Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä öljy turbolle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • danke
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 152
    • Jeppis

    Mistä öljy turbolle?

    Moottori olis m20b25.
    Eli otetaanko öljy öljypaineenanturin kohdalta vai muualta?
    Entä paluu öljypohjaan vai lohkoon? Molempia on nähty, kumpi olis parempi?
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    #2
    Suurin osa tuntuu ottavan sen paskasen ja suodattamattoman öljyn anturilta ahtimelle.
    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • mika.h
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 799
      • haukipudas

      #3
      Originally posted by Hanza
      Suurin osa tuntuu ottavan sen paskasen ja suodattamattoman öljyn anturilta ahtimelle.
      mikäs se ois sitte se puhtaampi vaihtoehto?


      Comment

      • tepi_
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2185
        • TKu

        #4
        Originally posted by bmwmihe
        mikäs se ois sitte se puhtaampi vaihtoehto?
        Jebuu,Hanza kertoo kaikil...

        Comment

        • Pluto
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1860
          • Raisio

          #5
          Originally posted by Hanza
          Suurin osa tuntuu ottavan sen paskasen ja suodattamattoman öljyn anturilta ahtimelle.
          Anturi on pääkanavassa ja siten suodatettua ölppää. Näin ainakin m20b25 koneessa.
          BMW F32 435d

          Comment

          • Hanza
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1931
            • Juvan Shell. Requiescat in pace

            #6
            Originally posted by Pluto
            Anturi on pääkanavassa ja siten suodatettua ölppää. Näin ainakin m20b25 koneessa.
            Öljy siis kulkee suodattimen kautta ennen anturia ja sijaitsee pääkanavassa? Itselläni viime kesänä karahti öljypohja maihin ja siitä irtosi riisinjyvän kokoinen alumiinisiivu, joka tukki anturille menevän kanavan. Koneessa kiersi muuten öljy, mutta anturinvalo paloi. Kanavaa rassattiin rautalangalla ja sieltä tipahti tuo edellä kuvaamani alumiinislaissi. Ihme ja kumma varoitusvalo sammui. Eli tuntuisi ainakin niin että, jos se on pääkanavassa niin anturi on ainakin ennen suodatinta, koska tuollainen kökkyrä ei kyllä tule suodattimesta lävitse. Toki, jos jollakin on asiasta esittää muunlaista faktaa niin voin muuttaa mielipiteeni asiasta ja myöntää olevani väärässä.
            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

            t: luft waffel

            "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

            Comment

            • TemeL
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 424
              • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

              #7


              Originally posted by Hanza
              Öljy siis kulkee suodattimen kautta ennen anturia ja sijaitsee pääkanavassa? Itselläni viime kesänä karahti öljypohja maihin ja siitä irtosi riisinjyvän kokoinen alumiinisiivu, joka tukki anturille menevän kanavan. Koneessa kiersi muuten öljy, mutta anturinvalo paloi. Kanavaa rassattiin rautalangalla ja sieltä tipahti tuo edellä kuvaamani alumiinislaissi. Ihme ja kumma varoitusvalo sammui. Eli tuntuisi ainakin niin että, jos se on pääkanavassa niin anturi on ainakin ennen suodatinta, koska tuollainen kökkyrä ei kyllä tule suodattimesta lävitse. Toki, jos jollakin on asiasta esittää muunlaista faktaa niin voin muuttaa mielipiteeni asiasta ja myöntää olevani väärässä.

              Vanha Thread, mutta...
              miten se riisinjyvän kokoinen palanen on päässyt öljypumpun sihdin läpi?
              tietäisikö joku tämän nyt tarkkaan? että tietää ottaa oikeesta paikasta turbolle öljyn..
              ----------------


              M20B20 ahdistusta

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Originally posted by danke
                Entä paluu öljypohjaan vai lohkoon? Molempia on nähty, kumpi olis parempi?
                Ei kai sillä ole väliä - tila-/huoltoystävällisyyskysymys ehkä ennemminkin. Pääasia että 1) paluun sisäreikä on riittävän iso 2) paluulinja viettää koko matkan alaspäin - ei mutkia ylöspäin (eikä mielellään edes vaakatasossa) ja 3) paluu tulee lohkoon/ö-pohjaan öljypinnan yläpuolelle, mielellään vielä niin, että mutkissa/jarrutuksissa öljy ei kiipeisi putkeen.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • hill-tun
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 166
                  • savo

                  #9
                  Originally posted by Tzeimi
                  Pääasia että 1) paluun sisäreikä on riittävän iso
                  Mikäs se sopivan iso reikä on mitoiltaan

                  Comment

                  • Tarute
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 345
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Ite porasin lohkon kylkeen 21MM reiän
                    340KW/600NM

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by hill-tun
                      Mikäs se sopivan iso reikä on mitoiltaan
                      Itse käytän n.19 mm sisäreikää.
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎