Terve,
kokeillaanpa täältä guruhakua eli ongelma on tuossa meidän kilpurin M52b25 koneessa seuraava:
Koneen Vanos ei tunnu toimivan penkkimittausten mukaan lainkaan ja nimeomaan alavääntö ja voimaa on kadoksissa. Olemme käyneet Harisella penkissä ja kokeiltu erilaisia ohjelmia, mutta säätötyötä ei kannata jatkaa, kun perusjutuissa joku mättää. Kilpaakin on ajettu myös tänä kesänä, mutta bensaa menee älyttömästi (muihin verrattuna) ja voimaa/vääntöä puuttuu. Joku asia on siis toisin viime vuoden konerikon jälkeen.
Speksit:
M52b25 peruskone, portatut kannet, puristussuhde suunnilleen +1 eli 11,5, Harisen boxi ja ohuempi Cometic. Kone on laakeroitu, rengastettu, tasopinnat oiottu ja kampi suora/kiillotettu, Nämä kaikki tehty viime talvena. Nyt on vakionokat paikallaan ja single-vanos. Kevennetty teräsvauhtipyörä ja sintterilevy. Autolla ajetaan Endurance Saloonia, joten olisi nyt hyvä saada rokkaamaan.
Kone ajoitettu Biltemasta ostetulla M50/52 koneen lukituspalasarjalla ja Vanos laitettu paikalleen Beisanin/Pelicansin ohjeilla. Vanoksen tiivisteet on uusittu, mutta Vanosta ei ole mitenkään erikseen testattu. Kone on oman käsitykseni mukaan mekaanisesti kunnossa ja käy hyvin.
Etsitään siis osaajaa, joka voisi käydä Nurmijärvellä joku ilta kohtuullista korvausta vastaan tarkistamassa/säätämässä:
1. vakionokkien ajoitukset heittokellolla, koska Harisen mielestä tässä speksissä ei lukituspalahomma enää ole riittävän tarkka. Meillä ei tosin ole vakionokkien speksejä, mutta osaajalla varmasti on. Astelevyt, magneettijalat ja heittokellot löytyy tallilta
2. testaa Vanoksen toiminnan ja laittaa sen 1. asian tehtyään 100 % varmuudella oikein paikalleen.
Jos siis osaat asiat 1 ja 2 varmasti ja haluat auttaa rahaa vastaan, niin pikaiset yhteydenotot puhelimella minulle (0505577400).
Yt
Jussi
kokeillaanpa täältä guruhakua eli ongelma on tuossa meidän kilpurin M52b25 koneessa seuraava:
Koneen Vanos ei tunnu toimivan penkkimittausten mukaan lainkaan ja nimeomaan alavääntö ja voimaa on kadoksissa. Olemme käyneet Harisella penkissä ja kokeiltu erilaisia ohjelmia, mutta säätötyötä ei kannata jatkaa, kun perusjutuissa joku mättää. Kilpaakin on ajettu myös tänä kesänä, mutta bensaa menee älyttömästi (muihin verrattuna) ja voimaa/vääntöä puuttuu. Joku asia on siis toisin viime vuoden konerikon jälkeen.
Speksit:
M52b25 peruskone, portatut kannet, puristussuhde suunnilleen +1 eli 11,5, Harisen boxi ja ohuempi Cometic. Kone on laakeroitu, rengastettu, tasopinnat oiottu ja kampi suora/kiillotettu, Nämä kaikki tehty viime talvena. Nyt on vakionokat paikallaan ja single-vanos. Kevennetty teräsvauhtipyörä ja sintterilevy. Autolla ajetaan Endurance Saloonia, joten olisi nyt hyvä saada rokkaamaan.
Kone ajoitettu Biltemasta ostetulla M50/52 koneen lukituspalasarjalla ja Vanos laitettu paikalleen Beisanin/Pelicansin ohjeilla. Vanoksen tiivisteet on uusittu, mutta Vanosta ei ole mitenkään erikseen testattu. Kone on oman käsitykseni mukaan mekaanisesti kunnossa ja käy hyvin.
Etsitään siis osaajaa, joka voisi käydä Nurmijärvellä joku ilta kohtuullista korvausta vastaan tarkistamassa/säätämässä:
1. vakionokkien ajoitukset heittokellolla, koska Harisen mielestä tässä speksissä ei lukituspalahomma enää ole riittävän tarkka. Meillä ei tosin ole vakionokkien speksejä, mutta osaajalla varmasti on. Astelevyt, magneettijalat ja heittokellot löytyy tallilta
2. testaa Vanoksen toiminnan ja laittaa sen 1. asian tehtyään 100 % varmuudella oikein paikalleen.
Jos siis osaat asiat 1 ja 2 varmasti ja haluat auttaa rahaa vastaan, niin pikaiset yhteydenotot puhelimella minulle (0505577400).
Yt
Jussi
Comment