Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 kylmäkäynnistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junkkri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 664
    • Järvenpää

    E65 kylmäkäynnistys

    eli minulla -03 187tkm 745iA ja kylmänä/kosteana?, moottorin lämpö +15, käynnistäessä 3-4 kertaa viikossa auto 10-15sek "täristää" ja bensa tuoksahtaa ja sit kaikki OK. Välillä jättää vikakoodin; sytytyskatkoja 7 . Olen vaihtanut puolat ja tulpat kaikki. mutta ei auttanut.
    Välillä starttaa ok, mut kun laittaa vaihteen päälle (kuormitusta) "hytkyy" auto hieman.
    Apuja kaivataan.
    Last edited by junkkri; 20-08-2014, 09:17.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Onko aina sama sylinteri?
    Äkkiseltään tulee mieleen valvetronic väliakselin kuluminen jos sylinterissä ei ole vikaa ja puola yms ehjiä. Eikä tulpankolossa ole öljyä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • junkkri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 664
      • Järvenpää

      #3
      ensin

      oli 1 ja 7 ja tulppien/puolien vaihdon jälkeen vain 7.
      HUOM! vikakoodi EI tule joka käynnistyksen/"tärinänä" jälkeen!?
      Last edited by junkkri; 20-08-2014, 10:13.

      Comment

      • junkkri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 664
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        Onko aina sama sylinteri?
        Äkkiseltään tulee mieleen valvetronic väliakselin kuluminen jos sylinterissä ei ole vikaa ja puola yms ehjiä. Eikä tulpankolossa ole öljyä.
        Olisi kait kolossa olevaa öljy näkynyt?? asentajan vaihtaessa tulpat!? Onko pytty 7:n "kolo" näkyvillä helposti?
        Onko helppo tarkastaa parkkipaikalla?
        Last edited by junkkri; 21-08-2014, 09:25.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Puola pois, eihän se muuta vaadi.
          Ja kai sinne vaihdettiin järkevät puolat ettei mitään kiinaosia? Ja oikeat tulpat?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • junkkri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 664
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Puola pois, eihän se muuta vaadi.
            Ja kai sinne vaihdettiin järkevät puolat ettei mitään kiinaosia? Ja oikeat tulpat?
            Kyllä "pitäis" olla oikeat puolat/tulpat!? Tuo öljyn tarkastaminen rupes kiinnostaa. Eli ennen vaihtoa siis vikakoodit 1 ja 7 ja nyt siis vain 7 (joskus).Vaikuttais myös "ilmariippuvaiselta" eli kosteus???

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              No minkä merkkiset ja malliset tulpat meni? Entä minkä valmistajan puolat?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • junkkri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 664
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                No minkä merkkiset ja malliset tulpat meni? Entä minkä valmistajan puolat?
                Bosch:n puolat oem:t ja tulpat Bosch FGR7DQP+.

                Comment

                • Rale
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1482
                  • Porvoo

                  #9
                  Kylmäkäynnistys

                  Täytyy ottaa myös huomioon, jos se on kerta vain kylmäkäynnistyksessä ongelma, niin silloin moottoria ohjataan kaasuläpällä, ja kun lisäilmapumppu höökii ilmaa pakosarjoille. Ja sen jälkeen vasta ohjaus tulee eccentricshaftin ohjaamaksi.
                  Tämä kesto on juuri luokkaa 20-30s.

                  -Kaasuläpän puhdistus
                  -Lisäilmapumpun tarkiastelua ja niiden saasteventtiilien venttiilien + putkistojen puhdistus/vaihto

                  Yleensä kyllä antaa vikakoodia jos lisäilmapumpussa tai ilman kulussa on ongelmia.

                  Noilla voi ensi alkuun kokeilla.

                  Comment

                  • junkkri
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 664
                    • Järvenpää

                    #10
                    jatkuu

                    Originally posted by junkkri View Post
                    oli 1 ja 7 ja tulppien/puolien vaihdon jälkeen vain 7.
                    HUOM! vikakoodi EI tule joka käynnistyksen/"tärinänä" jälkeen!?
                    Nyt tuli vikakoodi ja samat 1 ja 7 (palasi myös tuo 1-pytty) vikakoodi!?

                    Comment

                    • junkkri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 664
                      • Järvenpää

                      #11
                      Mikähän on

                      n62 745 bensamoottorin tyhjäkäyntikierrosluku? Mulla nyt muuttunut? n.750:stä n.500kier/min??
                      Kylmänä edelleen hetken käy "raskaasti".

                      Comment

                      • kye
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 320
                        • Forssa

                        #12
                        550 +/- 100 rpm
                        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                        - N42/46 jakopäät
                        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                        tied. 0407247465

                        Comment

                        • junkkri
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 664
                          • Järvenpää

                          #13
                          päivitystä

                          eli "hytkyminen" ja muutkin käyntihäiriöt poistuivat (3-4vko ei häiriöö!?) kun asentaja pesi moottorin (sisältä), vaihtoi öljyt, maf:n, ilmasuodattimen, ainoastaan 98 tankkiin ja nyt vaikuttaa tosi hyvältä!!?

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            #14
                            Originally posted by junkkri View Post
                            eli "hytkyminen" ja muutkin käyntihäiriöt poistuivat (3-4vko ei häiriöö!?) kun asentaja pesi moottorin (sisältä), vaihtoi öljyt, maf:n, ilmasuodattimen, ainoastaan 98 tankkiin ja nyt vaikuttaa tosi hyvältä!!?
                            Eiköhän se Mafin vaihto ole auttanut, muut semantiikkaa.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎