Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d kostea imusarjan alta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rakkuj
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 303
    • Turun seutu

    530d kostea imusarjan alta

    Moottori M57TU2
    Onko tuolla joku tyypillinen paikka josta tuo kostuu tuolta imusarjan alta.
    Läpät on poistettu, olisiko tuolloin pitänyt vaihtaa jotain tiivisteitä tms.
    Voiko kostua läppien poiston johdosta?

    Onko polttoaine puolella tuolla "heikkoja" kohtia/hapertuvia letkuja?
    Last edited by rakkuj; 14-08-2014, 22:45. Reason: Moottorityyppiä korjattu
    E81 118i -07

  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Originally posted by rakkuj View Post
    Moottori m54.
    Onko tuolla joku tyypillinen paikka josta tuo kostuu tuolta imusarjan alta.
    Läpät on poistettu, olisiko tuolloin pitänyt vaihtaa jotain tiivisteitä tms.
    Voiko kostua läppien poiston johdosta?

    Onko polttoaine puolella tuolla "heikkoja" kohtia/hapertuvia letkuja?
    M54..... Bensakone siis...

    Tarkotat varmaanki m57 moottoria mutta joo. Läppien akseleista se on läpät paikallaan vuotanu. Vuotaneeko enään? Jos läpät kunnolla poistettu niin ei pitäs vuotaa.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • rakkuj
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 303
      • Turun seutu

      #3
      Kyllä se näyttäisi nyt olevan kosteahko ja siihen sitten kerää pölyt päälle.
      Läpät poistettiin näiden kanssa paljon touhuavassa korjaamossa, en muista että oliko kostea ennen poistoa. Poistosta kuitenkin aikaa jo toista vuotta.
      Tuota kosteutta siellä ollut nyt jo pidempää, mutta nyt tuli taas mieleen, että saisiko tuota eliminoitua.
      E81 118i -07

      Comment

      • Kapanos
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1394
        • Kirkkonummen Westend

        #4
        Ei paniikkia. Aina ne sieltä "kostuu" jotkut vähän enemmän kuin toiset
        E30 M50tic -90
        E34 M5 -90
        E91 325d M-sport -07
        Ford F100 -53 LS edition

        Comment

        • pouri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 370
          • 06 area

          #5
          Ei noissa taida olla mitään peruspaikkaa joka alkaisi vuotaa. Imusarjan irrottamisella varmaan selviäisi. Se että se on ihan normaalia, että nämä kostuu ei mielestäni pidä paikkansa. En ainakaan ole nähnyt yhtään uutta tai puolivuotta vanhaa bemaria, jossa ahtoputket tai imusarja kostuisi jostain.
          Diesel, fuel of satin man

          Comment

          • T-A-S
            Newbiemmer
            • Sep 2010
            • 2
            • Aura

            #6
            Originally posted by rakkuj View Post
            Moottori M57TU2
            Onko tuolla joku tyypillinen paikka josta tuo kostuu tuolta imusarjan alta.
            Läpät on poistettu, olisiko tuolloin pitänyt vaihtaa jotain tiivisteitä tms.
            Voiko kostua läppien poiston johdosta?

            Onko polttoaine puolella tuolla "heikkoja" kohtia/hapertuvia letkuja?
            Tiedä sitten onko sama kone, mulla 330d 00. josta tänään vaihtelin kanteen tulevan ylävesiletkun liitos palikan. Ensin näytti tihkuvan kannen ja kilkkeen välistä, mutta repiessäni letkua irti, hapera palikka meni poikki ja olikin siihen nähden onni, että olin jo ostanut uuden osan valmiiksi (alunperin ajatus oli vaihtaa tiiviste?) kun halvalla sai (11 ja risat KL Raisio)

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4854
              • Espoo

              #7
              Originally posted by T-A-S View Post
              Tiedä sitten onko sama kone, mulla 330d 00. josta tänään vaihtelin kanteen tulevan ylävesiletkun liitos palikan. Ensin näytti tihkuvan kannen ja kilkkeen välistä, mutta repiessäni letkua irti, hapera palikka meni poikki ja olikin siihen nähden onni, että olin jo ostanut uuden osan valmiiksi (alunperin ajatus oli vaihtaa tiiviste?) kun halvalla sai (11 ja risat KL Raisio)
              Tässä jopa oma topicci ko. osasta. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=282243

              Ja kannattaa tosiaan ostaa toi osa valmiiksi ennen kuin koskee mihinkään sitä lähellä olevaa palikkaan, kun aika helpolla murenee käsiin irrotettaessa siinä vaiheessa, kun on alkanut jo hapertumisen takia vuotamaan.
              Last edited by O.K.; 25-08-2014, 10:54.
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎