Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huohotus imusarjaan -> Keruusäiliö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 245
    • Kerava

    Huohotus imusarjaan -> Keruusäiliö?

    Useat ovat varmaan todenneet että yksi jos toinenkin on huohotsjärjestelmän jäätymisen, tukkeutumisen tai imuvuotojen uhri.

    Tekisi mieli muutta oma käyttis keruusäiliölliseksi. Motti on siis N42B18 jossa huohotusventtiiliin tulee letkut sylinterikannesta ja öljytikun juuresta. Olisiko yksinkertaisin tapa katkaista letkut ja jatkaa eristetyllä letkulla keruusäiliöön ja tukkia imusarjaan menevä liitin. Liittimiä tuskin saa kappaletavarana? Huohotusjärjestelmälle ei vissiin ole mitään valvontajärjestelmää joka aiheuttaisi virheilmoituksia moottoriohjaukselle? Onko väliä mille korkeudelle säiliö tulee? Akkukotelo olisi sopivasti tyhjä..

    En hae tällä järjestelmällä mitään motorsporttia mutta haluan poisulkea venttiilin rikkoutumisesta tulevat ongelmat. ...Ja olisi kiva liata kädet välillä muutostöiden kun korjaustöiden takia
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #2
    No yksi asia minkä joudut tekemään jos pakkotuuletuksen poistat kampikammiosta niin on öljynvaihdot 5 tonnin välein. Se kiertohuohotus on poistamassa palamiskaasut öljytilasta ja jos se poistetaan öljyt likaantuvat todella paljon nopeammin, joissakin autoissa joissa on alkuperäisen huohotuksen tukkiutumisongelmia kuten jotkut Saabit koneet ovat niin täynnä paskaa että ei tosikaan kun öljynvaihtovälit ovat pakkokierrottomalle huohotukselle aivan väärät.

    Lisäksi ainakin kaupunkiajelu on ulos huohottavilla autoilla aivan perseestä kun bensankäryt käryää ympärillä.... en suositttele mutta kaikkihan tekevät mitä haluavat.

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 245
      • Kerava

      #3
      Jaa siinä käy niin.. Taitaapa hyödyt olla haittoja pienemmät. Nopealla katselmuksella totesin myös että huohotusjärjestelmät osat saa melkein halvemmalla kun säiliövermeet.
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • hw74
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 49
        • Finland

        #4
        Originally posted by Lundersson View Post
        Useat ovat varmaan todenneet että yksi jos toinenkin on huohotsjärjestelmän jäätymisen, tukkeutumisen tai imuvuotojen uhri.

        Tekisi mieli muutta oma käyttis keruusäiliölliseksi. Motti on siis N42B18 jossa huohotusventtiiliin tulee letkut sylinterikannesta ja öljytikun juuresta.
        N42-moottoriin on ainakin aiemmin ollut saatavilla muutossarja, jossa öljynerotin siirtyy venttiilikoppaan. Tutkailepa tätä ketjua viestistä 53 eteenpäin.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎