Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heze530
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 6
    • lahti

    e39 530d turbo

    Nyt tarvis pikkasen teidän näkökulmaa seuraavaan aiheeseen...

    Elikkä auto on e39 530d -00
    Kävi tossa reilu vuosi sitten niin että turbo päätti päivänsä kesken ajon ja laukesi totaallisesti! Hinautin sen yhteen paikalliseen korjaamoon ja siellä kun se aukastin nii oli kuulemma reilu välys siiviissä noin 2cm...

    Sitten tilattiin saksasta tehdas korjattu tilalle noin 800 euroa. Kysyin että mites on voiko koneenseen päästä mitään rojua tästä hajonnneesta ja totesivat että ei voi päästä. Elikkä vaihdettiin vaan toimiva tilalle ja uudet öljyt ja suodatin.

    Koko tämä paska maksoin noin 1400 euroa.

    Nyt reilu vuosi remontista takana ja noin 30t km. No taas pamahti turbo perkele! Laakeri pettänyt ja akseli poikki!

    Tuossa välissä myös yksi öljyn ja suodattimen vaihto. Koneesssa kuulemma nyt jotain metalli mujua öljyn seassa ja tuntuu kestävän perkeleen kauan saada selville että meneekö takuuseen.

    Tähän nyt kaipaisin teidän muiden kokemuksia ja näkökulmia aiheesta että onko ylipäätään tehty ekalla kerralla oikein kyseistä hommaa...:think

    Sori kirjoitus virheet en ole kirjailia vaan duunari
    e39 530da -00
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #2
    [QUOTE=heze530;3385401]Nyt tarvis pikkasen teidän näkökulmaa seuraavaan aiheeseen...

    Kysyin että mites on voiko koneenseen päästä mitään rojua tästä hajonnneesta ja totesivat että ei voi päästä. QUOTE]

    Nuo "tehdas" korjatut turbot voit suosiolla unohtaa. VAI uutta tilalle.

    Kyllä sinne Turbon paluu öljyputkesta Turbon rikkoontuneet laakerit jauheena valuu öljypohjaan. Lisäksi öljyn suodattimen kun ottaa pois ja samalla turbolle menevän öljyn banjo liittimestä imee öljyä pois ja tutkii öljyn seasta löytyvää mujua niin saattaa heikompaa hirvittää.

    Eli öljyt pois ja 10l liuotinpesuainetta kaadetaan öljyn täyttökorkista öljy pohjaa. Öljyn mittatikusta ilmaletku öljypohjaan ja paineilmaa perään. pesee / huuhtoo mujun liuotinpesuaineeseen.
    öljynsuodatin maljan pohjalle pieni määrä puhdasta öljyä samalla turbon öljyputken banjoliittimestä alipaineella imetään vanha paskainen öljy pois.

    tällä systeemillä AINA tehnyt turbo vaurioiset.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • heze530
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 6
      • lahti

      #3
      Joo jotain tollasta kyl aattelin itekkin! Soittelin tos viel pariin paikkaan ja saman suuntasta ajatusta sielläkin.
      e39 530da -00

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎