Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perän "lonksahtelu"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    Perän "lonksahtelu"?

    Tuli tuossa mieleen, että onko tuo lonksahtelu ihan vain väljyyttä?

    1->2, 2->3 vaihtaessa tuntuu/kuuluu kaikista eniten. Rivakammin jos kiihdyttää niin lonksahtelua ei niin tunne. Auto myös "pompottaa" moottori jarrutuksissa hieman... Auto kyllä kulkee suoraan ja hyvin. Kyseessä sigun auto.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • Juiza
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 164
    • Lappeenranta

    #2
    Apurungon puslat?
    Meillä kolis sierra, jossa oli takapyörän laakeri löysällä...
    M535i -85
    M5 -89

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9992
      • KVLA

      #3
      Originally posted by zener
      Tuli tuossa mieleen, että onko tuo lonksahtelu ihan vain väljyyttä?

      1->2, 2->3 vaihtaessa tuntuu/kuuluu kaikista eniten. Rivakammin jos kiihdyttää niin lonksahtelua ei niin tunne. Auto myös "pompottaa" moottori jarrutuksissa hieman... Auto kyllä kulkee suoraan ja hyvin. Kyseessä sigun auto.
      Jos perässä on hieman ylimääräistä hammasvälystä,kardaanin ristikoissa myös pientä väljää,vetarien nivelissä ehkä myös pientä sanomista niin varmasti lonksahtelee.Kumityynyt/puslat kannattaisi peräpäästä ja kardaanista tsekata.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        #4
        Itse vilkuilin myös tuota takakelkan pusla threadia, kun hieman samanlaiselta tunnostaa/kuulostaa ongelma. Noita tuskin on ihan äskeen vaihdettu, eikä varmasti tuota perän ja korin välistä kumiakaan.

        Nämäkö siis apurungon puslat?
        Last edited by zener; 17-02-2005, 22:35.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Anselmo H
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 942
          • Vantaa

          #5
          Vaihda/vaihdata samalla repullinen puslia yms. sinne taka-akselille, tulee kerralla hyvä. Kardaanista alkaen kaikki väljät ja rispaantuneet kumijutskat uusiksi, pitäisi loppua kolina. Ei ole edes järkyttävän kallista lystiä.

          Jos vieläkin paukkuu, rämisee ja vatkaa, niin sama homma etuakselistoon
          F11 523iA Touring
          E93 325i cabrio
          E81 116i
          Triumph Daytona 955i

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #6
            Hehe, totta totta. Varmasti aika väljää tavaraa on. Ja ite noita olis tarkotus vaihella, niin oppii jotain tuon pemarin syövereistä.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎