elikkä, ei oo rahaa laittaa 1600-1700 uuteen supersprint putkistoon elikkä aattelin väsää oma ämmään, mutta nyt on kysymys se että riittääkö 3" rst kun siinähän on vakiona joku 2x6?5?mm tai pitäiskö laittaa 2x2.5"? takapönttönä tuli ainakin tilattua tämmönen, aika clean ja täyttää puskurin aukko aika hyvin.. http://www.meganracing.com/product_d...=1366&catid=21
s38b36 rst putkisto
Collapse
X
-
2x2" riittää kanssa jos vaimentajat ja katit tulee virtaavammat.
mut kannattaa miettiä nyt et haluaako putkiston oikeesti tehä itse srt.... putkiston muotoilulla ja virtausksilla saa koneen kierros ominaisuudet kyl pois ulottumista jos tekee väärin.
hinta taas on sit toinen juttu valmisataa rst:stä sekun se "maitoputki" ei oikein sovellu tähän hommaan mitä oman meijerin nurkilta saa..
rupeaa laskemaan hintaa mutkille ja suoranpätkille ... esin tässä kyvassa
jo pelkkiin putkin ja mutkiin toista sataa euroa.
valmiitkaan putkistot ei maksa enää kauheena
linkki on juu m20:n mutta marteluis varmaastineuvoo ja tekeekin tarvittaessa putken kuningas moottoriinkin,,
toi ylempi ei missään nimessä ole vittuilua tai mitään muutakaan muuta kuin et koitan sanoo et ei mentäs pää eellä puuhun niinkuin itse monesti menee ku kaikki pitää saaha tehä ite...
näista ku ei tule aina edullisimmat.. tollasen hitsaukseen menee ihan sikana argoniakin kun juurikaasulla päästelee meneen..€34 M5 pelastetaan museoinnilta
-
Omaani putkea kyselin. Martelius tekee mittojen ja toiveiden mukaan uuden putken ~1150€ töineen ja osineen, jos tulee uudet metalli katit myös niin 1700€ koko putki. Supersprint kateista taakse ~1250€ +asennus tuntitöinä. Uusi orggis putki ~950€.
Comment
-
Niin mut jos lainaa käyrät ja putket töistä
Heppailee tallilla ja hitsaa työmaalla niin siitä saa vielä palkankin 
No joo ehkä kaikilla ei oo sitä mahdollisuutta. Ei sitä argonia tommoseen kauheesti mene.Juurikaasuna Formier on parempaa kun Argon mut sitäkään ei monella ole.Juurikaasu ensin isolleen pariks minuutiks ja sit n.3-4 L/min.Niin ja siis jokainen putken pää alumiiniteipillä umpeen ja pienet reiät vaan tökkää niihinLast edited by blueorange; 16-11-2014, 10:40.
Comment
-
Okei, kiitos neuvoista! Auto on ei vähäpäästöinen joten katit jää pois kokonaan. Kysyin marteliukselta ja se oli just jotain 1500€ koko putki :s kaveri joka hitsaa ja auttaa tietää mitä tekee ja haponkestäviä putkia ja mutkia sai halvalla nakoraudasta turulta, en muista KG hinta mutta 3-4m ja 4 kpl 3" maksoi jotain 80eOriginally posted by 2bar..ahhh View Post2x2" riittää kanssa jos vaimentajat ja katit tulee virtaavammat.
mut kannattaa miettiä nyt et haluaako putkiston oikeesti tehä itse srt.... putkiston muotoilulla ja virtausksilla saa koneen kierros ominaisuudet kyl pois ulottumista jos tekee väärin.
hinta taas on sit toinen juttu valmisataa rst:stä sekun se "maitoputki" ei oikein sovellu tähän hommaan mitä oman meijerin nurkilta saa..
rupeaa laskemaan hintaa mutkille ja suoranpätkille ... esin tässä kyvassa
jo pelkkiin putkin ja mutkiin toista sataa euroa.
valmiitkaan putkistot ei maksa enää kauheena
linkki on juu m20:n mutta marteluis varmaastineuvoo ja tekeekin tarvittaessa putken kuningas moottoriinkin,,
toi ylempi ei missään nimessä ole vittuilua tai mitään muutakaan muuta kuin et koitan sanoo et ei mentäs pää eellä puuhun niinkuin itse monesti menee ku kaikki pitää saaha tehä ite...
[ATTACH]125420[/ATTACH]
näista ku ei tule aina edullisimmat.. tollasen hitsaukseen menee ihan sikana argoniakin kun juurikaasulla päästelee meneen..
luulen vaa että ei löytyy muuta kun 3" ja ja jotain ihan pientä :s elikkä mitä sä luulet jos laitan 3"?
Comment
-
Juu kaikilla ei oo semmonen mahdollisuusOriginally posted by blueorange View PostNiin mut jos lainaa käyrät ja putket töistä
Heppailee tallilla ja hitsaa työmaalla niin siitä saa vielä palkankin 
No joo ehkä kaikilla ei oo sitä mahdollisuutta. Ei sitä argonia tommoseen kauheesti mene.Juurikaasuna Formier on parempaa kun Argon mut sitäkään ei monella ole.Juurikaasu ensin isolleen pariks minuutiks ja sit n.3-4 L/min.Niin ja siis jokainen putken pää alumiiniteipillä umpeen ja pienet reiät vaan tökkää niihin
kaveri joka hitsaa migillä otti 100e kun hän hitsoi putki subaruun joten aika kallusta toi kaasu varmasti on :s
Comment
-
Kuulapyssy(Mig) pitäs pitää kaukana noista RST putkista.Tule kun sanomista.Vaikka kuinka osaa hitsata lankakoneella nii hyvää ei tule 1,6mm seinällä olevaan RST putkeen.Ei edes 2mm seinämällä.Puikko tai tig.Originally posted by antto93 View PostJuu kaikilla ei oo semmonen mahdollisuus
kaveri joka hitsaa migillä otti 100e kun hän hitsoi putki subaruun joten aika kallusta toi kaasu varmasti on :s
Comment
-
Joo TIG mä meinasin eikä mig, mig löytyy itelläkin mutta toi tig hitsaus en oo oikein oppinut viel :pOriginally posted by blueorange View PostKuulapyssy(Mig) pitäs pitää kaukana noista RST putkista.Tule kun sanomista.Vaikka kuinka osaa hitsata lankakoneella nii hyvää ei tule 1,6mm seinällä olevaan RST putkeen.Ei edes 2mm seinämällä.Puikko tai tig.
Comment
-
Tarkistitko ei vähäpäästöisyyden trafista? Jos katit alta löytyy ni käryää kyl vähäpäästöiselle aikalailla... kannattaa tarkistaa ettei tule yllätyksenä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Jos jollain tutulla on firma niin voi tehdä tilin LVI-tukkuihin(Onninen,Dahl,Ahlsell ym) ja hommata sieltä käyrät ja putket.Tulee sikana halvemmaks kun ostaa mistään pakoputkikaupasta paskaa laatua!Putkituuma on sit eri asia kun tavallinen tuuma.DN 50 eli 2" on 60,3mm ulkohalkasijaltaan.3" eli DN 80 on 88,9 mm ulkohalk.Eli jos otat 2mm seinämällä putkea niin on n.85 mm sisähalkasijaltaan.On jo aika julmaa putkea ja pitäs mahtua kaasut ulos melkein mistä vaan bimmerin koneesta vaikka ois mitkä sisuskalutOriginally posted by antto93 View PostJoo TIG mä meinasin eikä mig, mig löytyy itelläkin mutta toi tig hitsaus en oo oikein oppinut viel :pLast edited by blueorange; 16-11-2014, 18:44.
Comment
-
juu samaa mietin nim nim merkillä toissa syksynä taistelin 89 m5:sen ei vähäpäästöiseksi mut kat pitää olla alla!Originally posted by Urpo_rotta View PostTarkistitko ei vähäpäästöisyyden trafista? Jos katit alta löytyy ni käryää kyl vähäpäästöiselle aikalailla... kannattaa tarkistaa ettei tule yllätyksenä.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
pitää oikein kysyä katsastuskonttorilta huomenna, mistä sitä muuten saa selville? entinen omistaja sanoi että auto on ei vähäpäästöinen niin, mutta en katsonutkaan jos siinä on katit vai eiOriginally posted by 2bar..ahhh View Postjuu samaa mietin nim nim merkillä toissa syksynä taistelin 89 m5:sen ei vähäpäästöiseksi mut kat pitää olla alla!
mutta sehän käy nopeesti vaihtaa putki jos niin on sit kun on katsastus aika
Comment
-
Voithan sinne laittaa pelkät katalysaattorin kuoret....Originally posted by antto93 View Postpitää oikein kysyä katsastuskonttorilta huomenna, mistä sitä muuten saa selville? entinen omistaja sanoi että auto on ei vähäpäästöinen niin, mutta en katsonutkaan jos siinä on katit vai ei
mutta sehän käy nopeesti vaihtaa putki jos niin on sit kun on katsastus aika
Putkipäivitykselle tietysti
Mutta kun sille tielle lähdet niin samalla sitten hiilariplenumi ja motronicin säätö niin saapi oletettavasti hieman muutakin kuin pelkkää ääntä.. :think
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
nåå niinhän voi tehäOriginally posted by duuk View PostVoithan sinne laittaa pelkät katalysaattorin kuoret....
Putkipäivitykselle tietysti
Mutta kun sille tielle lähdet niin samalla sitten hiilariplenumi ja motronicin säätö niin saapi oletettavasti hieman muutakin kuin pelkkää ääntä.. :think
jos löytyis niin paljon ylimääräistä rahaa niin olis kivaa joo mutta kun on köyhä mies niin :F toi vaimennin mikä on siinä nyt näyttää niin naurettavalta kun noi ulostulo putket on kun joku imupilli
Comment
Comment