Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b20 -> 2.2l ->2.5l

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    M20b20 -> 2.2l ->2.5l

    Elikkä motti on ainakin myyjän mukaan porattu 2.2l eli ilmeisesti 83.5 porauksella tai lähellä sitä. Alunperin 320 johon vaihdettu 323i:istä ruisku. Tarkoituksena olisi pidentää iskupituutta 323i kampiakselilla jolloin pikaisesti laskin tilavuudeksi tulevan 2550cc. Mitäs kaikkea tuossa stroukkauksessa menisi uusiksi. Elikkä joutuuko vaihtaan veivit mallista 323i vai ovatko samanlaiset kuin 320. mites joutuuko mäntiä koneistamaan kun isku kasvaa noin paljon (66mm ->76.8mm) vai onko jossain mallissa sopivia lyhyempiä veivejä mitkä saisi istutettua tohon. en tiedä millä männillä tehty toi. Elikkä nyt kaikki asiantuntija apu olisi paikallaan. Kertokaas tarkalleen miten toi homma menee ja miten kannattaa tehdä? ja autona e21.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Miku
    Elikkä motti on ainakin myyjän mukaan porattu 2.2l eli ilmeisesti 83.5 porauksella tai lähellä sitä. Alunperin 320 johon vaihdettu 323i:istä ruisku. Tarkoituksena olisi pidentää iskupituutta 323i kampiakselilla jolloin pikaisesti laskin tilavuudeksi tulevan 2550cc. Mitäs kaikkea tuossa stroukkauksessa menisi uusiksi. Elikkä joutuuko vaihtaan veivit mallista 323i vai ovatko samanlaiset kuin 320. mites joutuuko mäntiä koneistamaan kun isku kasvaa noin paljon (66mm ->76.8mm) vai onko jossain mallissa sopivia lyhyempiä veivejä mitkä saisi istutettua tohon. en tiedä millä männillä tehty toi. Elikkä nyt kaikki asiantuntija apu olisi paikallaan. Kertokaas tarkalleen miten toi homma menee ja miten kannattaa tehdä? ja autona e21.

    Ehkä suuntaa antaa vähän se, että b20 ja b23 koneissa on samat veivit, mutta männissä on eroa. Eli luultavasti niitä joudut hieman säätämään.

    Varmaan kukaan ei oikein voi varmoja ja tarkkoja vastauksia antaa ennenkuin selvität mitkä männät siellä nyt kirnuavat..

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Originally posted by Miku
      Elikkä motti on ainakin myyjän mukaan porattu 2.2l eli ilmeisesti 83.5 porauksella tai lähellä sitä. Alunperin 320 johon vaihdettu 323i:istä ruisku. Tarkoituksena olisi pidentää iskupituutta 323i kampiakselilla jolloin pikaisesti laskin tilavuudeksi tulevan 2550cc. Mitäs kaikkea tuossa stroukkauksessa menisi uusiksi. Elikkä joutuuko vaihtaan veivit mallista 323i vai ovatko samanlaiset kuin 320. mites joutuuko mäntiä koneistamaan kun isku kasvaa noin paljon (66mm ->76.8mm) vai onko jossain mallissa sopivia lyhyempiä veivejä mitkä saisi istutettua tohon. en tiedä millä männillä tehty toi. Elikkä nyt kaikki asiantuntija apu olisi paikallaan. Kertokaas tarkalleen miten toi homma menee ja miten kannattaa tehdä? ja autona e21.
      Jaahas, että tämmönen konepaketti.

      Melkein väittäisin, että sulla on koneessas semmoset tonniviissatasen wolkkarin männät, joko kokoa 83mm, tai 83,5mm, kuten itse arvelit.
      Noita samoja mäntiähän M-Sport on käyttänyt kun on suurentanut noita koneita 2,0-->2,2 tai sitten 2,3-kampiakselilla aina 2,5-litraan asti.

      2,2-rakennelmassa ei tarvitse mäntää sorvata, mutta kun käyttää tuota 2,3:n KUNINGASKAMPIAKSELIA, niin männästä pitääkin sitten jo vetää siivu veks ja näinhän se M-Sportin Puukka onkin tehnyt.

      Eli, joudut siis sorvaamaan noita mäntiä, jos aiot sinne 2,3:n kampiakselin nakata. Kiertokanget pysyy samoina 130mm.

      Tietenkään tätä mun aravausta noista männistä ei pidä ottaa faktana, voihan siellä olla jotkut muutkin kuin nuo volsun männät. Mutta jos kaveris sanoi, että on porattu tuohon kokoon ,niin viittaisi ainakin pahasti Viialan suuntaan, mene ja tiedä.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        #4
        Jep

        Elikkä nyt on E21 pihassa. Kattoluukku,nahkapenkit,keskuslukko jne. Elikkä tarkkkaa tietoa ei ole että mitä kaikkea koneelle on tehty. kuulemma joku entinen omistaja porauttanut 2.2l mut tiedäppä häntä. Auto kyllä vetää paljon paremmin kuin esim 320i e30. no ens kuussa leima... Jos ei hirveen pitkä vikalista niin sit tulee projektiksi jolloin siitä tehdään se 2.5l ym ja jos ei vielä ala kulkua löytyä niin sit ruvetaan suunnitteleen mutkaa siihen. mut katsoo sit joskus. Eli 4viikon päästä näkee mitä tekee.

        323i:istä siihen on ruisku kuulemma laitettu. Mitä eroa 320i:n ja 323:in ruiskussa?
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • Freak
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2539
          • .

          #5
          Originally posted by Miku
          323i:istä siihen on ruisku kuulemma laitettu. Mitä eroa 320i:n ja 323:in ruiskussa?
          Suurin ero lienee se, että 320i:n ruiskussa on neljä suutinta ja 323i:n ruiskussa kuusi suutinta. Jos edelleenkin siis e21:stä puhutaan.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎