Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startti pyörii tyhjää edelleen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kylli-Täti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 499
    • Tampere

    #16
    Pakkivalon anturi otettiin vaihdelaatikosta ja yleisesti sihtailtiin alustaa. Mitään moitittavaa ei näkyny, tosin tollasta ei osattu edes kattoo. Voiko se muka siirtyä yhtäkkiä noin kauas startilta? Vaikuttaako tollanen ajoon mitenkään, sillä ajossa ei tuntunu yhtään mitään kun työnnettiin käyntiin ja ajelin?

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Hevonen View Post
      Pakkivalon anturi otettiin vaihdelaatikosta ja yleisesti sihtailtiin alustaa. Mitään moitittavaa ei näkyny, tosin tollasta ei osattu edes kattoo. Voiko se muka siirtyä yhtäkkiä noin kauas startilta? Vaikuttaako tollanen ajoon mitenkään, sillä ajossa ei tuntunu yhtään mitään kun työnnettiin käyntiin ja ajelin?
      Pultit jos löystyy niin ei ne ohjaintapit pysty pitämään lootaa ja konetta paikallaan vaan antavat periksi ja moottori kiertyy lootaan nähden sen verran mitä pultit antaa myöten. Ei välttämättä näy missään muussa kuin siinä että startti karkaa liian lähelle/liian kauas vauhtipyörästä.

      Eikä ole edes mikään ihan hirveän harvinainen ongelma......

      Comment

      • Mazkii
        Newbiemmer
        • Aug 2009
        • 24
        • Finland

        #18
        Originally posted by naukkis View Post
        Tuskin se vika niissä starteissa on vaan startti ei vaan ole linjassa vauhtipyörään.

        Kato että loota on kunnolla koneessa kiinni eikä halki mistään, jos vaikka se IS:n hirmu vääntö olis pyöräyttänyt konetta vähän eri asentoon lootaan nähden ja startti on liian kaukana vauhtipyörästä sen takia. Lootan ja koneen välissä pitäis olla ohjausnastat estämässä liikkumisen mutta jos joku edellinen virittäjä on ne unohtanut, ei olis ensimmäinen kerta.....

        Sen startin ohjauspellin voi ottaa mäkeen sieltä välistä/avartaa ohjausreikää ja sihdata startin kehälle ilmankin jos kone-loota linja on muuten liikaa pielessä....
        Mekaanikko nyt osallistuu huuteluun myös. Tässä nyt itsekkin hieronut puolet hiuksista pois ja yöunet menettänyt ko. laitoksen takia. Vauhtipyörää en ole pitänyt juurikaan syyllisenä. Tänään mittauksien myötä vielä vähemmän. Toki en tiedä mikä on standardi mitta mutta tuskin se vauhtipyörä liikkuu. Tarkoitan siis etäisyyttä vauhtipyörän reijän ja vpyörän välistä. En kyllä usko että tää 1800cc julmamoottori alkaa laatikkoo pyörittelemään. Tai onhan tuo hevonen antanu niin perkuleesti monoo ja kytkinpommia :think
        Eli mittailin starttia tänään ja luvut oli ok internetin syövereistä kaivettuihin verrattuna. Ulkoa en enää muista. Suoraa virtaa annoin myös bendexille eikä mitään muutosta. Joutuu itse pikkuhiljaa nostamaan lapaset pystyyn. Internet ei anna helpoituksia ja omat ideat loppuu kesken. Jos tässä Tampereella on oikeasti joku bimmerifanaatikko ja oraakkeli joka tietää kaiken niin tuus jeesaan meitä. Mää leikin vaan ooppeleilla hiekkalaatikolla.

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          #19
          Tätä siis testataan seuraavaks. Kiitti vinkistä

          Comment

          • Mazkii
            Newbiemmer
            • Aug 2009
            • 24
            • Finland

            #20
            Originally posted by Hevonen View Post
            Tätä siis testataan seuraavaks. Kiitti vinkistä
            Juu kahtotaan tätäkin huomena
            Tai sitten soitetaan valto pihaan

            Comment

            • Kylli-Täti
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 499
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Mazkii View Post
              Tai onhan tuo hevonen antanu niin perkuleesti monoo ja kytkinpommia :think
              Oot tainnu antaa ite mun bemareille enemmän kytkinpommia mitä ite koko ikänä

              Comment

              • Mazkii
                Newbiemmer
                • Aug 2009
                • 24
                • Finland

                #22
                Originally posted by Hevonen View Post
                Oot tainnu antaa ite mun bemareille enemmän kytkinpommia mitä ite koko ikänä
                Enhän mä edes sillä ole ajanu prkl!!!

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Mazkii View Post
                  En kyllä usko että tää 1800cc julmamoottori alkaa laatikkoo pyörittelemään. Tai onhan tuo hevonen antanu niin perkuleesti monoo ja kytkinpommia :think
                  Loota liikkuu yllättävän helposti koneeseen nähden, sen takia se startti keskitetään useimmiten sen koneen ja lootan väliin tulevan teräslevyyn ei laatikkoon. Nyt jos joku on aikanaan käyttänyt lootaa ja konetta erillään ja jättänyt sen ohjainholkin pois starttikin voi potkaista sen levyn sen verran sivuun että bendixi ei enää osu vauhtipyörän hammaskehälle......

                  Comment

                  • Kylli-Täti
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 499
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by naukkis View Post
                    Loota liikkuu yllättävän helposti koneeseen nähden, sen takia se startti keskitetään useimmiten sen koneen ja lootan väliin tulevan teräslevyyn ei laatikkoon. Nyt jos joku on aikanaan käyttänyt lootaa ja konetta erillään ja jättänyt sen ohjainholkin pois starttikin voi potkaista sen levyn sen verran sivuun että bendixi ei enää osu vauhtipyörän hammaskehälle......
                    Kaikki näytti olevan ihan reilassa. Mitattiin startin ja vauhtipyörän etäisyys ja ei pitäs olla mitään ongelmaa etteikö fyysisesti startti yltäis vauhtipyörälle asti koko vauhtipyörän matkalta auton pituuttaissuunnassa. Miinuspiuha vedettiin uusiks jotta sähköjutut saatiin eliminoitua. Testattiin vielä startti kädessä ja virta auton akulta että startti työntää ratasta ja pyörii. Seuraavaks menee vauhtipyörä vaihtoon, vai onko muita ehdotuksia?

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by Hevonen View Post
                      Kaikki näytti olevan ihan reilassa. Mitattiin startin ja vauhtipyörän etäisyys ja ei pitäs olla mitään ongelmaa etteikö fyysisesti startti yltäis vauhtipyörälle asti koko vauhtipyörän matkalta auton pituuttaissuunnassa. Miinuspiuha vedettiin uusiks jotta sähköjutut saatiin eliminoitua. Testattiin vielä startti kädessä ja virta auton akulta että startti työntää ratasta ja pyörii. Seuraavaks menee vauhtipyörä vaihtoon, vai onko muita ehdotuksia?
                      Niin siis ei se ongelma ole pituussuunnassa vaan sivuttaissuunnassa jossa pelivaraa ei ole kuin pari milliä hammaskosketuksen kanssa. Eli tsekatkaa että startti osuu hammaskehälle, vasaralla voi vähän naputella sitä välilevyä niin näkee jos se pääsee liikkumaan. Se ajoitus hammaskehälle on aika tarkka, pari milliä suuntaan tai toiseen ja bendiksi osuu vauhtipyörään eikä hammaskehälle tai hampaat eivät ota kontaktia toisiinsa.

                      Comment

                      • Mazkii
                        Newbiemmer
                        • Aug 2009
                        • 24
                        • Finland

                        #26
                        Eli nyt ollaan täällä auton tykönä ja kokeilin seuraavaa.
                        Merkitsin vauhtipyörään valkoisella maalilla pisteen. Startti paikoilleen ja suoralla virralla starttasin. moottori ei pyörähtänyt. Startti irki ja kappas. Jälki hävinnyt.

                        Laitoin kaksi pistettä uudelleen vauhtipyörään ja laitoin myös startin rattaaseen. Uusi yritys ja taas irki. Jälleen hävisi maalimerkit vauhtipyörästä ja myös startista. Pyöritin konetta ja merkit löytyi. Vauhtipyörä siis pyörinyt. Lukitsin vauhtipyörän startin kolosta ja yritin kampuran pultista pyörittää käsin jos vauhtipyörän kehä irki. Ei inahtanutkaan vaikka kuinka väänsi. Meinasi vaan lukitus vääntyä poikki. Jätkät hei, mitä v#ttua!!???

                        Comment

                        • Mazkii
                          Newbiemmer
                          • Aug 2009
                          • 24
                          • Finland

                          #27
                          Otanko puhelun Valtolle että tulee hakeen kouralla romun pois?

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #28
                            Originally posted by Mazkii View Post
                            Eli nyt ollaan täällä auton tykönä ja kokeilin seuraavaa.
                            Merkitsin vauhtipyörään valkoisella maalilla pisteen. Startti paikoilleen ja suoralla virralla starttasin. moottori ei pyörähtänyt. Startti irki ja kappas. Jälki hävinnyt.

                            Laitoin kaksi pistettä uudelleen vauhtipyörään ja laitoin myös startin rattaaseen. Uusi yritys ja taas irki. Jälleen hävisi maalimerkit vauhtipyörästä ja myös startista. Pyöritin konetta ja merkit löytyi. Vauhtipyörä siis pyörinyt. Lukitsin vauhtipyörän startin kolosta ja yritin kampuran pultista pyörittää käsin jos vauhtipyörän kehä irki. Ei inahtanutkaan vaikka kuinka väänsi. Meinasi vaan lukitus vääntyä poikki. Jätkät hei, mitä v#ttua!!???
                            Siis et tunnista äänestä pyöriikö startti tyhjää vai pyörittää konetta?
                            Niissä kun on pikkaisen eroa Eli koko ajan on startti toiminut, kone ei vaan käynnisty sillä, mutta työntämällä kyllä ?

                            Ja kampuran etupääkö ei ole aiemmissa kokeissa pyörinyt?
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Mazkii
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 24
                              • Finland

                              #29
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Siis et tunnista äänestä pyöriikö startti tyhjää vai pyörittää konetta?
                              Niissä kun on pikkaisen eroa Eli koko ajan on startti toiminut, kone ei vaan käynnisty sillä, mutta työntämällä kyllä ?

                              Ja kampuran etupääkö ei ole aiemmissa kokeissa pyörinyt?
                              Ei s##tana. Paikalla itse näsäviisas. Kampuran etupää ei ole kertaakaan nyt pyörinyt paitsi silloin kun työnnettiin auto käyntiin. Tästä johtuen ei myöskään konekkaan ole pyörinyt, käsnäätkö?? Vika tuli juuri paikallistettua..
                              Eli vauhtipyörässä hammaskehä vain pyörinyt. Kummastusta aiheutti tämä ettei kuitenkaan pyörinyt tyhjää kun käsin vääntövarrella yritettiin.... Laatikkoa tiputtelemaan siis...
                              Last edited by Mazkii; 06-07-2014, 20:53.

                              Comment

                              • bimmerfan4ever
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 234
                                • tyrnävä

                                #30
                                no minähän jo kertaalleen mainittin et vois vika olla irronneessa hammaskehässä
                                e39 ///m5
                                e38 740i talvirassina
                                e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


                                ex e36 325 coupe
                                ex e30 320i
                                ex e30 325 ix
                                ex e30 323i
                                ex e30 324d
                                ex e30 318i
                                ex 3x e30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎