Teinpäs kansirempan tuollaiseen 316g M43:seen. Alunperin oli ongelmana pakokaasujen pääsy jäähdytysjärjestelmään ja veden pääsy öljyn sekaan=huohotusjärjestelmä täynnä mömmöä. Hattu pois ja näki, että kansipahvi oli mennyt takapäädystä huonoks vesikanavien ja sylinterin välistä. Noh kansi tammerdieseliin hiottavaks ja koeponnisttevaks. Kone kasaan uusilla tiivisteillä(febi) ja kulutusosilla(lisäks jakopää). Uusin kaikki tiivisteet ja kasasin silikonin kanssa. Huolellisen kasauksen jälkeen kone käyntiin ja oikeestaan heti ku alko vesi kiertää, niin alko tulee öljyä ilmaussuppiloon(pari cm lämpimäks käytön aikana). Auto lähti käyntiin helposti(aikasemmin kävi kolmella hetken aikaa) ja kävi tasaisesti. Suppiloon ei työntänyt pakokaasua, ainoastaan öljykuplia. Ilmausruuvista tulee pelkkää ruskeeta eli oletuksena vedet aivan öljyssä. Kannessa näkyy et öljyt on valkoset. Lasken nesteet pihalle seuraavaks.
Ehdotuksia et mikä vittu meni vikaan? Tuntuu et öljyt ja vedet menee ihan huolella sekaisin, kun parissa minsassa on kone täynnä mömmöä. Aikasemmin tuolla on ajettu arkiajoa ilman et on nesteet ollut tuommoiset. Varmaan kansi ekaks irti ja ihmettelemään näkyykö mitään paljastavaa?
Ehdotuksia et mikä vittu meni vikaan? Tuntuu et öljyt ja vedet menee ihan huolella sekaisin, kun parissa minsassa on kone täynnä mömmöä. Aikasemmin tuolla on ajettu arkiajoa ilman et on nesteet ollut tuommoiset. Varmaan kansi ekaks irti ja ihmettelemään näkyykö mitään paljastavaa?
Comment