Autossa on ollut reilun vuoden ajan päivitetty ohjelma, n. 300hp/600Nm, autolla on ajettu 212tkm. Poistin pari kuukautta sitten hiukkassuodattimen, kun DISsin mukaan sillä ei ollut enää paljon kilometrejä edessä.
Nyt olen huomannut moottorijarrutuksessa sinistä pilveä moottorijarrutuksessa, mutta sitä ei tule aina, vaan pääosin lämpimällä moottorilla. Myös imusarjan/turbon kohdalla on tallissa pieni öljylammikko lattialla. Turbo pyörii normaalisti, mitään vikakoodeja ei moottorissa ole ja myös tehot tuntuvat olevan tallella. Moottorijarrutuksessa tietysti imusarja alipaineistuu ja vetääkö alipaine sitten turbon läpi moottoriöljyä? Moottori itsessään ei öljyä tunnu syövän, viime öljyillä ajoin 13tkm ja eipä se öljy sieltä moottorista tuntunut vähenevän.
Onko tuohon savutukseen olemassa jotain järkevää selitystä vai täytyykö tässä lähteä turbokaupoille?
Nyt olen huomannut moottorijarrutuksessa sinistä pilveä moottorijarrutuksessa, mutta sitä ei tule aina, vaan pääosin lämpimällä moottorilla. Myös imusarjan/turbon kohdalla on tallissa pieni öljylammikko lattialla. Turbo pyörii normaalisti, mitään vikakoodeja ei moottorissa ole ja myös tehot tuntuvat olevan tallella. Moottorijarrutuksessa tietysti imusarja alipaineistuu ja vetääkö alipaine sitten turbon läpi moottoriöljyä? Moottori itsessään ei öljyä tunnu syövän, viime öljyillä ajoin 13tkm ja eipä se öljy sieltä moottorista tuntunut vähenevän.
Onko tuohon savutukseen olemassa jotain järkevää selitystä vai täytyykö tässä lähteä turbokaupoille?
Comment