin vaihtojakaan kun e34 otetun koneen moottorin johtosarjan liitinkin sopi suoraa oman avoni pistokkeeseen ja on vaparina toiminut moitteettomasti.

    nyt on vaihdettu siis valkoista päärelettä moneen kertaan ja on koitettu uudella ja useilla vanhoilla.

    kampiakselin asentotunnistin vaihdettu eilen uuteen eikä mitään muutosta käyttäytymiseen.

    on luettu live dataa ajon aikana ja kaikki toimii siihen 5500rpm ongelmitta ja sit suorat viivat alas siitä.
    ja nyt talven seisonnan jälkeen vika edelleen sama ja lisänä tullu sellainen että kun antaa kunnolla monoa niin rötää ja paukkuu niin pirusti, tähän vaivaan aattelin nyt koittaa huomen vaihtaa uudet tulpat ja oon käyttäny niitä ngk 7 eli perus tulppa mikä vissiin kaikilla muillakin on kyseisessä kokoonpanossa.

    toivottavasti saatte vika kuvauksesta selvää ja joku minua viisaampi harrastaja keksisi missä vika on ja pääsisi ajeleen autolla niin että toimii ongelmitta.

    lisätietoa annan tarvitseville niin paljon kuin mahdollista ja se joka ongelman ratkaisee niin häntä tullaan muistamaan esim. jollain aikuisten limppari pullolla.
  • mazajns
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 511
    • Joensuu

    #2
    Kokeile vetää ylimääräinen maadoitus johto boksilta vaikka koriin. Kaverin turbo m20 teki aina 0.8bar kohdalla samanlaisen tempun. Boksi sammui ja Käynnistyi uudelleen hetken päästä. Boksilta testimaadoitus ja vika poistui.

    Eilen yksi ascona teki seisonnan jälkeen sellaista että. Auto käynnistyi huonosti. N.1000kierroksen kohdalla karmea pauke ja rötääminen. 3-4 sek tuota ja sitten boksi tilttiin ja sammui. Uudelleen käytiin ja käy taas n.5sek.
    Lopullinen vika oli ilmeisesti sytytysjohdoissa ja/tai puolassa.

    Mega ei näköjään tykkää jos sytytyslaitteista tulee pahaa häiriötä. Kokeile toisia puolia myös jos mahdollista.

    Edit: Vakio purkki voi toimiakkin ongelmitta vaikka joku puola löisi läpi. Oma autoni m50:pin vakio puolilla meni mahdottomaksi ajaa kun 1 puola särkyi. Nyki ja pätki niin paljon.
    Last edited by mazajns; 24-04-2014, 22:21.

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Originally posted by unttula View Post
      lisätietoa annan tarvitseville niin paljon kuin mahdollista ja se joka ongelman ratkaisee niin häntä tullaan muistamaan esim. jollain aikuisten limppari pullolla.
      Onko sulla mun numero? Kannattaa soittaa jos ei ole niin pistä YV:tä.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • unttula
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 63

        #4
        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Onko sulla mun numero? Kannattaa soittaa jos ei ole niin pistä YV:tä.
        Onhan mulla. Kilauttelen huomenis..

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Tulis mieleen virran vähyys..
          Lisämaadoitusta, suoraa virtajohtoa akulta, ohi releiden tms.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎