Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP210 hyrdaulinen (ASD?!) perä lukkoon manuaalisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MR_piikki
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 1318
    • Pori

    TYP210 hyrdaulinen (ASD?!) perä lukkoon manuaalisesti

    Elikkäs, merssu foruumilta jotain asiasta kerkesinkin lukea ja yksi tuttava selitti mulle tuosta rasvanipan laitosta hurdauliputkien paikalle.
    Pitäisikö siis toimia seuraavasti: Nipat hydrauli lähtöihin ja yhdestä vaseliinia prässillä sisään, tietenkin kokeilemalla, milloin on ok, ettei mene 100% lukkoon.. tämän, kun tietääkseni saa myös täysin lukkoon, jos liikaa tavaraa survoo tuonne järjestelmään.
    Myöhemmin tulossa mahdollisesti napilla 0/?% systeemi, kun saadaan hilppeet/tietotaitoa tuosta mötikästä lisää, mutta nyt alkuun pitäisi saada toimimaan ihan manuaalisesti.

    Perä on lähtöisin E34 525IX:stä ja tulossa 535:sen turbohärvelin alle.

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.

    -Jarno
    Gas or ass, no free rides

    F10 520d lci
    E36 325 ahdistettu.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by MR_piikki View Post
    Elikkäs, merssu foruumilta jotain asiasta kerkesinkin lukea ja yksi tuttava selitti mulle tuosta rasvanipan laitosta hurdauliputkien paikalle.
    Pitäisikö siis toimia seuraavasti: Nipat hydrauli lähtöihin ja yhdestä vaseliinia prässillä sisään, tietenkin kokeilemalla, milloin on ok, ettei mene 100% lukkoon.. tämän, kun tietääkseni saa myös täysin lukkoon, jos liikaa tavaraa survoo tuonne järjestelmään.
    Myöhemmin tulossa mahdollisesti napilla 0/?% systeemi, kun saadaan hilppeet/tietotaitoa tuosta mötikästä lisää, mutta nyt alkuun pitäisi saada toimimaan ihan manuaalisesti.

    Perä on lähtöisin E34 525IX:stä ja tulossa 535:sen turbohärvelin alle.



    Kiitos vastauksista jo etukäteen.

    -Jarno
    Mersun periä ite kuullu että noin tehty mutta kai se bemminkin murikka kempiksi prässillä muuttuu. Itse en näe että muuta "järkevää" mahdollisuutta kun niin kova paine kun paikat kestää ja ajaa sillä. Jos en vallan erehdy niin jos siellä on paine ja kovassa vedossa lipsahtaa niin se on eka ja vika kerta. Tavallinen kitkalukkohan on aktiivinen onko vetoa päällä vai ei, siksi ei tuhoudu esim liikenneympyrässä tai pitkässä kaarteessa. Siis lukko pitää paremmin veto päällä.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • MR_piikki
      BTCF Member
      • Apr 2006
      • 1318
      • Pori

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Mersun periä ite kuullu että noin tehty mutta kai se bemminkin murikka kempiksi prässillä muuttuu. Itse en näe että muuta "järkevää" mahdollisuutta kun niin kova paine kun paikat kestää ja ajaa sillä. Jos en vallan erehdy niin jos siellä on paine ja kovassa vedossa lipsahtaa niin se on eka ja vika kerta. Tavallinen kitkalukkohan on aktiivinen onko vetoa päällä vai ei, siksi ei tuhoudu esim liikenneympyrässä tai pitkässä kaarteessa. Siis lukko pitää paremmin veto päällä.

      Ok.. Pitäisi löytää kaveri, kuka on tälläisen patentin tehnyt.
      Tai sit pitää käydä suoraan suunnittelemaan tuota hydrauliikka pumpulla toimimaan esim. napista on/off tyyppisesti.

      Tälläistä tietoa heittelee eräs mersuguru:
      "ASD ei tarvitse painetta toimiakseen tuolla 35% lukolla. JOS perä on kunnossa, usein niin kuluneet levyt ettei tuo "pienempi" lukko toimi kunnolla. "
      Last edited by MR_piikki; 29-10-2014, 13:39.
      Gas or ass, no free rides

      F10 520d lci
      E36 325 ahdistettu.

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Jos en vallan erehdy niin jos siellä on paine ja kovassa vedossa lipsahtaa niin se on eka ja vika kerta. Tavallinen kitkalukkohan on aktiivinen onko vetoa päällä vai ei, siksi ei tuhoudu esim liikenneympyrässä tai pitkässä kaarteessa. Siis lukko pitää paremmin veto päällä.
        No ASD-lukkohan on ihan samanlainen levylukko kuin tavalliset kitkalukotkin, lisäksi vain pakkaa voi kiristää hydraulisesti. Eli lukon preloadia voi muuttaa hydrauliikalla. Eli mitään ei myöskään hajoa vaikka lukko luistaisikin paineet päällä.

        Comment

        • MR_piikki
          BTCF Member
          • Apr 2006
          • 1318
          • Pori

          #5
          Originally posted by naukkis View Post
          No ASD-lukkohan on ihan samanlainen levylukko kuin tavalliset kitkalukotkin, lisäksi vain pakkaa voi kiristää hydraulisesti. Eli lukon preloadia voi muuttaa hydrauliikalla. Eli mitään ei myöskään hajoa vaikka lukko luistaisikin paineet päällä.
          Näin minäkin olen asian ymmärtänyt, en olisi tuota perää muuten huolinut.
          Putsailen ja avaan tuon tällä viikolla, niin näkee mitä syönyt. Sitten uudet öljyt sisään ja koittais survasta vaseliinia jonkunverran... sittenpahan tuon näkee miten toimii.. (kun tässä nyt tulis se lumikin maahan joskus )
          Gas or ass, no free rides

          F10 520d lci
          E36 325 ahdistettu.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by naukkis View Post
            No ASD-lukkohan on ihan samanlainen levylukko kuin tavalliset kitkalukotkin, lisäksi vain pakkaa voi kiristää hydraulisesti. Eli lukon preloadia voi muuttaa hydrauliikalla. Eli mitään ei myöskään hajoa vaikka lukko luistaisikin paineet päällä.

            Ei hajoa? Kuka mitäkin hajoamisena pitää , mutta levyt on entiset kyllä hyvin äkkiä jos lukko lipeää, ja mitä kovempi puristus päällä, sitä pahempi. Tosin tämä vain omien kokemuksien perusteella, faktaa ei ole.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎