Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 2.0-> 2.5 tekniikan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Tampere

    m20 2.0-> 2.5 tekniikan vaihto

    Eli tollasen teetin tuossa -89 e34:seen ja pari seikkaa jäi askarruttamaan vaikka kone erittäin hyvin potkii nyt sinällään:
    - Autoon jätettiin 520 vakioputki? Kannattaako vaihtaa myöhemmin 525 putkeen ja mitä eroa niillä on, sen lisäksi että takapöntössä on kaks ulostuloa?
    - Motronic Boxi jäi myös 520i malliseksi.. Onko noissa ecuissa miten eroa, jonkun listauksen mukaan sarjanumeron perusteella molemmissa on käytetty tuota 0 261 200 172 -mallia?
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by BcB
    Eli tollasen teetin tuossa -89 e34:seen ja pari seikkaa jäi askarruttamaan vaikka kone erittäin hyvin potkii nyt sinällään:
    - Autoon jätettiin 520 vakioputki? Kannattaako vaihtaa myöhemmin 525 putkeen ja mitä eroa niillä on, sen lisäksi että takapöntössä on kaks ulostuloa?
    - Motronic Boxi jäi myös 520i malliseksi.. Onko noissa ecuissa miten eroa, jonkun listauksen mukaan sarjanumeron perusteella molemmissa on käytetty tuota 0 261 200 172 -mallia?
    0 261 200 172 Ei ole boksin numero... En ainakaan onnistunut löytämään.
    b20 motronik näytti olevan 12 14 1 748 259
    b25 12 14 1 748 260 tai 735 364.

    Varmaankin b25 kone käy myös b20 ruiskuilla, yläkierroksilla jää vaan armotta seos laihalle kun suuttimen maksimiaukioloaika on liian lyhyt. Pienemmässä mittakaavassa sama ongelma on b20 ruiskuilla b23 koneessa.

    B25 koneessa taitaa olla kaksi putkea koko matkan, eli olisiko vähän liian ahdas...

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      kyllä tuo 2 litrasen putki on aivan liian ahdas tuohon 2.5 litraseen. 2.5 litrasessa menee 2 kpl putkia auton alla, koko matkan. mut turhaan vakioputkea sinne sit hommaa, tekee sinne samantein vaikka 3 tuumasen
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • BcB
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 222
        • Tampere

        #4
        tässä kuva tosta Motronicista.. Suuttimet kyllä uusittiin m20b25 mallisiks.. Pakoputkesta; näin vähän ajattelinkin ettei pelkällä takapöntön vaihdolla selviä...
        Attached Files
        Last edited by BcB; 07-02-2005, 22:17.
        Näillä mennään...

        530d e60 sedan

        Ex:
        320 e30 Imola Red Coupe
        525i e34 Luxorbeige Sedan
        535i e34 Shadowline Sedan
        328i e36 Touring M-Sport
        535 e39 sedan V8- manual

        Comment

        • _riskus
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 102

          #5
          paljonko muuten maksaa tommonen m20b25:n motronic-boksi?

          Comment

          • BcB
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Tampere

            #6
            ei tietoa romuttamohinnasta ja varmaan uutena aivan liikaa.. Ajattelin kokeilla pelkän lastun vaihtamista.. Pakoputki näyttäis muuten ainakin alkupään osalta olevan identtinen 520-525 malleilla, eroa tulee vasta loppupäässä.. Eli ainakin putkien läpimitta on sama..
            Näillä mennään...

            530d e60 sedan

            Ex:
            320 e30 Imola Red Coupe
            525i e34 Luxorbeige Sedan
            535i e34 Shadowline Sedan
            328i e36 Touring M-Sport
            535 e39 sedan V8- manual

            Comment

            • jeemu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1844
              • 67700

              #7
              Tuskin se sun nykyinen putki siellä ahistaa. Bemarin vakio putkistot riittää vakiona jo aika pitkälle, tietenkin jos tehoa löytyy se 500hv niin voi sen 3tuuman rännin nakata sinne.
              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

              Comment

              • Ralliperuna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 128

                #8
                Mitenkäs vaikea homma on 12venaseen 520 vaihtaa tuo 12venanen 2,5 kone??
                ei ole ABS jarruja, eikä ole vähäpäästöinen, ei katalysaattoria.

                Samalla perällä ajan ja vaihdelootakin käy kyllä. Tarviiko ABS:ssät? entäs ilmamäärämittarit?? alusta?

                Suht halvalla noita 2,5 l koneita saa purkaamoilta, ei kannata ruveta korjailemaan vanhaa ja muutenkin tuo 2 litranen on hiukan alimitoitettu tuohon koriin.
                Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                Comment

                • Lötkö
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 644
                  • Keskisuomi

                  #9
                  [QUOTE=Kyytsis;256624]0 261 200 172 Ei ole boksin numero... En ainakaan onnistunut löytämään.

                  Eikös toi olekkin ilmamäärämittarin numero?

                  Comment

                  • -Jarno-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1140
                    • Salo

                    #10
                    Originally posted by Lötkö View Post
                    Originally posted by Kyytsis View Post
                    0 261 200 172 Ei ole boksin numero... En ainakaan onnistunut löytämään.
                    Eikös toi olekkin ilmamäärämittarin numero?
                    Kyllä se on ihan boksin numero, tuolla ylempänä on kuvakin boksista jossa ko. nummero

                    520i E34 M20/B20 (129hp) 87-90 0 261 200 172 Bosch Motronic M1.3
                    320i E30 M20/B20 (129hp) 87-91 0 261 200 172 Bosch Motronic M1.3
                    Last edited by -Jarno-; 09-06-2008, 19:15.

                    Comment

                    • Ralliperuna
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 128

                      #11
                      Oliko BcB:n autossa abs jarrut vai tarvitaanko niitä ollenkaan tuommoisessa 520-> 525 12vent. projektissa , kun takaa löytyy jo helvetin isot levyt.
                      Voiko se olla niinkin helppoa että vaihtaa pelkän koneen, ilmamäärämittarin ja motronic boxin??
                      Alustassa ei vissiin kauheita eroja ole vai onko esim kallistuksenvakaajassa??

                      Kysymyksiin saa vastata muutkin asiasta tietävät.
                      Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                      Comment

                      • JugeZi
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 67
                        • Ilomantsi

                        #12
                        Originally posted by Ralliperuna View Post
                        Oliko BcB:n autossa abs jarrut vai tarvitaanko niitä ollenkaan tuommoisessa 520-> 525 12vent. projektissa , kun takaa löytyy jo helvetin isot levyt.
                        Voiko se olla niinkin helppoa että vaihtaa pelkän koneen, ilmamäärämittarin ja motronic boxin??
                        Alustassa ei vissiin kauheita eroja ole vai onko esim kallistuksenvakaajassa??

                        Kysymyksiin saa vastata muutkin asiasta tietävät.
                        Nyt olen aloittelemassa tätä samaista hommaa... varmaan pitää vaihtaa levyt ainaskin takaata isommaks jos on paikalla nyt 520 levyt niin tilalle 525 levyt? :think pakoputkihan on tietysti vaihdettava
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        - BMW E30 316i -89 Ex
                        - VW Golf 1.6 -89 "musta paholainen" Ex
                        - Citroen Xantia 1.8 SX -96 Ex
                        - BMW E34 520 M20B20 Ex
                        - BMW E30 316 1.8 -87

                        Comment

                        • vellu77
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 152
                          • Hellsinki

                          #13
                          Originally posted by JugeZi View Post
                          Nyt olen aloittelemassa tätä samaista hommaa... varmaan pitää vaihtaa levyt ainaskin takaata isommaks jos on paikalla nyt 520 levyt niin tilalle 525 levyt? :think pakoputkihan on tietysti vaihdettava
                          eikös noissa ole samankokoiset levyt vakiona...:think

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by vellu77 View Post
                            eikös noissa ole samankokoiset levyt vakiona...:think
                            Äkkiä muisteltuna m5 ja 540 on jäähdytetyt levyt ja kaikissa muissa keskenään samat.

                            Joissain 518i malleissa on jopa rummut.
                            Olli.

                            Comment

                            • zeneg
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 1238
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by JugeZi View Post
                              Nyt olen aloittelemassa tätä samaista hommaa... varmaan pitää vaihtaa levyt ainaskin takaata isommaks jos on paikalla nyt 520 levyt niin tilalle 525 levyt? :think pakoputkihan on tietysti vaihdettava

                              www.realoem.com Sieltä vertailemaan onko jarrut+alustan osat samat 520i:ssä ja 525i:ssä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎