Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljyn paineet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T Himanen
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 5

    Öljyn paineet...

    Mahtaako olla miten yleistä, että m30b35 moottoria saa käytellä pitkään, ehkä noin 10s ennen kuin öljynpaineenmerkkivalo sammuu. Kokeilin ajaa moottorin kuumaks ja vaihde päällä jarrulla hidastaa moottorin käytiä melkein sammumiseen asti ilman minkäänlaisia oireita. Eli koneessa pitäis olla ainakin ehjät laakerit vai kuinka. Toinen asia mikä askarruttaa on moottorista kuuluva epämääräinen ääni samaisen merkkivalon sammumiseen asti. Onko kysessä hydraulinen ketjun kiristin???
  • sqxo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 902
    • no man's land

    #2
    Kyllä se on tietääkseni nimenomaan merkki kuluneisuudesta että se valo palaa niin kauan. En vaan ole niin asiantuntija että muistaisin, kertooko se laakereiden vai öljypumpun vai minkä kuluneisuudesta.. Viisaammat täydentäkööt!

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Voisiko tässä olla niinkin yksinkertainen ongelma että Suodatin pääsee tyhjäksi? En tunne tota M30 konetta, eli vähän arpajaisia on, mutta monessa kärryssä rakenne on sellanen että jos öljy pääsee valuun suodattimesta pois, niin paineet kestää nousta tosi kauan ( eli takaisku venttiili vuotaa ja öljy valuu pois).
      Last edited by jpeltoma; 10-03-2005, 10:15.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by jpeltoma
        Voisiko tässä olla niinkin yksinkertainen ongelma että Suodatin pääsee tyhjäksi? En tunne tota M30 konetta, eli vähän arpajaisia on, mutta monessa kärryssä rakenne on sellanen että jos öljy pääsee valuun suodattimesta pois, niin paineet kestää nousta tosi kauan ( eli takaisku venttiili vuotaa ja öljy valuu pois).
        Tämähän on yksi M30:n perisynneistä joka kannattaa tarkistaa ensin ennenkuin rupeaa öljypumppua uusimaan, http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/OilCanister.htm

        Omassa M30:ssä öljynpainevalo sammuu välittömästi käynnistymisen jälkeen, vaikka öljynpaineanturi sijaitsee toisessa päässä konetta kuin öljypumppu. M30:n öljynpaineanturin sijainti selviää tästä topikista jos ei ole muuten jo tiedossa.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • bemarikari5
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 167

          #5
          Joo kyllä sulla valuu tyhjäksi toi kanisteri. Mulla oli seiskassa sama ongelma, ostin uuden käytetyn muistaakseni 20e. Kandee vaihtaa nopeasti ettet riko konettasi.
          -04 e60 530da
          ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

          Comment

          • vertailk
            Newbiemmer
            • Jun 2003
            • 21
            • Joutseno

            #6
            Voisko joku selittää lyhyesti suomen kielellä ton ohjeen....
            Ei oikeen vieraat kielet taivu...
            Eli pystyykö korjaamaan ton takaiskuventtiilin?
            Öljyvalo palaa käynnistyksen jälkeen noin 5-6 sek.
            Aattelin et toi on ominaisuus kun öljynpaineanturi on toisessa päässä konetta..
            aika pitkältä tuntuu toi 5 sekuntiakin kun kone käy!
            ex BMW 316i
            ex BMW 323i
            BMW 535ia E34, BMW 520i E28

            Comment

            • Timpe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 539
              • Tre

              #7
              Originally posted by Leka
              M30:n öljynpaineanturin sijainti selviää tästä topikista jos ei ole muuten jo tiedossa.
              Jep. Itellä kanssa sama onkelma ja sitä selvittelin, vaan ei auttanu anturin vaihto. Mitäs tuo öljykanisteriko seuraavaks vaihtoon?

              Edittiä: Kuinka todennäköistä on, että öljypumppu ois kulunu? Eli missä kilometreissä öp alkaa oireileen? Entä käykö yläkerta "kuivana" jos tuo öljynpaineen nousu kestää liian kauan?
              Last edited by Timpe; 10-03-2005, 16:48.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3019
                • Kuopio

                #8
                Itse olen kuullut m20 koneesta, että esim. KL-varaosien tarvike öljynsuodattimella öljynpaineet nousevat huomattavasti hitaammin kuin alkuperäisellä. Omakohtaista kokemusta ei ole eikä se nyt suoraan topicin aiheeseen kuulu, mutta varmasti huomioitava seikka.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by markok
                  Itse olen kuullut m20 koneesta, että esim. KL-varaosien tarvike öljynsuodattimella öljynpaineet nousevat huomattavasti hitaammin kuin alkuperäisellä. Omakohtaista kokemusta ei ole eikä se nyt suoraan topicin aiheeseen kuulu, mutta varmasti huomioitava seikka.
                  M30:ssä en ole ainakaan huomannut mitään eroa öljynpaineen nousunopeuteen KL:n Mannin tai muualta hommatun Boschin ja orkkissuodattimen (oliskohan Mahle) välillä.

                  Tuo öljykanisterin vaihto kannattaa kokeilla ilmanmuuta ensimmäisenä jos niiden hinta käytettynä pyörii tuossa 20€:n kieppeillä. Öljypumppukaan ei ole ikuinen, mutta en ainakaan ole missään nähnyt mitään km määriä missä noita olisi mennyt. Eiköhän se yläkerta viimeisenä voitelun saa, mulla oli kuvakin M30:n voitelukaaviosta, mutta olen sen johonkin hukannut
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • bemarikari5
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 167

                    #10
                    Annappa auton seistä vaikka tunnin verran ja avaa putsari"kanisterin"kansi.
                    Jos ei ole täynnä öljyä, niin venttiili vuotaa. Itse yritin korjata venttiiliä siinä kuitenkaan onnistumatta, joten vaihdoin uuteenvanhaan.
                    -04 e60 530da
                    ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                    Comment

                    • Timpe
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 539
                      • Tre

                      #11
                      Kuinka tarkistaa käytetystä suodattimen kotelosta et toi takaiskuventtiili toimii varmasti. Kerran jo vaihdoin ton ja on sen verran paskamainen vaihtaa et ois mukava etukäteen tarkistaa et venttiili toimii niin kun pitääkin. Eli jos tyhjään irrallaan olevaan koteloon kaataa öljyä niin kuuluuko sen pysyä kotelossa sisällä eikä valua ollenkaan sieltä pois?

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #12
                        Onkohan tuossa minun m20b25 koneessa jotain vikaa kun auton käynnistää yön yli seisomisen jälkeen niin öljynpaineen valo palaa muutaman sekunnin ennen kuin sammuu? Jo muutaman tunnin seisonnan jälkeen mielestäni palaa pitempään kuin kuuluisi. Jos seisoo useamman päivän palaa pitempään.

                        Vaikuttais ihan siltä että öljynsuodatin vuotaisi tyhjäksi ja sen takia kestää ennen kuin paineet nousee, mutta öljyn suodatin on Boch ja öljyt on castrollin 10w-30.
                        Last edited by ropo; 30-06-2005, 20:02.
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎