Announcement

Collapse
No announcement yet.

Megasquirt käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkat
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 309
    • Veteli

    Megasquirt käynnistysongelma

    M52B28TU kone, Megasquirt3 + msextra lauta, sekventiaalinen ruisku ja sytytys.

    Originaali puolat, ohjaus HÜCO 138403:lla, kun mega ei pysty, kuin TTL tasoisia ohjaamaan. Kipinä tulee hienosti, oikeassa järjestyksessä, YKK katsottu lampulla, täysin kohdallaan.

    Startatessa hörähtää välittömästi tosi hienosti ja sammuu saman tien, vaikka starttaa kuin pitkään niin ei enää edes lupaa. Olen koittanut vähentää Cranking fuelia kokoajan, mutta tuntuu silti, että kone tupehtuu bensaan, otin tulpat pois, likomärät ovat. Välillä käynnistysyrityksen jälkeen paukahtaa putkessa.

    Suuttimet vakio m52b28tu Siemenssit. Tuotto pitäisi olla 3.5bar paineella 174cc luokkaa. TunerStudio MS laskee 100% avausajaksi 18ms, startatessa ensin oli avausaika päälle 40ms ja olen sitä pikkuhiljaa laskenut siten, että nyt 9ms. Ei tunnu olevan vaikutusta. Priming pulse pistetty nollaan, että ei kastele turhaa imusarjaa kun joutuu kliksuttelemaan virta-avainta eestaas.

    Ei sync lossia, full synced kokoajan vaikka starttaa kuin pitkään. Kaasun asennolla ei suurtakaan väliä starttaamiseen, hörähtää ja sammuu, 70% jälkeen menee flood cleari päälle, eli ei tule polttoainetta enää ollenkaan.

    Olen täysin aloittelija tässä hommassa, eka kertaa megaspruuttaa mihinkään koneeseen.

    Olisko tässä nyt vaan joku totaalisen idiootti virhe?

    Suuttimet eivät ole uudet? Voivatko jäädä raolleen?

    Otan huomenna vielä suuttimet pois ja testaan, että jäävätkö tihuuttamaan soppaa tjsp.
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Pyöriikö bensapumppu startatessa?
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • jukkat
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 309
      • Veteli

      #3
      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
      Pyöriikö bensapumppu startatessa?
      Hyvä kysymys. Sähköt tulee siten, että pa-pumpun releeltä edelleen sytkälle ja ruiskun ohjaukselle, ainakin tuo hyrähtää, joten sähköt eivät katkea. Ei kai se auta, kuin laittaa painemittari bensaletkuun, että näkee, loppuuko sopan tulo. Akkujännite käy startatessa 9 voltin tienoilla, mutta jos oikein internetsistä ymmärsin, niin sen ei ainakaan megasquirtille pitäisi olla liian vähän. Voisko olla puolikuollut bensapumppu, joka ei jaksa paineita pitää noin matalalla jännitteellä?

      Suutintestiä ajoin, niin hyvin tuo pumppu siinä jaksoi bensaa pukata.
      Last edited by jukkat; 03-06-2014, 15:27.

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Onhan siulla hommattu/naputeltu bensakartaksi joku karkea lähtökohta? Ei nimittäin suostu käymään, jos kartassa on arvot päin persettä. Kannattaa myös tsekkailla kaikki warmup enrichmentit yms. kohdalleen, ettei sinne ole jäänyt mitään pahasti pielessä olevia arvoja.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #5
          Originally posted by jukkat View Post
          Akkujännite käy startatessa 9 voltin tienoilla.
          Siinä ja rajoilla tuleeko kipinä tai aukeaako suuttimet.

          Se että tulpat kastuu, ei aina tarkoita että tulisi liikaa bensaa. Seos saattaa olla syttymiskelvoton (=liian laiha) tai tulpasta uupuu liekki startatessa.

          Voisit kokeilla parantaa puolille syötettävää virtaa ja työntää imusarjaan bräkleeniä. Tosin bräkleenin käytössä on suuri vaara räjäyttää imusarja, mutta sillä saa auton käymään vaikkei suuttimista tulisi bensaa yhtään.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • killerbmw
            BTCF Member
            • May 2008
            • 136
            • Himanka

            #6
            Kyllä tuo 9 volttia on liian vähän. Veikkaan että kipinää ei tuolla virralla tule kuin sykäys silloin tällöin.
            -Fullgas Motorsport- Drift team
            -Fatboy Racing-

            E36 M3 turbo 800/950nm
            E91 320d
            Muutama tehhään rojekti E30.

            Comment

            • jukkat
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 309
              • Veteli

              #7
              Originally posted by killerbmw View Post
              Kyllä tuo 9 volttia on liian vähän. Veikkaan että kipinää ei tuolla virralla tule kuin sykäys silloin tällöin.
              9V ei ole liian vähän, pitää muistaa, että starttaaminen kuormittaa aika reippaasti akkua. Jännite ennen starttausta ihan normaalit noin 12V. hyvin käynnistyy ja nyt jää käynnillekkin, nokan triggeri oli nousevalla reunalla ja siitä syystä kipunat meni pakoputkeen, nyt laskevalla ja käy kauniisti: http://www.youtube.com/watch?v=Z_6c-TguRfM

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎