Perhana ku piti jättää saksa kesken lukiossa...no onhan aina babelfishi ...asiaan, eli toi hinta mikä ylhäällä näkyy (10,50 e) on vissiin tämänhetkinen huutohinta? Mihinköhän se mahtais nousta tommoses palikas, ku ei oo harmainta aavistusta noiden hinnasta.
Ja vielä jos löytyy jotain kivoja dynokäppyröitä nimenomaan M50 imusarjasta, ni niitä mielellään katselis.
Vaikee homma toi vaihto?
...lopullinen hinta ei varmaan paljon parista kympistä poikkea(itse voitin koko imupuolen 4-pyttyiseen 18 eurolla...
...käppyröistä en tiedä - on vain tuo "entinen suora"...
BCF:n forumilla oli joku heppu suorittanut imusarjan vaihdon M52 pataan. Schrickin imusarjalla tehoa oli tullut 11kW lisää. Jos M50 imusarja on vielä parempi ja niitä irtoaa kohtuu hintaan, niin tuota viritystä voisi sanoa jo suht kannattavaksi.
kun vielä omistin 328i coupen siinä kokeiltiin sekä Schrick:n ja m50 imusarjaa ja huipputehossa ei ollut eroa, ainoa ero tuli siitä että Schrick tuotti enemmän vääntöä kautta koko alueen.
eikä se työn jälki omasta mielestäni ollut Schrick:ssä huonoa.
lukemat jotka saatiin Schrick:llä olivat 227hv ja 310nm kun taas m50 tuotti vääntöä alle 300nm.
siksi autoon jäi Schrick:n imusarja, se kun sopi automaattiin luonteeseen paremmin.
Jos sen imusarjan tarvitsisi virrata paremmin kuin Schrick:n imusarja, olisi Schrick suunnitellut sen paremmin virtaavaksi, se kun ei ole mikään tusinapaja.
Tietysti jos konetta on tarkoitus virittää vaikkapa nokilla ja muutenkin vielä kiristää laittaisin minäkin sen m50 imusarjan.
M50 imusarja ei sellaisenaan käy M52 koneeseen. Mulla olis yksi M52 imusarja, joka on 2,8-litraisesta. Jos joku aikoo vaihtaa autoonsa imusarjan, niin siitä saisi tarvittavat osat M50 imusarjaan. Oman imusarjan voi säilyttää ehjänä, niin auton voi tarvittaessa palauttaa ennalleen. Tietty jos haluaa hajottaa oman imusarjansa, niin siitä vaan.
Joo, huomasin saman asian, että eihän se käy...
Alipaineyhteitä puuttuu 325 sarjasta useita, jne.
Onkohan näitä 325 sarjoja useampaa tyyppiä, esim vanoksella ja ilman olevissa moteissa ?
Tuossa huohotin hässäkkää tutkiessa ajattelin , että "heitän" tuon 325 satsin paikalleen ja kokeilen, mutta eipä kannata nähtävästi omaa silpoa ja vääntöä hukata.
Saattasin vaikka myydä tuon imusarjan pois...
Käännetään asia toisinpäin: onko kukaan laittanut m52b28 imusarjaa m50b25-koneeseen ? Paraniko/paranisiko ujohko vääntö alle 4000 kierroksen ?
En ole kokeillut, mutta todennäköisesti näin kävisi. Toki b28 lukemiin nyt ei päästä, koska osa väännön lisäykestä tulee puhtaasti isommasta iskutilavuudesta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment