Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR tukkiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    EGR tukkiminen

    Tästä tukkimisesta on varmaan monta juttua,mutta en tajua paria asiaa!
    Moi,mulla ei ole läppiä imusarjassa,eikä siellä venttiilissä ollu kovin paljon paskaa 25000 ajon jäljiltä,mutta haluaisin poistaa sen pakokaasun kierrätyksen.
    En vaan tajua että jos sen tukkeaa ton lauhduttimen jälkeen,siitä venttiilin vierestä,, niin mitä sille vesikierrolle käy, tai pitääkö sille tehdä jotain,,kun se kuuma pakokaasuhan on siinä putkessa kuitenkin vaikka ei pääse imusarjaan.
    Tai onko se kuumaa vai kylmempää kun ei kulje eteenpäin?
    Eikö sitä voi tukkia sieltä pakosarjan puolelta,ennen lauhdutinta?
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by KOS56OLAVI View Post
    Tästä tukkimisesta on varmaan monta juttua,mutta en tajua paria asiaa!
    Moi,mulla ei ole läppiä imusarjassa,eikä siellä venttiilissä ollu kovin paljon paskaa 25000 ajon jäljiltä,mutta haluaisin poistaa sen pakokaasun kierrätyksen.
    En vaan tajua että jos sen tukkeaa ton lauhduttimen jälkeen,siitä venttiilin vierestä,, niin mitä sille vesikierrolle käy, tai pitääkö sille tehdä jotain,,kun se kuuma pakokaasuhan on siinä putkessa kuitenkin vaikka ei pääse imusarjaan.
    Tai onko se kuumaa vai kylmempää kun ei kulje eteenpäin?
    Eikö sitä voi tukkia sieltä pakosarjan puolelta,ennen lauhdutinta?
    Kai
    Itse osaksi vastasit kysymykseen eli kun pakokaasu ei kulje putkessa niin ei se lämpenekään. Eli vesikierron annat olla ja egr:n tukit mistä parhaiten saat sen tehtyä. Mikäs auto tai paremminkin mikä moottori on kyseessä? Egr:n tukkiminen saa aikaan vikavalot tauluun jos ohjelmalle ei ole tehty mitään jos on esim. uudempi kuin 2000-luvun auto, jolloin egr valvonta lisättiin ohjelmaan, tuo asia kannattaa huomioida.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • KOS56OLAVI
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 316
      • Salo

      #3
      E46 330 d 2004
      Last edited by KOS56OLAVI; 25-08-2014, 13:05.
      -E46 330 D Touring
      -INPA, NCS EXPERT

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by KOS56OLAVI View Post
        E46 330 d 2004
        Tuo on juuri sitä uudempaa eli valot saat tauluun jos ilman ohjelmaa tukit egr:n.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • KOS56OLAVI
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 316
          • Salo

          #5
          Ymmärränkö oikein ,että jos tukkean sen sieltä pakosarjan ekasta liitoksesta,niin tulee joku valo?
          Voiko sillä ajaa välittämättä siitä valosta?
          -E46 330 D Touring
          -INPA, NCS EXPERT

          Comment

          • KOS56OLAVI
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 316
            • Salo

            #6
            UUSITAAN KYSYMYS
            Ymmärränkö oikein ,että jos tukkean sen sieltä pakosarjan ekasta liitoksesta,niin tulee joku valo?
            Voiko sillä ajaa välittämättä siitä valosta?
            -E46 330 D Touring
            -INPA, NCS EXPERT

            Comment

            • maverick999
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 919
              • Rauma

              #7
              Voihan sillä ajaa, mutta katsastussetä tykkää pahaa kun moottorivikakoodia pukkaa.
              Respect your elders

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                UUSITAAN KYSYMYS
                Ymmärränkö oikein ,että jos tukkean sen sieltä pakosarjan ekasta liitoksesta,niin tulee joku valo?
                Voiko sillä ajaa välittämättä siitä valosta?
                Voi ajaa, mutta softaversiosta riippuen saattaa rajoittaa tehoa tai kierroksia 3000.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • KOS56OLAVI
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 316
                  • Salo

                  #9
                  Kiitos,mitä 330D lämmöt pitäisi olla mittarin salavalikosta katsottuna?
                  Ajoin moottoritiellä ja nousi 92,mutta yleensä ei nouse 85 yli,riittääkö?
                  Kai
                  -E46 330 D Touring
                  -INPA, NCS EXPERT

                  Comment

                  • ansba
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 32
                    • Järvenpää

                    #10
                    92 astetta on normaali ja pitäisi nousta siihen n.15min ajon jälkeen vaikka olisi -30 pakkasta ilman mitään "pahveja" keulalla. 85 astetta on jo liian vähän.
                    Bmw!

                    Comment

                    • energon
                      Newbiemmer
                      • May 2013
                      • 12
                      • Suomen tuulinen kaupunki

                      #11
                      Aiheeseen liittyen, löytyiskö foorumilta jotain jediritaria joka pikkurahan puutteessa sais tuon EGR:n koodattua pois? Vai onko kokemusta minkälaisissa hinnoissa toimenpide liikkuu "ammattilaisella" teetettynä?
                      E46 330d facelift olis kyseessä.
                      E60 530D Sedan -05

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        Originally posted by ansba View Post
                        92 astetta on normaali ja pitäisi nousta siihen n.15min ajon jälkeen vaikka olisi -30 pakkasta ilman mitään "pahveja" keulalla. 85 astetta on jo liian vähän.
                        No ei se 85c nyt liian vähän ole. Alle 80c kun alkaa oleen niin sitten termarit vaihtoon. Jos aina vaihtaa termarit kun lämmöt ei nouse yli 85c niin niitä saa olla vaihtamassa joka toinen kuukausi.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • ansba
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2004
                          • 32
                          • Järvenpää

                          #13
                          Okei sanoin ehkä väärin, tarkoitinkin alle 85 astetta. Sori my bad.


                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          No ei se 85c nyt liian vähän ole. Alle 80c kun alkaa oleen niin sitten termarit vaihtoon. Jos aina vaihtaa termarit kun lämmöt ei nouse yli 85c niin niitä saa olla vaihtamassa joka toinen kuukausi.
                          Bmw!

                          Comment

                          • KOS56OLAVI
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 316
                            • Salo

                            #14
                            Kävin kysymässä alkuperäistä termostaattia myyjältä,ja samalla kysyin että onko niitä eri lämpöarvolla,,vastasi ettei ole kuin yksi.
                            Mulla pointti on se että saanko lämpöä talvella,no viime talvena sitä riitti,mutta nyt kiinnostaa saisiko sitä enemmän,eli seuraan noita lukuja salavalikosta.
                            Ajattelin koittaa tukkia sen keulan ilmanottoreiät,ja seurata mihin lämmöt nousee.
                            Kai
                            -E46 330 D Touring
                            -INPA, NCS EXPERT

                            Comment

                            • KOS56OLAVI
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 316
                              • Salo

                              #15
                              Kokeilin laittaa keulan alapuolenkin ilmanoton tukkoon,ja ajoin pienen lenkin jolloin lämmöt nousi 98 lukemaan,ja tuli alaspäin 86,tuo vaihteluväli on jo parempi kuin se vanha 75-85.
                              Kai
                              Last edited by KOS56OLAVI; 28-08-2014, 13:03.
                              -E46 330 D Touring
                              -INPA, NCS EXPERT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎