Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oikeat tulpat+johdot m20b20?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osilpi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 486
    • Espoo

    Oikeat tulpat+johdot m20b20?

    Nyt vihdoin sain ton etk:n toimimaan ja kattelin sitä kautta sitten e30:n m20b20 koneen juttuja. Konehan on sama kuin 520i -83. Ja etk sanoi, jotta tulppien tulisi olla boschin W8DP.
    Mulle taas on aina myyty WR8DP (tai jossain kohdassa se R oli...).

    Eli kumpis nyt on oikea ja mitä haittaa on R-tulpan käytöstä koneessa, joka ei sitä vaadi? Lisää resistanssia -> heikompi kipinä vai?

    Jos on R-tulpanjohdot, niin ei kai sitä enää R-tulppia tartte? Vai miten??? Tai jos on R-tulpat, voiko laittaa tavalliset johdot?
    E34 525i 12v 1990
    Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

    ex-BMW:t
    E28 520iA 1983
    E28 520iA 1985
  • Wiceroid
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 265
    • Lahti

    #2
    Mua kans kiinnostais löytää kyseiseen koneeseen oikeat tulpat ja johdot..
    "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

    Comment

    • mabo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 499
      • Turku

      #3
      Tiedä sitten miltä vuosikymmeneltä tuo etk:n suositus on... Bosch meinaan antaa uudet suositukset kerran parissa voudessa vähintään. Nykyään kaikkiin autoihin (lue: melkein kaikkiin) tungetaan tuollaiset "R" tulpat. Ne vähentää vaan sitä, jos sun esim. moottorisahassas olis radio niin se ei ottais niin paljon häiriöö. Eli tuo on tietääkseni vain häiriön poistoa varten. Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta ei sun ainakaan mitään ihme-mega-super-r-johtoja tarvii hankkiin... mitäköhän ne edes on? Ja muuten ihan ohimennen: possin kirjan mukaan uudet suositeltavat tulpat olis W8DC tai ytrium-ytimellä varustetut WR8DC+ Superplus -tulpat. Näin ainakin meillä... Haukkukaa jos on tarvetta mä meen nukkuu...
      Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
      Nyk. E34 525ia
      Ex. E30 320tic

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Pistetään samaan aiheeseen..

        Tässä on ton 2.7l koneen kanssa ollut jo tarpeeks pitkään ollu säätäminen jäissä..
        Ajattelin tossa jos tohon sais parennettua kipinää jollain vippaskonsteilla?

        Sais tässä välissä jotain säädettävää kun hommailen noita palikoita tohon seuraavaan projektiin
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • mabo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 499
          • Turku

          #5
          Originally posted by mabo
          Tiedä sitten miltä vuosikymmeneltä tuo etk:n suositus on... Bosch meinaan antaa uudet suositukset kerran parissa voudessa vähintään. Nykyään kaikkiin autoihin (lue: melkein kaikkiin) tungetaan tuollaiset "R" tulpat. Ne vähentää vaan sitä, jos sun esim. moottorisahassas olis radio niin se ei ottais niin paljon häiriöö. Eli tuo on tietääkseni vain häiriön poistoa varten. Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta ei sun ainakaan mitään ihme-mega-super-r-johtoja tarvii hankkiin... mitäköhän ne edes on? Ja muuten ihan ohimennen: possin kirjan mukaan uudet suositeltavat tulpat olis W8DC tai ytrium-ytimellä varustetut WR8DC+ Superplus -tulpat. Näin ainakin meillä... Haukkukaa jos on tarvetta mä meen nukkuu...
          Täytyypä tässä vain tokaista, että olenba kovin tyhmä!
          Toi R, noissa possin tulpissa EI tarkoita häiriösuojaa... Täyttpä lopettaa sienten nauttiminen! R tarkoittaa vastusta, joka ns. tehostaa kipinää. Tähän sopisi vaikka mukava ripuli-selvitys asiaan. Eli jos sulla on kauhee ripuli ja meet heti asioille niin kaikki tulee alas lori-lori-lori-tahtia MUTTA jos odottelet jonkin aikaa niin kaikki tulee tahdilla: rätärätärätä. Eli tuo vastus hieman "keräilee" ja sitten paukauttaa ulos kaiken ja voimalla. AUTOIHIN, JOIHIN EI SUOSITELLA "R" TULPPIA, EI TULE NIITÄ MYÖSKÄÄN LAITTAA! Koska niiden sytytysyksiköt eivät siitä nauti! Melkein kaikissa kärjettömissä biileissä näitä voi käyttä. Korjatkaa taas jos on aihetta...
          Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
          Nyk. E34 525ia
          Ex. E30 320tic

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            Jos tulpanJOHDOT on kulahtanu/kovettunu/lyö läpi kannattaa hakee jostain boschin hilua myyvästä kioskista pelkkää korkeajännite silikonijohtoa ja ne kupari liittimet ja jättää vanhat häilärit...itellä tuli maksaan n.20,- uudet johdot kun maksaa ainaski n.100,- varaosina (menee monta juuroa hukkaan) koska ei kai noi häilärit mee mikskään, ainaski omassa silikonihäilärit ja niinku uudet (vm -84 b23) tai jotain....

            Comment

            • osilpi
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 486
              • Espoo

              #7
              Näinkö on? Eli boschin tulpissa R ei tarkoita häiriösuojaa? Eli ilmeisesti noita
              WR8DP -tulppia voi käyttää? Vai mikä on lopputulos, jos laittaa samat tulpat ilman R:ää?

              Eli tällöin johdoissa on oltava r-päädyt (häiriösuojat)? Eli jos ostan uudet johdot, niin niihin on ostettava esim laakkoselta r-päädyt? Vai kuinkas?
              E34 525i 12v 1990
              Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

              ex-BMW:t
              E28 520iA 1983
              E28 520iA 1985

              Comment

              • mabo
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 499
                • Turku

                #8
                Originally posted by osilpi
                Näinkö on? Eli boschin tulpissa R ei tarkoita häiriösuojaa? Eli ilmeisesti noita
                WR8DP -tulppia voi käyttää? Vai mikä on lopputulos, jos laittaa samat tulpat ilman R:ää?

                Eli tällöin johdoissa on oltava r-päädyt (häiriösuojat)? Eli jos ostan uudet johdot, niin niihin on ostettava esim laakkoselta r-päädyt? Vai kuinkas?
                pullsittiä noi häiriö suojat... niin oon ainakin kuullu. ainut häiriösuoja mikä tarttee olla (taitaa muuten olla joku lakipykäläkin tälle... tai sitten ei) on se joka on saarnaajassa, eli pyörijässä. toi häiriösuoja on lähinnä noille moottorisahoille, joissa on ratio. mutta saattaahan joku autokin/konekin kaivata häiriösuojia. JA NYT TARKOITAN NIITÄ METALLISIA HÖRDELLEITÄ, joita ei ainakaan mun penarissa ole... mulla on jotkut EI bosch silikonijohdot makso maksimissaan 50e ja toimii. tosin en vieläkään ole vaihtanut sitä viimeistä/ensimmäistä johtoa jossa on se saamarin tunnistin. jos joku vielä kertois et miten sen saa irti niin ehkä sitten mutta se onkin sitten ihan oma homma...
                Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                Nyk. E34 525ia
                Ex. E30 320tic

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎