Pakkivalon anturi otettiin vaihdelaatikosta ja yleisesti sihtailtiin alustaa. Mitään moitittavaa ei näkyny, tosin tollasta ei osattu edes kattoo. Voiko se muka siirtyä yhtäkkiä noin kauas startilta? Vaikuttaako tollanen ajoon mitenkään, sillä ajossa ei tuntunu yhtään mitään kun työnnettiin käyntiin ja ajelin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Startti pyörii tyhjää edelleen
Collapse
X
-
Originally posted by Hevonen View PostPakkivalon anturi otettiin vaihdelaatikosta ja yleisesti sihtailtiin alustaa. Mitään moitittavaa ei näkyny, tosin tollasta ei osattu edes kattoo. Voiko se muka siirtyä yhtäkkiä noin kauas startilta? Vaikuttaako tollanen ajoon mitenkään, sillä ajossa ei tuntunu yhtään mitään kun työnnettiin käyntiin ja ajelin?
Eikä ole edes mikään ihan hirveän harvinainen ongelma......
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostTuskin se vika niissä starteissa on vaan startti ei vaan ole linjassa vauhtipyörään.
Kato että loota on kunnolla koneessa kiinni eikä halki mistään, jos vaikka se IS:n hirmu vääntö olis pyöräyttänyt konetta vähän eri asentoon lootaan nähden ja startti on liian kaukana vauhtipyörästä sen takia. Lootan ja koneen välissä pitäis olla ohjausnastat estämässä liikkumisen mutta jos joku edellinen virittäjä on ne unohtanut, ei olis ensimmäinen kerta.....
Sen startin ohjauspellin voi ottaa mäkeen sieltä välistä/avartaa ohjausreikää ja sihdata startin kehälle ilmankin jos kone-loota linja on muuten liikaa pielessä....
Eli mittailin starttia tänään ja luvut oli ok internetin syövereistä kaivettuihin verrattuna. Ulkoa en enää muista. Suoraa virtaa annoin myös bendexille eikä mitään muutosta. Joutuu itse pikkuhiljaa nostamaan lapaset pystyyn. Internet ei anna helpoituksia ja omat ideat loppuu kesken. Jos tässä Tampereella on oikeasti joku bimmerifanaatikko ja oraakkeli joka tietää kaiken niin tuus jeesaan meitä. Mää leikin vaan ooppeleilla hiekkalaatikolla.
Comment
-
-
Originally posted by Mazkii View PostEn kyllä usko että tää 1800cc julmamoottori alkaa laatikkoo pyörittelemään. Tai onhan tuo hevonen antanu niin perkuleesti monoo ja kytkinpommia :think
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostLoota liikkuu yllättävän helposti koneeseen nähden, sen takia se startti keskitetään useimmiten sen koneen ja lootan väliin tulevan teräslevyyn ei laatikkoon. Nyt jos joku on aikanaan käyttänyt lootaa ja konetta erillään ja jättänyt sen ohjainholkin pois starttikin voi potkaista sen levyn sen verran sivuun että bendixi ei enää osu vauhtipyörän hammaskehälle......
Comment
-
-
Originally posted by Hevonen View PostKaikki näytti olevan ihan reilassa. Mitattiin startin ja vauhtipyörän etäisyys ja ei pitäs olla mitään ongelmaa etteikö fyysisesti startti yltäis vauhtipyörälle asti koko vauhtipyörän matkalta auton pituuttaissuunnassa. Miinuspiuha vedettiin uusiks jotta sähköjutut saatiin eliminoitua. Testattiin vielä startti kädessä ja virta auton akulta että startti työntää ratasta ja pyörii. Seuraavaks menee vauhtipyörä vaihtoon, vai onko muita ehdotuksia?
Comment
-
-
Eli nyt ollaan täällä auton tykönä ja kokeilin seuraavaa.
Merkitsin vauhtipyörään valkoisella maalilla pisteen. Startti paikoilleen ja suoralla virralla starttasin. moottori ei pyörähtänyt. Startti irki ja kappas. Jälki hävinnyt.
Laitoin kaksi pistettä uudelleen vauhtipyörään ja laitoin myös startin rattaaseen. Uusi yritys ja taas irki. Jälleen hävisi maalimerkit vauhtipyörästä ja myös startista. Pyöritin konetta ja merkit löytyi. Vauhtipyörä siis pyörinyt. Lukitsin vauhtipyörän startin kolosta ja yritin kampuran pultista pyörittää käsin jos vauhtipyörän kehä irki. Ei inahtanutkaan vaikka kuinka väänsi. Meinasi vaan lukitus vääntyä poikki. Jätkät hei, mitä v#ttua!!???
Comment
-
-
Originally posted by Mazkii View PostEli nyt ollaan täällä auton tykönä ja kokeilin seuraavaa.
Merkitsin vauhtipyörään valkoisella maalilla pisteen. Startti paikoilleen ja suoralla virralla starttasin. moottori ei pyörähtänyt. Startti irki ja kappas. Jälki hävinnyt.
Laitoin kaksi pistettä uudelleen vauhtipyörään ja laitoin myös startin rattaaseen. Uusi yritys ja taas irki. Jälleen hävisi maalimerkit vauhtipyörästä ja myös startista. Pyöritin konetta ja merkit löytyi. Vauhtipyörä siis pyörinyt. Lukitsin vauhtipyörän startin kolosta ja yritin kampuran pultista pyörittää käsin jos vauhtipyörän kehä irki. Ei inahtanutkaan vaikka kuinka väänsi. Meinasi vaan lukitus vääntyä poikki. Jätkät hei, mitä v#ttua!!???
Niissä kun on pikkaisen eroa Eli koko ajan on startti toiminut, kone ei vaan käynnisty sillä, mutta työntämällä kyllä ?
Ja kampuran etupääkö ei ole aiemmissa kokeissa pyörinyt?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSiis et tunnista äänestä pyöriikö startti tyhjää vai pyörittää konetta?
Niissä kun on pikkaisen eroa Eli koko ajan on startti toiminut, kone ei vaan käynnisty sillä, mutta työntämällä kyllä ?
Ja kampuran etupääkö ei ole aiemmissa kokeissa pyörinyt?
Eli vauhtipyörässä hammaskehä vain pyörinyt. Kummastusta aiheutti tämä ettei kuitenkaan pyörinyt tyhjää kun käsin vääntövarrella yritettiin.... Laatikkoa tiputtelemaan siis...Last edited by Mazkii; 06-07-2014, 20:53.
Comment
-
Comment