Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N2 moniurahihnan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Line6
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 163
    • Espoo

    M57N2 moniurahihnan vaihto

    Hihna alkaa pitämään jo sellaista metakkaa että ei tällä ilkeä enää ajella. Kaikki lähti siitä että egr- venttiilin laipan juuresta vuoti jäähdytinnestettä suoraan hihnan päälle. Nyt vuoto on korjattu, mutta hihna rupesi ilkeästi vinkumaan. Laitoin hihnasparaytä ja asia korjaantui pariksi päiväksi kunnes taas rupesi vinkumaan.
    Nyt hihna on jo niin mähnänen ja liisterimäinen että uutta tilalle.
    Uusi hihna odottaa laittamistaan mutta ensin täytyisi tietää vähän mitä tekee.
    Eli neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan.. Kiitos
  • esajii
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 23
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Line6 View Post
    Hihna alkaa pitämään jo sellaista metakkaa että ei tällä ilkeä enää ajella. Kaikki lähti siitä että egr- venttiilin laipan juuresta vuoti jäähdytinnestettä suoraan hihnan päälle. Nyt vuoto on korjattu, mutta hihna rupesi ilkeästi vinkumaan. Laitoin hihnasparaytä ja asia korjaantui pariksi päiväksi kunnes taas rupesi vinkumaan.
    Nyt hihna on jo niin mähnänen ja liisterimäinen että uutta tilalle.
    Uusi hihna odottaa laittamistaan mutta ensin täytyisi tietää vähän mitä tekee.
    Eli neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan.. Kiitos
    Vaihdoin tänään X3 M57N koneeseen molemmat hihnat ja kampiakselin hihnapyörän/värinän vaimentimen, josta koko homma mulla sai alkunsa. Kumi meni siis rikki.
    Moottorin päällysuoja ja ilmanottokanavat edestä veks ja rupeli alkaakin jo melkeimpä nousta itsestään ylös. On se yhdellä ruuvilla ja muovikiinnikkeellä kiinni kulmista. Itse otin sen paksun (imupuolelle?) menevän putken pikakiinnikkeestä irti ja sivuun niin flekti pääs nousemaan pois. Sen jälkeen vaan kiristinrulliin kiinni sopivalla avaimella ja väännät niitä löysemmälle ja kolmannella kädellä otat hihnan samalla hihnan pois. Molemmissa hihnoissa kiristin ainakin tuossa mun koneessa eli ei kompurallekkaan venyvä hihna jonka tosin ensin kaupasta möivät. Tarkista peilin ja tarvittaessa lampun avulla värinän vaimentimen kumin kunto.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Tarkista myös ettei alipainepumpun iso tiiviste eli esmes E90 10/2006 osakuvasta osa nro 2 anna pikkasen öljytippaa ulos: KLIK.

      Putsaa alipainepumpun ympäristö niin hyvin kuin mahdollista ja seuraa roiskuuko esmes EGR-lauhduttimen päälle öljyä tai kerääkö se moskaa enemmän kuin aiemmin. Alipainepumpun pultit ovat kierrelukitteella (micro-encapsulated) eli periaatteessa pitäisi vaihtaa uusiin. Pikkasen ahdasta on mutta alipaineputkun irroituksen jälkeen ja MAFfille tulevan ilmaputken yläpään irroituksen kanssa sai E46:sta sen verran tilaa että alipainepumpun saa irti.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎