Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suutinongelmaa M57 - korjausarvot pielessä suutinvaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1223
    • Pori

    Suutinongelmaa M57 - korjausarvot pielessä suutinvaihdon jälkeen

    Auto 535d -06

    Vaihdoin 5. ja 6.sylinterin suuttimet (tehdasuusia), kun oli 5.suuttimessa korjausarvot hieman ylhäällä ja molemissa ohivuodot hieman yli sallitun. Suuttimet tilattu täältä: http://www.diesel-technik-biberach.de/

    No nuo tuli vaihdettua ja DDE:lle kerrottiin uusien suuttimien notulit. Ongelmana antaa edelleen vikakoodia korjausarvon liian suuresta lukemasta. No, Inpalla lukemaan korjausarvoja ja nyt on muissakin sylintereissä korjausarvot viturallaan. Kun noita uusien suuttimien notuleita koodailtiin DDE:hen oli tilanne kaikkien muiden suuttimien osalta täydellinen, mutta 6.suutin oli melkein punaisella plussalla. Nyt on tilanne tämä:



    Kierroksilla (1500rpm):



    Olen ottanut vaihdetut suuttimet uudelleen auki ja laittanut uusilla kupariprikoilla takaisin sekä tarkastanut, että tiivistepinnat ovat hyvässä kunnossa ja puhtaat. Paine- ja paluulinjan liitännät ok eivätkä vuoda.

    Mikä voi laittaa nuo arvot noin vituralleen? Käynnissä kyllä huomaa tuon, täristää välillä.
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Juspa View Post
    Auto 535d -06

    Vaihdoin 5. ja 6.sylinterin suuttimet (tehdasuusia), kun oli 5.suuttimessa korjausarvot hieman ylhäällä ja molemissa ohivuodot hieman yli sallitun. Suuttimet tilattu täältä: http://www.diesel-technik-biberach.de/

    No nuo tuli vaihdettua ja DDE:lle kerrottiin uusien suuttimien notulit. Ongelmana antaa edelleen vikakoodia korjausarvon liian suuresta lukemasta. No, Inpalla lukemaan korjausarvoja ja nyt on muissakin sylintereissä korjausarvot viturallaan. Kun noita uusien suuttimien notuleita koodailtiin DDE:hen oli tilanne kaikkien muiden suuttimien osalta täydellinen, mutta 6.suutin oli melkein punaisella plussalla. Nyt on tilanne tämä:

    Olen ottanut vaihdetut suuttimet uudelleen auki ja laittanut uusilla kupariprikoilla takaisin sekä tarkastanut, että tiivistepinnat ovat hyvässä kunnossa ja puhtaat. Paine- ja paluulinjan liitännät ok eivätkä vuoda.

    Mikä voi laittaa nuo arvot noin vituralleen? Käynnissä kyllä huomaa tuon, täristää välillä.
    Oletko jo mitannut paluuvuodot ? Selviäisi KAIKKIEN suutinten mekaaninen kunto
    tähän tapaan #post 87 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=235908&page=9
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1223
      • Pori

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      Oletko jo mitannut paluuvuodot ? Selviäisi KAIKKIEN suutinten mekaaninen kunto
      tähän tapaan #post 87 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=235908&page=9
      Olen mitannut ennen suutinten vaihtoa ja siis pytyt 1-4 oli selkeästi alle 20ml/2min ja 5-6 luokkaa 30ml ennen vaihtoa. Uusista 5-6 pytyn suuttimista en ole mitannut, sillä uudet.

      Nythän 1. ja 4. suuttimet menevät korjausarvoiltaan ylärajoilleen ja 5. ja 6. ovat alarajoillaan. Jos suutin vuotaa (eli korjaa pienemmälle), saattaa se aiheuttaa vastakkaisessa tahdissa olevaan sylinteriin päinvastaista ylöspäin korjaamista..

      Pitää varmaan mitata ne ohivuodot niistäkin, vaikka tämä tuskin siitä johtuu.
      Last edited by Juspa; 09-08-2014, 00:19.
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Juspa View Post
        Olen mitannut ennen suutinten vaihtoa ja siis pytyt 1-4 oli selkeästi alle 20ml/2min ja 5-6 luokkaa 30ml ennen vaihtoa. Uusista 5-6 pytyn suuttimista en ole mitannut, sillä uudet.

        Nythän 1. ja 4. suuttimet menevät korjausarvoiltaan ylärajoilleen ja 5. ja 6. ovat alarajoillaan. Jos suutin vuotaa (eli korjaa pienemmälle), saattaa se aiheuttaa vastakkaisessa tahdissa olevaan sylinteriin päinvastaista ylöspäin korjaamista.. Mutta ei tässä tapauksessa oikein sekään sovi kuvaan.

        Jotain kuitenkin jommassakummassa noista vaihdetuista on häikkänä.. pitää varmaan mitata ne ohivuodot niistäkin.
        no tätä ohivuotoa hieman epäilen syyksi 5-6 pyttyjen osalta ja samalla ne mittaa varoiksi kaikki

        täällä on korjauksessa 2-3-4-5 pyttyjen suuttimet kun 1 ja 6 korjaavat +/- asteikolla liikaa.
        Eli perinteisesti 5 pytyn suutin joistain kumman syystä AINA on se joka pitää rempata ts. pahin korjausarvo ja ohivuoto
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • 530dA Touring
          BTCF Member
          • Jun 2009
          • 50
          • Orimattila

          #5
          Vai olisiko vika suutinten johtosarjassa? Aika yleinen vika sekin ja jos arvot menneet pieleen sen jälkeen kun johtosarjaa heiluteltu
          330d XDrive -13

          Ex:
          330xdA Touring - 06
          330dA Touring -01
          530dA -00
          530i Touring -01
          328iA Touring -97
          530dA Touring -00
          528iA Touring -96
          316i Touring -97
          Ja pari 316 E30

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1223
            • Pori

            #6
            Originally posted by Juspa View Post
            Olen mitannut ennen suutinten vaihtoa ja siis pytyt 1-4 oli selkeästi alle 20ml/2min ja 5-6 luokkaa 30ml ennen vaihtoa. Uusista 5-6 pytyn suuttimista en ole mitannut, sillä uudet.

            Nythän 1. ja 4. suuttimet menevät korjausarvoiltaan ylärajoilleen ja 5. ja 6. ovat alarajoillaan. Jos suutin vuotaa (eli korjaa pienemmälle), saattaa se aiheuttaa vastakkaisessa tahdissa olevaan sylinteriin päinvastaista ylöspäin korjaamista..

            Pitää varmaan mitata ne ohivuodot niistäkin, vaikka tämä tuskin siitä johtuu.
            Helvetti, muistin väärin nuo ohivuodot... Eli ennen 5. ja 6. suuttimen vaihtoa:

            1: 24ml
            2: 25ml
            3: 25ml
            4: 23ml
            5: 33ml
            6: 30ml

            Eli onhan nuo kaikki käytännössä vaihtokunnossa, mutta nuo kaksi "pahinta" vaihdoin. Nyt mittasin uudestaan kaikista:

            1: 25ml
            2: 27ml
            3: 25ml
            4: 28ml
            5: 15ml
            6: 14ml

            Eli taisi uusien suuttimien vaihto sotkea vielä enemmän noita vanhoja.. Onko tässä enää muuta vaihtoehtoa, kuin uusia myös nuo 1-4...
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Juspa View Post
              Eli taisi uusien suuttimien vaihto sotkea vielä enemmän noita vanhoja.. Onko tässä enää muuta vaihtoehtoa, kuin uusia myös nuo 1-4...
              Tottakai, suutinsarjasta ei pidä vaihtaa yksittäisiä suuttimia ellei ole aivan pakko. Oliko siinä vanhoilla suuttimilla joku oikea ongelma? Eli vaihtoehtoina on pistää vanhat suuttimet takaisin tai uusia kaikki, nythän parilla uudella suuttimella suuttimien syöttöarvot eroavat paljon enemmän kuin alkuperäisessä tilanteessa.....

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1321
                • Tornio

                #8
                Originally posted by Juspa View Post
                Helvetti, muistin väärin nuo ohivuodot... Eli ennen 5. ja 6. suuttimen vaihtoa:

                1: 24ml
                2: 25ml
                3: 25ml
                4: 23ml
                5: 33ml
                6: 30ml

                Eli onhan nuo kaikki käytännössä vaihtokunnossa, mutta nuo kaksi "pahinta" vaihdoin. Nyt mittasin uudestaan kaikista:

                1: 25ml
                2: 27ml
                3: 25ml
                4: 28ml
                5: 15ml
                6: 14ml

                Eli taisi uusien suuttimien vaihto sotkea vielä enemmän noita vanhoja.. Onko tässä enää muuta vaihtoehtoa, kuin uusia myös nuo 1-4...
                No eipä tuossa muuta ole kuin HUOLTOON nuo 1-4
                Löysää suuttimet irti ja laita tulemaan niin korjataan kuntoon.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1223
                  • Pori

                  #9
                  Olin huoltanut ne kaksi vaihdettua suutinta (kaikkien osien ultraäänipesu, uusi teflontiviste) ja vaihdoin ensin 4.suuttimen (suurin korjausarvo) toiseen huollettuun ja testaus: Kaikkien muiden suuttimien korjausarvot kohdallaan, paitsi 3.suuttimen. Sitten vaihdoin vielä 3.suuttimen paikalle toisen huolletun ja nyt tilanne tämä:



                  Täytyy vielä huoltaa nuo 1. ja 2 suuttimet.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • P3rttu98
                    Newbiemmer
                    • Dec 2018
                    • 14
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    #10
                    Lainataas vanhaa keskustelua eli tilanne tämä, 535d e61 -05 kaikki suuttimet huollatettu paitsi yksi jouduttu ottamaan vaihtosuutin koska vanhasta kärki palanut. Suuttimet kiinni laitettuna kylmänä käyntiin laittaessa korjausarvot ovat inpalla katsottuna 1sylinteri -2.27. 2sylinteri -5.16. 3sylinteri -5.22. 4sylinteri 4.22. 5sylinteri -1.27. ja 6sylinteri -0.89. käy aika epätasaisesti mutta lämmettyään alkaa käydä normaalisti mutta korjausarvot silti päin persettä. 1sylinterissä on vaihtosuutin kiinni jos sillä jtn merkitystä.
                    Last edited by P3rttu98; 06-03-2021, 15:07.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Originally posted by P3rttu98 View Post
                      Lainataas vanhaa keskustelua eli tilanne tämä, 535d e61 -05 kaikki suuttimet huollatettu paitsi yksi jouduttu ottamaan vaihtosuutin koska vanhasta kärki palanut. Suuttimet kiinni laitettuna kylmänä käyntiin laittaessa korjausarvot ovat inpalla katsottuna 1sylinteri -2.27. 2sylinteri -5.16. 3sylinteri -5.22. 4sylinteri 4.22. 5sylinteri -1.27. ja 6sylinteri -0.89. käy aika epätasaisesti mutta lämmettyään alkaa käydä normaalisti mutta korjausarvot silti päin persettä. 1sylinterissä on vaihtosuutin kiinni jos sillä jtn merkitystä.
                      Miksi se kärki oli palanut? Onko katsottu ettei ole mäntä sulanut tmv?
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • P3rttu98
                        Newbiemmer
                        • Dec 2018
                        • 14
                        • Etelä-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Miksi se kärki oli palanut? Onko katsottu ettei ole mäntä sulanut tmv?
                        Ei ole käytetty kantta irti mutta oon kokeillu nyppiä yksi kerrallaan suuttimien johdot irti ja jokaisen kohdalla käynti muuttui selvästi. Voi kai silti olla joku mäntä entinen?Tosiaan täydessä vedossa petti ja meni tämännäköiseksi
                        Attached Files

                        Comment

                        • P3rttu98
                          Newbiemmer
                          • Dec 2018
                          • 14
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          #13
                          Lämmetessään käynti tasaantuu ja korjausarvot näyttää tältä
                          Attached Files

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by P3rttu98 View Post
                            Lämmetessään käynti tasaantuu ja korjausarvot näyttää tältä
                            Ei noissa arvoissa mitään vikaa ole. Jos haluat hifistellä niin vaihda 1 ja kolmonen sekä 2 ja neljä päikseen.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎