Announcement

Collapse
No announcement yet.

Holsetista tietoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    Holsetista tietoa?

    Koitin googlettaa mutta tuloksetta

    Tommoset tiedot irtoo tyyppikilvestä:

    H1C 65 57 R/E 16FS

    Tarkottaako toi että pako 65mm ja imu 57mm?
    Tossa on jaettu pakopesä.

    Apuja?
    Last edited by wj; 10-02-2005, 12:07.
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2



    parts and service -> know your turbo -> identify your turbo
    ja
    www.holset.com > products and technology > applications

    Tuolta apuja ?

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by petteriu
      http://www.holset.co.uk/files/4_3_1-...ur%20turbo.php

      http://www.holset.co.uk/
      parts and service -> know your turbo -> identify your turbo
      ja
      www.holset.com > products and technology > applications

      Tuolta apuja ?

      Petteri
      Noi on katottu jo.

      Ja toi H1C 65 57 R/E 16FS on tosta model kohasta
      Tiedän se että toi on H1C mutta siipien kokoa ja ar lukua en tiedä

      Edit: se olikin H1C 65 57 R/E 16FS
      Last edited by wj; 10-02-2005, 12:08.
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Mauri H.
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 270
        • Salo

        #4
        Holset ei ilmoita A/R:ää, vaan pakopesän koon numerona, saattaapi olla tuo 16.

        Omassa HX40:ssä on nro 17 65mm pakosiivellä.
        F11 530D xDrive

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Tässä nyt haen sitä toimiiko toi tossa 2.7l koneessa?
          Onko liian pieni?
          Opetellaan nyt ensin eli alle baarin ahdoissa pysytään ja tarkotus olis että lähtis suht alhaalta mukaan

          Kävin mittailemassa siivet ja pistin mitat oikein hienoon kuvaan:
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            No eikö kukaan tiedä noista muka mitään?

            Kun tota ei viittis turhaan huoltaa jos ei olekkaan passeli tohon

            Tossa vielä kuvia siitä:

            http://album.fotosafe.com/altiapp/is...k&r=1108047316

            http://album.fotosafe.com/altiapp/is...k&r=1108047228

            http://album.fotosafe.com/altiapp/is...k&r=1108047246

            http://album.fotosafe.com/altiapp/is...k&r=1108047264
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Jääkarhu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 130
              • Ylivieska

              #7
              Mitä jos soittasit vaikka proturboon ja kysyisit sieltä....näyttäs noi siivet ny kuiteski olevan sitä luokkaa että lähtee alhaalta ja rittää katukäyttöön....
              Vanhaa se olla pitää..

              E10 2002A-71
              E21 320A-76
              E21 320-76
              E21 320i-76
              E21 320i-77
              E21 318i-80
              E21 318i-82
              E12 520 3.0-80

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #8
                Pistä kiinni vain. On niitä pienempiäkin.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • turbobliz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1010
                  • e-suomi

                  #9
                  Originally posted by Wittu_joo
                  No eikö kukaan tiedä noista muka mitään?
                  Ilmiselvästi joku vanhempi diesel ahdin niinkuin mallinimi jo ounastelee. Älä pistä kiinni, kompressoripuoli on auttamatta liian pieni. Bensakoneissa tuon kokoluokan kompressorisiipeä esiintyy jossain 150hv koneissa. Eikös tuo kone hönkäise jo vaparina sen verran ?

                  Esson lippispäät näemmä taas tietää niin pirusti. kone taitaa niille toimia silloin kun se käy tyhjää ja snagarilla saa sladit kun oikein yrittää.

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    #10
                    turbobliz on oikeassa. Onhan kyseessä pienempi turbo kuin esim. cosassa.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Jääkarhu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 130
                      • Ylivieska

                      #11
                      Originally posted by turbobliz
                      Ilmiselvästi joku vanhempi diesel ahdin niinkuin mallinimi jo ounastelee. Älä pistä kiinni, kompressoripuoli on auttamatta liian pieni. Bensakoneissa tuon kokoluokan kompressorisiipeä esiintyy jossain 150hv koneissa. Eikös tuo kone hönkäise jo vaparina sen verran ?

                      Esson lippispäät näemmä taas tietää niin pirusti. kone taitaa niille toimia silloin kun se käy tyhjää ja snagarilla saa sladit kun oikein yrittää.
                      Ja shellin pojat vastaa...

                      Mihinkähän tarkotukseen tuo kone on rakenteilla? Katupeliksi tuo kyllä riittää, jos ei haluta ripeää katupeliä. Onko tuo imusiiven mitta 40mm mitattu siivestä vai aukosta? Jos siivestä niin aukko on sitte karvan verran päälle 40 olisko 42 tai joku sinne päin. Kyllä 42mm kompuralla päästään jo tuonne 250hv lukemille. 2.7 moottorissa on jo sitä "hönkää" sen verran että turbiini ei saa olla ainakaan yhtään pienempi kuin tuo. Uuteen ahtimeenhan tuota ei voi verrata mitenkään, on sen verran kehittyneet,mm siipikulmat yms. että suuremmillakin siivillä oleva uusi ahdin herää samoihin aikoihin kuin tuo. Kyllä tuolla alkuun pääsee, mutta esim. jos aiot tuon kunnostaa, laskua tulee helposti sen verran että saisit sillä jo uudemman, paremmin tuohon moottoriin sopivan ahtimen. Tuohon koneeseen voisi sopia joku 54/60 luokkaa oleva ahdin, sillä päästäisiin jo yli 300hv ja silti se heräisi katukäyttöä ajatellen sopivan alhaalta. Tietenkin sitten jos tehoja pitää saada nii isompaa vaa...
                      Vanhaa se olla pitää..

                      E10 2002A-71
                      E21 320A-76
                      E21 320-76
                      E21 320i-76
                      E21 320i-77
                      E21 318i-80
                      E21 318i-82
                      E12 520 3.0-80

                      Comment

                      • bmw harrastelija
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 758
                        • -

                        #12
                        Originally posted by turbobliz
                        Ilmiselvästi joku vanhempi diesel ahdin niinkuin mallinimi jo ounastelee. Älä pistä kiinni, kompressoripuoli on auttamatta liian pieni. Bensakoneissa tuon kokoluokan kompressorisiipeä esiintyy jossain 150hv koneissa. Eikös tuo kone hönkäise jo vaparina sen verran ?

                        Esson lippispäät näemmä taas tietää niin pirusti. kone taitaa niille toimia silloin kun se käy tyhjää ja snagarilla saa sladit kun oikein yrittää.
                        Nii näyttää tietävän, ku ei tiedä että tuossa myllyssä on vakiona 125 tai 122 tai 129hv...
                        thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                        Alex von Falkenhausen

                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by bmw harrastelija
                          Nii näyttää tietävän, ku ei tiedä että tuossa myllyssä on vakiona 125 tai 122 tai 129hv...

                          Tietoatietoa...
                          Tuo Witujoon 2.7 ei taida olla ihan vakio/alkup. eta.
                          E24 635csi

                          Comment

                          • wj
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 3253
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by Muumi
                            Tietoatietoa...
                            Tuo Witujoon 2.7 ei taida olla ihan vakio/alkup. eta.
                            Ei taida olla joo

                            Mutta ostin tommosen kun halvalla sain. Ja jos sen nyt tohon vääntää kiinni ja sais nyt vähän paremmin aluks tehoa.

                            Teen koneen kerralla kunnolla, ahtimia nyt pystyy aina vaihtaa.
                            Ja toi on aika yleisellä laipalla. Että samaan käy aika moni ahdin.

                            Mutta jos nyt on järjetön idea pistää tota tohon niin pistetään kiertoon ja kattelemaan isompaa.

                            Koneesta olis tarkotus rakentaa suht mieto aluksi.
                            Eli ahdin heräis 2500-3500rpm ja huippu tehot sinne 5000-5500rpm välille
                            Ei noilla 130mm veiveillä kannata sen enempää kierrättää.

                            Mikään asiantuntija en ole mutta pakopesä on mun mielestä aika sopiva tohon mutta imupuoli on aika surkeen pieni.

                            Ja odottelen tässä jotain tuttua/clubilaista jolla olis suhteita noihin huoltamoihin.
                            Riikoselle soitin ja sieltä anto arvion 350€ huollolle. Ja tolla hinnalla en rupee kokeilemaan toimiiko vai ei. Koska sillon tosta on tosi vaikee saada omia pois

                            Jossain foorumilla pisti silmään joku tyyppi helsingin alueella joka noita perus huoltaa 200-300€
                            - 2006 Mustang cabriolet
                            - Sleekcraft Enforcer 28'

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Jääkarhu
                              Onko tuo imusiiven mitta 40mm mitattu siivestä vai aukosta? Jos siivestä niin aukko on sitte karvan verran päälle 40 olisko 42 tai joku sinne päin. Kyllä 42mm kompuralla päästään jo tuonne 250hv lukemille. 2.7 moottorissa on jo sitä "hönkää" sen verran että turbiini ei saa olla ainakaan yhtään pienempi kuin tuo.
                              Mitattu siitä missä kuvassakin on noi viivat
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎