Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25 NV kansi Vanos-koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peljoppi
    BTCF Member
    • May 2011
    • 166
    • Espoo

    M50b25 NV kansi Vanos-koneeseen

    Morjens,

    e36sta hajosi M50b25 single-vanos-kone ja olisi tarjolla ilmaiseksi ehjä ja hyvä M50B25 non-vanos-kansi. Sen verran olen saanut selville, että kansi on samanlainen ja voin ottaa entisestä sekä nokka-akselit pukkeineen että vanosyksikön, dampperipyörän ja ja anturit.

    Epäselväksi on minulle jäänyt, onko venttiilit myös pakko vaihtaa ?. Luulisin, että pituus ja lautaskoko olisi about sama. Non-Vanoksella lienee 7 mm varrella ja Vanoksessa 6 mm varrella, mutta onko se ainoa ero. Laiskana säästyisi kaikkien ohjureiden ja venttiilien vaihdosta, jos NV peruskansi venttiileineen kävisi suoraan.

    Tietääkö joku ihan varmasti ?

    Yt

    Jussi
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Eikös noita ole vaihdettu toisinkin päin?
    Pituus eroa niissa ei tietääkseni ole. Jousissa jotain.

    Mutta saako vanosyksikön kiinni non vanos kanteen?
    Last edited by Muurahainen; 19-10-2014, 21:49.

    Comment

    • peljoppi
      BTCF Member
      • May 2011
      • 166
      • Espoo

      #3
      Vanos

      Johan toki saa, kannessa on valmiina paikka yksikön kiinnitystä ja antureita varten, koska ovat samaa valua.


      Jussi

      Comment

      • Kapanos
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1394
        • Kirkkonummen Westend

        #4
        Ilmeisesti voi myös vaihtaa vanokselliseen myös vanoksettoman kannen suoran?
        E30 M50tic -90
        E34 M5 -90
        E91 325d M-sport -07
        Ford F100 -53 LS edition

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          #5
          Tuli tuota kansiswappia ihmeteltyä kun oli tuolla landella sellaista tietoa liikenteessä ettei kävisi, mutta ei siinä varsinaista ongelmaa tainnut olla kuin nokan anturin sovitus ja erilaisen palotilan vaikutus.

          Ennenmmin myisin sen NV kannen kun niille on kysyntää, ja ostaisin kestävämmän V kannen joka siihen kuuluu.
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • peljoppi
            BTCF Member
            • May 2011
            • 166
            • Espoo

            #6
            Kiitoksia...

            täytyy kait laittaa molemmat pöydälle rinnakkain ja alkaa tutkimaan millainen se palotilan ero on. Se voi olla eduksi tai haitaksi - en tiedä. Sinänsä millin ero pelkässä venttiilinvarressa ei nyt paljoa haittaa. Autohan on pelkästään ratakäytössä....ja rallissa NV kestää paremmin.

            On totta, että kysyntää voi olla NV-kansille, mutta kun yritin myydä, niin se on yleensä sitä mallia, että annatko takuun, että on ehjä ja samaan hönkäykseen myytkö satasella. Pelkkä koeponnistus ja tasopinnan oikaisu maksoi enemmän ja kannen saa halki pelkästään väärällä aukaisulla ja kiristyksellä.....

            YT

            Jussi
            Last edited by peljoppi; 21-10-2014, 23:31.

            Comment

            • harvahammas
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 57
              • Parola

              #7
              Originally posted by peljoppi View Post
              Johan toki saa, kannessa on valmiina paikka yksikön kiinnitystä ja antureita varten, koska ovat samaa valua.


              Jussi
              Pitää melkein paikkansa, yhden tämmösen tehneenä annettakoon näin jälkiviisaana yksi vinkki (vaikka tässätapauksessa se lieneekin jo myöhä)

              Homma on bolt-on lukuunottamatta tuota vanos yksikön paikalleensaantia.

              Elikkä tuossa non-vanos kannessa on hiukan enemmän materiaalia tuossa kannen etupäässä. Helposti todettavissa kun sovittaa vanos-yksikön ja kannen väliin tulevaa tiivistettä tuohon non-vanos kanteen. Kun se kansi on vielä pöydällä niin siitä melko helposti sivasee noin 2x3mm palan alumiinia pois.

              Tämän voi luultavasti todeta reolem:n yms. kautta tutkimalla juuri tuon edellämainitun tiivisteen eroa nv/vanos malleista.

              Varmuudella en sano, itse laitoin m50b20 kannen m50b25vanos lohkoon.
              Napista käymään ja toimi odotuksia paremmin.
              Joutaa niitä ämmiä polkemaan illemmallakin.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎