Jaahas...
päästään taas mielenkiintoiseen aiheeseen..
BMW lopettanut vaihtoohjureitten myynnin ja sanoo et pitää holkittaa..
paikallinen moottorikoneistamo ei ollut asiasta ylen mielissään vaan sano et tulee pirun kalliiks ja vaihdettava tarvikeohjurit mikäli saatavissa.
Tarvikeohjureita saa koossa 13.05 ja 13.25
Auto on lähes 100% varmuudella orggisohjureilla ja palikoilla ajettu n. 200tkm...kysymys kuuluukin:
Onko M20 kansia kahella eri halkaisijalla olevilla venttiilinohjureilla tehtaalta lähtiessä??
Sillon vois kuvitella et noi 13.25 koon ohjurit ois tarkotettu noihin isompiin ja toiset pienemmillä ohjureilla oleviin kansiin. Lämpösovitteena tuo 3 satikkaa ei oo mikään järin paha kun vaan aika normaaliarvo.
Kun otetaan huomioon vielä se et entiset ohjurit painetaan prässillä ulos niin tulee kannen reijästä vielä hiukka väljempi kuin tuo 13.22(mikäli tarkka mitta, oisko mitattu mikrometrillä..jos mitattu tönärillä niin LOL..)
Koneistamosta soitettiin ja kerrottiin et orggisohjurit on kokoa 13.22...(millä mitattu siitä ei tietoa..)
elikkä tilanne olis tällä hetkellä seuraava orggisohjurit 13.22 ja siihen pitäs lykätä nuo 13.25 ohjurit ja kalvata ne sen jälkeen venoille sopiviks mikäli se aiheuttaa sisäreijän halkaisijan muutoksen..(no epäilen kyllä 0.03 rympin voimaa sen verran ettei sen pitäisi vaikuttaa tommosen suht paksun messinki holkin sisäreikään kovin paljoa vaan toi holkki pystyis kantamaan sen radiaalivoiman muotoa muuttamatta)
Onko jollain kokemusta kyseisestä operaatiosta eli ohjureitten vaihdosta vai tekeekö kaikki nykysellään M20 mottiin vain rempan K-linerin pronssiholkeilla.
Eli onko joku joskus vaihattanut noita tarvikeohjureita M20 kanteen??
ELi elämä on helppoo sillon ku se on helppoo . Lähinnä vaan sen takia kyselen kun tuolla koneistamolla jossa kansi nyt on ei ollut 7mm venan varsille sopivaa K-linerin asennussatsia ja semmonen kuulemma kustantaa 1200e joten eivät olleet kovin innokkaita hommaan..
Perkele..kannesta tällä hetkellä 3 ohjuria irti joten tuleva lasku alkaa hiotuttamaan...ja saa nähä joutuuko kiikuttaa jonnekkin muualle vielä :(
päästään taas mielenkiintoiseen aiheeseen..
BMW lopettanut vaihtoohjureitten myynnin ja sanoo et pitää holkittaa..
paikallinen moottorikoneistamo ei ollut asiasta ylen mielissään vaan sano et tulee pirun kalliiks ja vaihdettava tarvikeohjurit mikäli saatavissa.
Tarvikeohjureita saa koossa 13.05 ja 13.25
Auto on lähes 100% varmuudella orggisohjureilla ja palikoilla ajettu n. 200tkm...kysymys kuuluukin:
Onko M20 kansia kahella eri halkaisijalla olevilla venttiilinohjureilla tehtaalta lähtiessä??
Sillon vois kuvitella et noi 13.25 koon ohjurit ois tarkotettu noihin isompiin ja toiset pienemmillä ohjureilla oleviin kansiin. Lämpösovitteena tuo 3 satikkaa ei oo mikään järin paha kun vaan aika normaaliarvo.
Kun otetaan huomioon vielä se et entiset ohjurit painetaan prässillä ulos niin tulee kannen reijästä vielä hiukka väljempi kuin tuo 13.22(mikäli tarkka mitta, oisko mitattu mikrometrillä..jos mitattu tönärillä niin LOL..)
Koneistamosta soitettiin ja kerrottiin et orggisohjurit on kokoa 13.22...(millä mitattu siitä ei tietoa..)
elikkä tilanne olis tällä hetkellä seuraava orggisohjurit 13.22 ja siihen pitäs lykätä nuo 13.25 ohjurit ja kalvata ne sen jälkeen venoille sopiviks mikäli se aiheuttaa sisäreijän halkaisijan muutoksen..(no epäilen kyllä 0.03 rympin voimaa sen verran ettei sen pitäisi vaikuttaa tommosen suht paksun messinki holkin sisäreikään kovin paljoa vaan toi holkki pystyis kantamaan sen radiaalivoiman muotoa muuttamatta)
Onko jollain kokemusta kyseisestä operaatiosta eli ohjureitten vaihdosta vai tekeekö kaikki nykysellään M20 mottiin vain rempan K-linerin pronssiholkeilla.
Eli onko joku joskus vaihattanut noita tarvikeohjureita M20 kanteen??
ELi elämä on helppoo sillon ku se on helppoo . Lähinnä vaan sen takia kyselen kun tuolla koneistamolla jossa kansi nyt on ei ollut 7mm venan varsille sopivaa K-linerin asennussatsia ja semmonen kuulemma kustantaa 1200e joten eivät olleet kovin innokkaita hommaan..
Perkele..kannesta tällä hetkellä 3 ohjuria irti joten tuleva lasku alkaa hiotuttamaan...ja saa nähä joutuuko kiikuttaa jonnekkin muualle vielä :(
Comment