Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi ongelmaa N47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PEK
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 58
    • S

    Vikakoodi ongelmaa N47

    Nyt tarvis viisaitten neuvoja. Autona E91 318DA 2010 vikakoodiksi antaa:
    4AF5 Zero quantity adaption, injector cylinder 3; correction too high
    4AD5 Zero quantity adaption, injector cylinder 1; correction too high
    4AE5 Zero quantity adaption, injector cylinder 2; correction too high

    Mikä ongelma kyseessä? Kojetaulussa ei ole vikakoodeja ja auto toimii ihan normaalisti.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Tuossahan lukee, että suuttimien korjausarvot liian korkeat. Live-datasta vielä katsoisin suuttimien korjausarvot. Onko milloin viimeksi nollattu vikakoodit?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Originally posted by PEK View Post
      Nyt tarvis viisaitten neuvoja. Autona E91 318DA 2010 vikakoodiksi antaa:
      4AF5 Zero quantity adaption, injector cylinder 3; correction too high
      4AD5 Zero quantity adaption, injector cylinder 1; correction too high
      4AE5 Zero quantity adaption, injector cylinder 2; correction too high

      Mikä ongelma kyseessä? Kojetaulussa ei ole vikakoodeja ja auto toimii ihan normaalisti.
      Kannattaa tosiaan nollata koodit ja käydä ajelulla ja antaa kunnolla kenkää ja jos ilmestyy uudestaan niin kyseinen suutin on rikkein. Yhteen vastaavaan törmäsin ja syyksi paljastui väärin tehty viritysohjelma.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • PEK
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 58
        • S

        #4
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Kannattaa tosiaan nollata koodit ja käydä ajelulla ja antaa kunnolla kenkää ja jos ilmestyy uudestaan niin kyseinen suutin on rikkein. Yhteen vastaavaan törmäsin ja syyksi paljastui väärin tehty viritysohjelma.
        Koodit nollasin ja kävin testilenkillä. Ainoastaan sylinteri 2 tuli herja takaisin. Onko vika haitallinen? Ennen kun nollasin vikakoodit kiinnitin huomion, että koodit ovat olleet viimeiset 15000km päällä.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by PEK View Post
          Koodit nollasin ja kävin testilenkillä. Ainoastaan sylinteri 2 tuli herja takaisin. Onko vika haitallinen? Ennen kun nollasin vikakoodit kiinnitin huomion, että koodit ovat olleet viimeiset 15000km päällä.
          Katso live-datasta paljonko ne korjausarvot todellisuudessa on.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • PEK
            Bimmer Rookie
            • Apr 2014
            • 58
            • S

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Katso live-datasta paljonko ne korjausarvot todellisuudessa on.
            Voiko tuon korjausarvon katsoa tyhjänkäynnillä live-datasta?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by PEK View Post
              Voiko tuon korjausarvon katsoa tyhjänkäynnillä live-datasta?
              Tyhjäkäynnillä sekä ajossa voi katsoa. Molemmat kannattaa katsoa, koska vaikka tyhjäkäynnillä olisi kunnossa ei välttämättä ajossa ole.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Originally posted by PEK View Post
                Koodit nollasin ja kävin testilenkillä. Ainoastaan sylinteri 2 tuli herja takaisin. Onko vika haitallinen? Ennen kun nollasin vikakoodit kiinnitin huomion, että koodit ovat olleet viimeiset 15000km päällä.
                Kyllä tuon suuttimen vaihtaisin!
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • PEK
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 58
                  • S

                  #9
                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Kyllä tuon suuttimen vaihtaisin!
                  Onko tuosta jotain haittaa? Voiko jotain hajota? Itse en huomaa auton käyttäytymisessä mitään normaalista poikkeavaa ja lisäksi ongelma on ollut jo 1v 15000km. Yritän saada livedatasta niitä korjaus-arvoja luettua, mutta ongelmia testerin kanssa....

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by PEK View Post
                    Onko tuosta jotain haittaa? Voiko jotain hajota? Itse en huomaa auton käyttäytymisessä mitään normaalista poikkeavaa ja lisäksi ongelma on ollut jo 1v 15000km. Yritän saada livedatasta niitä korjaus-arvoja luettua, mutta ongelmia testerin kanssa....
                    Pahimmillaan sulattaa männän.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • PEK
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2014
                      • 58
                      • S

                      #11

                      Tuolla näköjää on onnistuttu parantamaan suuttimien korjausavoja suuttimille tarkoitetulla lisäaineella Forte Diesel Fuel Conditioner. En itse löytänyt kyseistä ainetta, mutta Motonet myy STP Injector Cleaner. Tohtisiko tuota mennä kokeilemaan?

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        Koittaa voit, mutta en usko muuttuvan, koska linkin 530d suuttimet ovat solenoidi-tyyppiset kun sinulla erilaiset piezot. Eli niiden toimintaperiaate on eri ja piezoissa ei ole jumiutuvia osia kuten solenoideissa, missä nuo puhdistusaineet vaikuttavatkin.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Onhan nuista litkuista juttua siellä sun täällä, joku kehuu ja joku haukkuu. Kannattaako niitä sit kokeilla niin sanoisin näin että riippuu vähä tapauksesta. Mikäli auto on ollut huonolla pidolla huoltojen suhteen missään vaiheessa historiaansa niin jättäisin myrkyt kaupan hyllylle. Sillä pahimmassa tapauksessa aine liuottaa kaiken paskan liikkeelle ja se taas tietää ylimääräistä rahan menoo(oma kokemus)! Toisekseen semmosta taika-ainetta ei ole saatavilla mikä korjaa mekaaniset viat, esim. kuluminen.

                          Päältä käsin on vaikea sanoa mihin tapaukseen olisi toivottua vaikutusta mutta jos itse suunnittelisin jotain litku käsittelyä niin kääntyisin kyllä sellaisen tahon puoleen joka tekee myynti palveluna puhdistus operaatioita. Ehkä osaa arvioida hyötysuhteen paremmin.

                          Ymmärrän kyllä oikeen hyvin sen että jos joku haluaa ite "korjata" suuttimensa. Periaatteesta: Itse korjaan kaiken, olen minäkin joskus joutunut perääntymään.

                          Mutta aiheesta vielä, onko kellään kokemusta suuttimen ultraäänipesusta?

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #14
                            Kokeilla voi varsinkin polttoainepuolelle, koska ei sieltä sellaista likaa irtoa mikä hajottaisi enemmän, se on varma. Eri asia on nämä automaatin tai moottorin puhdistavat litkut. Mutta tuossa tapauksessa edelleen ne suuttimet ovat piezot eli myrkyt ei vaikuta toimintaan.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • PEK
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2014
                              • 58
                              • S

                              #15
                              No jos nuo varmuuden vuoksi vaihtaisi. RealOEM mukaan suuttimien koodiksi tulisi 13537798446.http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=13&fg=15
                              Löysin Ebaystä kyseisellä koodilla vastaavia suuttimia. http://www.ebay.com/itm/Einspritzdus...item1e9087b713
                              Onko joku uskaltanut tilata Ebayn kautta? Bosch merkkisiä näyttäisi olevan. En ole marmorilta edes hintaa kysynyt, mutta voisi olettaa, että ovat aikas arvokkaita. Onko ok vaihtaa vain osa suuttimista ja täytyykö vaihdon jälkeen käyttää testerissä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎