Eli minulla on A. Graham Bellin "Nelitahtimoottorin virittäminen" kirjassa kaava, joka on tarkoitettu pakosarjan putkien pituuksien laskemiseen tietylle kierrosalueelle.
Kaavassa tarvitaan tieto " pakoventtiilin avautumisennakko ennen alakuolokohtaa"
Kirjassa on valmiiksi laskettuja esimerkkitaulukoita joissa ennakot ovat 50......75 astetta eakk. Ymmärsin että katuautossa 50 voisi olla aika lähellä totuutta.
Yritin mitata oman m60 koneen pakoennakon, tulos n. 20 astetta eakk??? Miksi niin vähän?
Mittaus tehtiin myös toiseen koneeseen joka on ylävireinen rellu, ja tulos n.22 astetta.
Katsottiin siis paljonko kampiakselin asteina pakoventtiili alkaa avautua ennen kuin mäntä saavuttaa akk:n. Ihan pakoaukkoon katsomalla, millon liikahtaa.
mikä meni metsään?
on mietitty, googletettu ja vaikka mitä.
Niin ja saankos tarvittavan tiedon jos on käytettävissä nokka akselin speksit? Jos saan niin miten?
Kaikki tieto otetaan vastaan.
Kaavassa tarvitaan tieto " pakoventtiilin avautumisennakko ennen alakuolokohtaa"
Kirjassa on valmiiksi laskettuja esimerkkitaulukoita joissa ennakot ovat 50......75 astetta eakk. Ymmärsin että katuautossa 50 voisi olla aika lähellä totuutta.
Yritin mitata oman m60 koneen pakoennakon, tulos n. 20 astetta eakk??? Miksi niin vähän?
Mittaus tehtiin myös toiseen koneeseen joka on ylävireinen rellu, ja tulos n.22 astetta.
Katsottiin siis paljonko kampiakselin asteina pakoventtiili alkaa avautua ennen kuin mäntä saavuttaa akk:n. Ihan pakoaukkoon katsomalla, millon liikahtaa.
mikä meni metsään?
on mietitty, googletettu ja vaikka mitä.
Niin ja saankos tarvittavan tiedon jos on käytettävissä nokka akselin speksit? Jos saan niin miten?
Kaikki tieto otetaan vastaan.
Comment