Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkin remppaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasso-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 74
    • Siilinjärvi

    kytkin remppaako?

    Tänään tuosta iltapäivällä töistä lähtiessä huomasin että kytkin ei ota aivan niinkun pitäisi. Vaihdetta oli vaikea survoa pesään jne.. Poljin myöskin tuntuu lepsulta, eli vasta aikalailla pohjaan painaessa alkaa tuntumaan että kytkin ottaa.
    Voisiko tuossa olla joku säätö mekanismi paskana vai vienkö auton suoraan maanantaina pajalle?
    Aamulla töihin päästellessä tuntui hieman jo että kytkin ei ota niinkuin pitää mutta nyt vasta kotiin lähtiessä huomasi kunnolla ettei toimi niinkuin pitäisi.

    Osaakos joku sitten suositella Seinäjoella sopivaa pajaa kyseisen remontin tekemiseen?
    Kahta en vaihda:
    Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Jasso-
    Tänään tuosta iltapäivällä töistä lähtiessä huomasin että kytkin ei ota aivan niinkun pitäisi. Vaihdetta oli vaikea survoa pesään jne.. Poljin myöskin tuntuu lepsulta, eli vasta aikalailla pohjaan painaessa alkaa tuntumaan että kytkin ottaa.
    Voisiko tuossa olla joku säätö mekanismi paskana vai vienkö auton suoraan maanantaina pajalle?
    Aamulla töihin päästellessä tuntui hieman jo että kytkin ei ota niinkuin pitää mutta nyt vasta kotiin lähtiessä huomasi kunnolla ettei toimi niinkuin pitäisi.

    Osaakos joku sitten suositella Seinäjoella sopivaa pajaa kyseisen remontin tekemiseen?
    Auton malli ja merkki varmasti auttaa tässäkin asiassa..
    Jos nestekytkin, niin sitten pää- ja työsylintereiden nestepintojen tsekkaus.
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • Jasso-
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 74
      • Siilinjärvi

      #3
      jep eli kyseessä on e36 320. mistäs noita pintoja vois tsekkailla?
      Kahta en vaihda:
      Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4320
        • Turku

        #4
        Originally posted by Jasso-
        jep eli kyseessä on e36 320. mistäs noita pintoja vois tsekkailla?
        Nesteen tason näkee jarrunestesäiliöstä.
        Katso nyt ensin vaikka vuotaako pääsylinteri nesteitä auton sisään, joka on kytkinpolkimen yhteydessä. Työsylinteri löytyy taas vaihdelaatikon kyljestä.

        Comment

        • Jasso-
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 74
          • Siilinjärvi

          #5
          oletetaan että vuotoja ei löytysi niin voiko paskana oleva kytkin oireilla noin?
          en viiti enää tälle iltaa tuonne pihalle mennä kykkimään ja kattelemaan.
          Kahta en vaihda:
          Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

          Comment

          • Jasso-
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 74
            • Siilinjärvi

            #6
            Kävin tuossa tarkastamassa nesteet ja minimissään tuntuu olevan tuo säiliön pinta.
            Tarviiko suorittaa ilmausta kun lisätään nestettä? Ja jos tarvii niin kuinka se tapahtuu?
            Pitää sitten tutkailla että minkä takia nesteet on hävinneet.
            Kahta en vaihda:
            Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

            Comment

            • Heiska
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 2024
              • Mikkeli

              #7
              Itellä ilmeni ihan sama ongelma eilispäivänä... Mutta nestettä näyttää olevan. kytkin vaihdettu alkukesästä... välillä menee vaihteet päälle ja välillä ei. pitää vissii itekkin ruveta tutkailemaan.. ainut että mulla tuntuu poljin aika normaalille.

              Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

              Comment

              • Jasso-
                Bimmer Rookie
                • Jul 2003
                • 74
                • Siilinjärvi

                #8
                nesteen lisäämisellä helpotti.
                täytyy vaan tutkia että mitä kautta se neste on häipynyt pois.
                Kahta en vaihda:
                Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

                Comment

                • masitaly
                  BTCF Member
                  • Apr 2004
                  • 410
                  • Kiu

                  #9
                  ...,,,....
                  Last edited by masitaly; 13-02-2005, 12:59.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10

                    Tuolta löydät piirrustuksen systeemistä. Eli vika on jommassa kummassa työsylinterissä, ei varsinaisessa kytkimessä. Uudet stefat paikalleen ja se on siinä.

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Todennäköisesti kytkimen työsylinteri vuotaa, helppo homma vaihtaa mutta järjestelmä täytyy ilmata sen jäkeen. Sylinteriin ei ole saatavilla korjaussarjaa (E36) joten koko sylinteri on uusittava, hinta on n. 30-50€.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎