Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530XD -07 savuttaa sinistä moottorijarrutuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mane400
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 76
    • Etelä-Pohjanmaa

    E61 530XD -07 savuttaa sinistä moottorijarrutuksessa

    Autossa on ollut reilun vuoden ajan päivitetty ohjelma, n. 300hp/600Nm, autolla on ajettu 212tkm. Poistin pari kuukautta sitten hiukkassuodattimen, kun DISsin mukaan sillä ei ollut enää paljon kilometrejä edessä.

    Nyt olen huomannut moottorijarrutuksessa sinistä pilveä moottorijarrutuksessa, mutta sitä ei tule aina, vaan pääosin lämpimällä moottorilla. Myös imusarjan/turbon kohdalla on tallissa pieni öljylammikko lattialla. Turbo pyörii normaalisti, mitään vikakoodeja ei moottorissa ole ja myös tehot tuntuvat olevan tallella. Moottorijarrutuksessa tietysti imusarja alipaineistuu ja vetääkö alipaine sitten turbon läpi moottoriöljyä? Moottori itsessään ei öljyä tunnu syövän, viime öljyillä ajoin 13tkm ja eipä se öljy sieltä moottorista tuntunut vähenevän.

    Onko tuohon savutukseen olemassa jotain järkevää selitystä vai täytyykö tässä lähteä turbokaupoille?
  • Mane400
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 76
    • Etelä-Pohjanmaa

    #2
    Noniin, asia selvisi. Otin suojat ja turbolta imusarjaan menevän putken pois, niin kyllä sitä turbokaupalle saa lähteä. Öljyä oli putkessa ja myös tippunut siitä lattialle, turbossa tuntui myös säteittäisvälystä jonkin verran, vaikka vielä pyörikin moitteettomasti.

    Onko ehdotuksia mistä saisi sopivaa lievää viriturboa lastutettuun autoon?



    Originally posted by Mane400 View Post
    Autossa on ollut reilun vuoden ajan päivitetty ohjelma, n. 300hp/600Nm, autolla on ajettu 212tkm. Poistin pari kuukautta sitten hiukkassuodattimen, kun DISsin mukaan sillä ei ollut enää paljon kilometrejä edessä.

    Nyt olen huomannut moottorijarrutuksessa sinistä pilveä moottorijarrutuksessa, mutta sitä ei tule aina, vaan pääosin lämpimällä moottorilla. Myös imusarjan/turbon kohdalla on tallissa pieni öljylammikko lattialla. Turbo pyörii normaalisti, mitään vikakoodeja ei moottorissa ole ja myös tehot tuntuvat olevan tallella. Moottorijarrutuksessa tietysti imusarja alipaineistuu ja vetääkö alipaine sitten turbon läpi moottoriöljyä? Moottori itsessään ei öljyä tunnu syövän, viime öljyillä ajoin 13tkm ja eipä se öljy sieltä moottorista tuntunut vähenevän.

    Onko tuohon savutukseen olemassa jotain järkevää selitystä vai täytyykö tässä lähteä turbokaupoille?

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Vaihdappa Vortex ja sen koppa ennen ahdin kaupalle menoa. 90% öljyvuodoista ennen ahdinta johtuu toimimattomasta huohottimesta.Säteisvälystä ahtimessa "kuuluukin" olla, öljynpaine tasaa välyksen.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Mane400
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 76
        • Etelä-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by suppari View Post
        Vaihdappa Vortex ja sen koppa ennen ahdin kaupalle menoa. 90% öljyvuodoista ennen ahdinta johtuu toimimattomasta huohottimesta.Säteisvälystä ahtimessa "kuuluukin" olla, öljynpaine tasaa välyksen.
        Mikähän on tuohon sopiva Vortex, minkä osakuvan alta se oikein löytyy TISsistä? M57 moottoriin sopiva oli 11127799366, en tiedä sopiiko se vielä sitten E61 LCI 530D on eri asia.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎