Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twinturbo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #16
    Originally posted by AnatomiA
    Hieman offtopicin puolelle, mut mistä saa laput E30 320iS:stä et voi verrata konttorilla? Jos vertaa E30 325i:in ni ei tartte varmaankaan mitään lappusia vai mites?
    Ei tarvi lappusia, käskee sen dorkan inssin soittaa vaikka AKE:lle ja varmistaa asia sieltä jos eivät muuten usko. Kaikilla konttoreilla PITÄISI olla tieto tuosta 320iS vertailusta.
    ..jaa että mistäkö tiedän.. jokusen hetken AKE:n sedän kanssa turissut puhelimessa
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • bmw tt
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 60
      • ZH

      #17
      Originally posted by henri
      et saa ajella tolla jos on ulkomaan rekkarissa, eikös siinä joku sääntö ollut tuonkin suhteen?
      Juu tuosta ei tarvii huolehtia ku en ole suomessa kirjoilla vaan ulkomailla niin mulla on kyllä lupa ajella. Ei muutaku ahdot alas ja konttorille sitte..

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #18
        [QUOTE=bmw tt]Jep enpä tiedä sitte. Ehkä se pitää vaa pitää ulkomaan rekkarissa ja ajella sillei. Tai poistaa tekniikka ja tuoda orkkiksena ku pitäs käyttöauto saada.

        Entäs sitten muut vaihtoehdot noista verailuautoista? Tuleeko kellään mieleen muita? M3 ei taida olla vaihtoehto....

        Pitää vielä mennä etsimään lisää juttuja jospa löytyis jotain samantapasta.

        tuo suomeen vie penkkiin tiputa ahtopaineet 0.1bar ja leimaa se alle 204 hv jos on tolla yli nykäse yksi tulpanjohto irti jos vielä ni nykäse toinen ja ota penkitystulos lapulle ja käy leimaamassa auto ja nosta sitten paineet
        hyvin yksinkertaista ei sitä autoa kannata max paineilla leimata

        oho oli toinenkin sivu noo kertaus on jotaa
        Last edited by seidltuning; 23-02-2005, 14:44.
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • bmw tt
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 60
          • ZH

          #19
          Originally posted by henri
          ei tuo hirveeesti auta, että auto on laillisesti kilvissä jossain toisessa maassa, poikkeusluvan hakuun menee, ellei sitte saa tehoja alas pienemmillä paineilla

          jossain vaiheessa saattaa olla apua, mutta tämä jyrkan e36 328 on hyvä esimerkki, että siinäki meni poikkeusluvan hakuun


          Sitä jyrkan juttua seurailinki tossa.

          Sitten vielä oftopiccina että auto ei ole minun enkä pysty vastaamaan ihan kaikkiin tekniikka puolen kysymyksiin. Sen verran että turbot on mun muistin mukaa Garretin T04.

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by bmw tt
            Sitä jyrkan juttua seurailinki tossa.

            Sitten vielä oftopiccina että auto ei ole minun enkä pysty vastaamaan ihan kaikkiin tekniikka puolen kysymyksiin. Sen verran että turbot on mun muistin mukaa Garretin T04.
            2 x to4 ohhoh potentiaalia riittää
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • bmw tt
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 60
              • ZH

              #21
              Originally posted by seidltuning
              2 x to4 ohhoh potentiaalia riittää

              Eikus venaas, nyt viserrän vissiin jotain ihan scheissee. Ne on Garretin T6

              Sori

              Comment

              • mika.h
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 799
                • haukipudas

                #22
                no voi hitsi...ei kyllä toi koko sano mitään.

                A real T6 turbo is epic. Think about it. T3 is smaller than a T4 by a large margin. Add 2 more to that Here's a good comparison.

                On the far right is a PT67, with a T4 hot side. Beside that is a PT88, which is as big of a T4 turbo they come. Next is a GT47-88, which is a T6/large frame/thumper turbo, and beside it is a PT98. T6's are huge.
                Last edited by mika.h; 23-02-2005, 14:55.


                Comment

                • bmw tt
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 60
                  • ZH

                  #23
                  Turbot on volvon S80 mallista pöllittyjä.

                  Ja edittiä: meikä lopettaa tän arvaamisen ja katotaan sitte jos toi saadaan kilpiin. Nyt lähti koko homma niin käsistä että hitto soikoon..

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by bmw tt
                    Juu tuosta ei tarvii huolehtia ku en ole suomessa kirjoilla vaan ulkomailla niin mulla on kyllä lupa ajella. Ei muutaku ahdot alas ja konttorille sitte..
                    joo no sitte
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • mika.h
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 799
                      • haukipudas

                      #25
                      Originally posted by bmw tt
                      Turbot on volvon S80 mallista pöllittyjä.

                      Ja edittiä: meikä lopettaa tän arvaamisen ja katotaan sitte jos toi saadaan kilpiin. Nyt lähti koko homma niin käsistä että hitto soikoon..
                      just joo nii neo niitä pikkusen isompia ku t03 mut ei kumminkaa t04


                      Comment

                      • AnatomiA
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 367
                        • Pori

                        #26
                        Taas hieman ohi aiheen, mut ei paljoa.
                        Eli miks ihmeessä kaikki ahtajat vertaa E30 325i:hin(170hv) +20% = max 204hv
                        kun vaihtoehtona on myös E30 320iS(192hv) +20% = max 230hv
                        vai onnistuuko ihan samallai?? Vai tuleeko kenties jotain muttia matkaan ku verrataan tohen 320iS:ään.
                        Itellä pian tulossa tuo vertailu konttorilla eteen, ni ois hyvä tietää et mitkä lukemat otetaan penkistä?
                        | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                        | Design Rosendahl Oy |
                        | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                        | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                        | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                        | http://www.designrosendahl.com |

                        Comment

                        • biimer327
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1928
                          • Eastside

                          #27
                          Et siis lukenut koko topiccia läpi?
                          320is ei voi käyttää tässä tapauksessa vertailukohteena kun 320is:ää ei ole koskaan tehty nelivetona.(Eli olisko se silloin 320ixs? xis?six?isx?)
                          "Suck my dick!"
                          -Ron Jeremy

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by AnatomiA
                            Taas hieman ohi aiheen, mut ei paljoa.
                            Eli miks ihmeessä kaikki ahtajat vertaa E30 325i:hin(170hv) +20% = max 204hv
                            kun vaihtoehtona on myös E30 320iS(192hv) +20% = max 230hv
                            vai onnistuuko ihan samallai?? Vai tuleeko kenties jotain muttia matkaan ku verrataan tohen 320iS:ään.
                            Itellä pian tulossa tuo vertailu konttorilla eteen, ni ois hyvä tietää et mitkä lukemat otetaan penkistä?
                            ja edelleen is vaatii abs-jarrut...

                            edit: ja kai se on ihan sama mitäö siinä lapussa lukee, kun 99,5%:sti kaikilla on enemmän...
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • Tukste
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2002
                              • 357
                              • Kouvola, Finland

                              #29
                              Ehkä pikkusen off topicci, mutta kiinnostais ton rakennetun auton voimansiirto muutokset, vai onko siihen edes tehty muutoksia? Itselläni on nimittäin myös tollanen turpo neliveto projekti, tosin yhdellä turbolla, mutta minua on epäilyttäny et mitähän toi kestää.

                              535d M-sport -07
                              Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                              325ix turbo -88 (projekti)

                              Comment

                              • bmw tt
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2003
                                • 60
                                • ZH

                                #30
                                Voimansiirto on ihan vakio käsittääkseni ja kestää sen minkä kestää, aika rauhallisesti tolla on ajettu. Että ei mitään ykkösellä viivalta vaan sitte suuremmilla vaihteilla vähän rajumpaa menoa.

                                Jos kuitenki jollain on vielä tohon itse kysymykseen tietoa niin rohkeasti vaan kertoilemaan! Eihän sitä tuomita vaikka vähän väärin kirjottaa! Joku aina osaa oikasta asiaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎