Announcement

Collapse
No announcement yet.

6HP19 laatikko, vikakoodi 5150 trailer messaging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kivikeisari
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 6
    • Joensuu/Tampere

    6HP19 laatikko, vikakoodi 5150 trailer messaging

    Tällaisen vikakoodin luin INPAlla kohdasta gearbox

    5150 messeage from the Trailer Module is missing

    3. Umweltsatz
    Error CAN-Message
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Error code: 51 50 38 00 00 00 00 21 28 41 0B 2B 93 00 94 41

    Tämä tapahtuu lokien mukaan pelkästään, kun laatikko on DS eli sporttiasennolla.

    Epäilin aluksi mekaanista vikaa, kun joskus S-asennolla kiihdytettäessä ja kun kaasua ei lykkää tarpeeksi tuntuu loota aikailevan isommalle vaihtamista.

    Laatikon adaptioarvoja ei ole vielä nollattu. Kannattaako näihin yleensä tehdä jotain softapäivityksiä ja auttaako mitään?

    Auto on suomikikotin, ajettu 135tkm. Turbiini vaihdettu 30tkm sitten ja sisukalut näytti silloin uutta vastaavilta.

    Nyt olen pohtinut, voisiko tuolla trailer modulella olla sporttiasennossa jotain tekemistä, jos vaikka kärri perässä laatikon softa yrittäisi tarkistaa kärrin olemassaolon? Muutamien tuntien googlettelun jälkeen tuli mieleen kysyä täältä.
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Kivikeisari View Post
    Tällaisen vikakoodin luin INPAlla kohdasta gearbox

    5150 messeage from the Trailer Module is missing

    3. Umweltsatz
    Error CAN-Message
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Error code: 51 50 38 00 00 00 00 21 28 41 0B 2B 93 00 94 41

    Tämä tapahtuu lokien mukaan pelkästään, kun laatikko on DS eli sporttiasennolla.

    Epäilin aluksi mekaanista vikaa, kun joskus S-asennolla kiihdytettäessä ja kun kaasua ei lykkää tarpeeksi tuntuu loota aikailevan isommalle vaihtamista.

    Laatikon adaptioarvoja ei ole vielä nollattu. Kannattaako näihin yleensä tehdä jotain softapäivityksiä ja auttaako mitään?

    Auto on suomikikotin, ajettu 135tkm. Turbiini vaihdettu 30tkm sitten ja sisukalut näytti silloin uutta vastaavilta.

    Nyt olen pohtinut, voisiko tuolla trailer modulella olla sporttiasennossa jotain tekemistä, jos vaikka kärri perässä laatikon softa yrittäisi tarkistaa kärrin olemassaolon? Muutamien tuntien googlettelun jälkeen tuli mieleen kysyä täältä.
    Pari vaihtoehtoa tuli mieleen.
    1. peräkontin pohjalla lilluu vettä joka sotkee trailer modulia /toimintaa?
    2. 13 nap. perävaunun pistokkeeseen olet laittanut 13-7 nap. adapterin joka on täynnä suolavesi moskaa.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Kivikeisari
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 6
      • Joensuu/Tampere

      #3
      Peräkontti purettu, kaikki palikat vararenkaan alla kuivia ja "pakasta vedetyn" näköisiä. Ei merkkejä kosteudesta missään. Johtosarjat tietty seuraavaksi epäilyksen alla(?). Onko mahdollisesti tukkeutuvat vedenpoistoreiät akun vieressä ja toinen toisella puolella konttia?

      Vetokoukun pistokkeessa ei ole ollut adapteria, luukun alta näytti olevan ihan ok.

      Parina satunnaisena kertana huomasin, että suuntavilkun ollessa päällä (normaalisti risteyksessä pysähtyneenä ilman peräkärriä) vilkku jätti yhden lyönnin välistä, se on uutta käyttäytymistä ja tullut ihan viime aikoina.

      Yksi juttu on tietty, että auto kävi pari kuukautta sitten takaluukun johtosarjan korjauksessa, tätä ennen en kyllä kieltämättä näitä vilkun "viiveitä" ole rekisteröinyt. Tosin en ollut lukenut aiemmin laatikon vikakoodeja. Pari vikakoodia oli niiltä kilometreiltä, kun johtosarjan korjaus oli tekeillä. Voikohan kontin johtosarjat tähän vaikuttaa?

      Tutkittu lisää, takaluukun johtosarjat ainakin näyttää olevan kunnossa. Löysin INPAn kautta E61>Body>Trailer Module, mutta INPA antoi ilmoituksen "No responce from control unit" (Voisiko joku, jolla Trailer module toimii, testata INPAlla, pääseekö siihen kiinni)

      Testaan vielä kärrin kanssa toimiiko valot ja meneekö PDC pois päältä takaa.
      Last edited by Kivikeisari; 31-05-2014, 01:40. Reason: Lisätutkimusta

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Kivikeisari View Post
        Löysin INPAn kautta E61>Body>Trailer Module, mutta INPA antoi ilmoituksen "No responce from control unit" (Voisiko joku, jolla Trailer module toimii, testata INPAlla, pääseekö siihen kiinni)
        INPA:ssa vanhat /sopimattomat scriptit ja siksi ei pääse AHM moduliin "kiinni"

        Koukkumodulin AHM retrofit jälkiasennettu ja koodaus jäänyt tekemättä tai jätetty vanhojen koodaus filujen takia puolitiehen.
        2 vastaavaa tapausta tullut vastaan joista toinen merkkiliikkeen toimesta !

        Oikein tehtynä Orggis AHM moduli osaa vaikuttaa moneen moduliin = DDE, DSC, ABS, EGS jne jne.

        "Kivenhakkaaja" laita paikkakuntaa näkyviin ja hakuun harrastaja jolla "oikeat" välineet.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Kivikeisari
          Newbiemmer
          • May 2013
          • 6
          • Joensuu/Tampere

          #5
          Originally posted by e46touring View Post
          INPA:ssa vanhat /sopimattomat scriptit ja siksi ei pääse AHM moduliin "kiinni"

          Koukkumodulin AHM retrofit jälkiasennettu ja koodaus jäänyt tekemättä tai jätetty vanhojen koodaus filujen takia puolitiehen.
          2 vastaavaa tapausta tullut vastaan joista toinen merkkiliikkeen toimesta !

          Oikein tehtynä Orggis AHM moduli osaa vaikuttaa moneen moduliin = DDE, DSC, ABS, EGS jne jne.

          "Kivenhakkaaja" laita paikkakuntaa näkyviin ja hakuun harrastaja jolla "oikeat" välineet.
          Kiitokset viestistä, alkaa pikkuhiljaa valkenemaan. Yksikään vararenkaan alla olevista purkeista ei ollut Trailer Module. Viestisi jälkeen aloin epäilemään, että AHM on sittenkin mallia jälkiasennus. Kootessani vararengaskoteloa löysin keltaisen AHM purkin akun yläpuolelta, valmistaja ECS-electronics. Ilmeisesti purkin koodaukset jääneet vaiheeseen.

          Olisin kiinnostunut saamaan myös omaan INPAan toimivat scriptit, jotta täysi diagnostiikka olisi mahdollinen. Mikäli skriptejä on saatavilla niin PM?

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1321
            • Tornio

            #6
            Originally posted by Kivikeisari View Post
            Kiitokset viestistä, alkaa pikkuhiljaa valkenemaan. Yksikään vararenkaan alla olevista purkeista ei ollut Trailer Module. Viestisi jälkeen aloin epäilemään, että AHM on sittenkin mallia jälkiasennus. Kootessani vararengaskoteloa löysin keltaisen AHM purkin akun yläpuolelta, valmistaja ECS-electronics. Ilmeisesti purkin koodaukset jääneet vaiheeseen.

            Olisin kiinnostunut saamaan myös omaan INPAan toimivat scriptit, jotta täysi diagnostiikka olisi mahdollinen. Mikäli skriptejä on saatavilla niin PM?
            Ei onnistu tarvike purkkien vikakoodinluku eikä lisävarustekoodaus autoosi.
            JOS tuohon autoosi on koodattu lisävaruste $235 eli vetokoukku ja syystä tai toisesta jätetty orggis AHM moduli asentamatta niin vikakoodin VOISI kuvitella johtuvan puuttuvasta AHM purkista.

            Lue /luetuta NCS.llä FA lista autostasi ja katso löytyykö $235 koodista mainintaa!
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎