Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteisto arvoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 0101769
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 68
    • hyvinkää

    Vaihteisto arvoitus

    Tiedossa olisi yksi 5v getrag

    välitykset pyörittelin suunnilleen tota luokkaa
    1v 3,7/1
    2v 2,2/1
    3v 1,4/1
    4v 1/1
    5v 0,8/1

    kytkinkopassa valunumero 260 01302 91
    vaihteiston perässä valunumero 260 01060 91
    kytkinakselin stefan alumiinilaipassa 280 0, 0168 91
    kytkinkoppaan on stanssattu 039187 JE
    isot jäähdytysrivat pohjassa
    kytkinkoppa on kiinteä

    eli onko tietoa mikä aski ja mistä autosta ?
    bmw:llä numeroista ei selvinnyt mitään?
    mihin asti kestää? suunnitelmissa olisi yli 550Nm vääntö 1200kg painavaan autoon
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #2
    haisee vahvasti E32/34 530/535 ja 730/735 vaihteistolta. muissa ei ole pitkiä ripoja pohjassa paitsi M5 3.6 jonka taasen erottaa "jatkopalasta" takapäässä.

    http://www.riippiracing.tk/

    autossa +600 konia ja +800Nm, muistaakseni käytössä kyseinen vaihteisto ja ei ongelmia keston kanssa.
    jostain foorumilta iski silmään maininta että kestoltaan samaa luokkaa kuin legendaarinen 265. vanhempi 260 (83-84) taasen kestoltaan huonompi.

    mielestäni eriitäin hyvä valinta vaihteistoksi...

    edit:kävin tarkistamassa tallissa:
    260 01060 91 täsmää
    280 0 0168 91 täsmää
    260 01302 91, omassani 260 01302 92

    vertailulaatikko 535 -90 tai -91
    Last edited by mortimer; 06-03-2005, 14:54.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • 0101769
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 68
      • hyvinkää

      #3
      hyvä hyvä eli aski on 260/6?

      Miten tietääkö kukaan voiko ko vaihteiston kuoriin tunkea M5 askin sisuskalut siis lähinnä kytkinkoppa-osasta taaksepäin tietysti "ämmän" välipalan ja takaosan kanssa?

      siksi kysyn kun aski tulee volvoon ja joudun täten sahaamaan bmw kopan irti ja hitsaamaan volvon kopan tilalle.

      Tulevaa ajatellen olisi hyvä jos voisin vain hitsattuun kuoreen vaihtaa vain M5 sisäkalut. jos sattuukin että aski ei kestäkään eikä tarvisi montaa bmw:n askia tuhota.

      Mites vaihteet menee päälle? volvon M47:ssa pysty täyskaasukiihdytyksessä repimään pykälät silmään niin nopeasti kuin ehti (vaihdevälin lyhentimellä).
      tosin n-20 lähdön jälkeen ongelmia tuli kun 2tai 3 vaihteen hampaat putosi aina askinpohjalle.

      Comment

      • mortimer
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1079
        • Satulinna kaukomaan

        #4
        hei "0101769"... vas. ylhäältä "user cp", sitten "edit options" --> "enable private messaging" --> "save changes". pistä privaa mulle kun olet saanut privaviestit toimimaan, olisi tarjolla hyvä ehdotus.

        i3S -20
        E30M3 slotcar 1:32
        XKE FHC 1971
        Mgb Gt -66
        T6 -19
        E91 -08

        Comment

        • .:Dam:.
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 178

          #5
          Vähän vastaava ongelma, ostin hetken mielijohteesta laatikon jossa numerot kytkinkopassa 260 01302 91 ja perässä 260 01533 90. Välipalalla ja jäähdytysrivat pohjalla. Saattais siis olla 280? Numerot tosin hieman hämää :think

          Laatikko ilmeisesti pikkuvikainen, aivan sama mikä pykälä on päällä, molemmissa päissä pyörii 1:1. Ainoa mikä muuttuu on pyörittämisen raskaus. Joko siellä on jotain pahasti irti ja viturallaan tai myyjä teki ns. kakkakepposen. Mut saahan siit sit edes sohvapöydän jalan jos ei muuta

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎