Mahtaako olla miten yleistä, että m30b35 moottoria saa käytellä pitkään, ehkä noin 10s ennen kuin öljynpaineenmerkkivalo sammuu. Kokeilin ajaa moottorin kuumaks ja vaihde päällä jarrulla hidastaa moottorin käytiä melkein sammumiseen asti ilman minkäänlaisia oireita. Eli koneessa pitäis olla ainakin ehjät laakerit vai kuinka. Toinen asia mikä askarruttaa on moottorista kuuluva epämääräinen ääni samaisen merkkivalon sammumiseen asti. Onko kysessä hydraulinen ketjun kiristin???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öljyn paineet...
Collapse
X
-
Voisiko tässä olla niinkin yksinkertainen ongelma että Suodatin pääsee tyhjäksi? En tunne tota M30 konetta, eli vähän arpajaisia on, mutta monessa kärryssä rakenne on sellanen että jos öljy pääsee valuun suodattimesta pois, niin paineet kestää nousta tosi kauan ( eli takaisku venttiili vuotaa ja öljy valuu pois).Last edited by jpeltoma; 10-03-2005, 10:15.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by jpeltomaVoisiko tässä olla niinkin yksinkertainen ongelma että Suodatin pääsee tyhjäksi? En tunne tota M30 konetta, eli vähän arpajaisia on, mutta monessa kärryssä rakenne on sellanen että jos öljy pääsee valuun suodattimesta pois, niin paineet kestää nousta tosi kauan ( eli takaisku venttiili vuotaa ja öljy valuu pois).
Omassa M30:ssä öljynpainevalo sammuu välittömästi käynnistymisen jälkeen, vaikka öljynpaineanturi sijaitsee toisessa päässä konetta kuin öljypumppu. M30:n öljynpaineanturin sijainti selviää tästä topikista jos ei ole muuten jo tiedossa.
Comment
-
-
Voisko joku selittää lyhyesti suomen kielellä ton ohjeen....
Ei oikeen vieraat kielet taivu...
Eli pystyykö korjaamaan ton takaiskuventtiilin?
Öljyvalo palaa käynnistyksen jälkeen noin 5-6 sek.
Aattelin et toi on ominaisuus kun öljynpaineanturi on toisessa päässä konetta..
aika pitkältä tuntuu toi 5 sekuntiakin kun kone käy!ex BMW 316i
ex BMW 323i
BMW 535ia E34, BMW 520i E28
Comment
-
-
Originally posted by LekaM30:n öljynpaineanturin sijainti selviää tästä topikista jos ei ole muuten jo tiedossa.
Edittiä: Kuinka todennäköistä on, että öljypumppu ois kulunu? Eli missä kilometreissä öp alkaa oireileen? Entä käykö yläkerta "kuivana" jos tuo öljynpaineen nousu kestää liian kauan?Last edited by Timpe; 10-03-2005, 16:48.
Comment
-
-
Originally posted by markokItse olen kuullut m20 koneesta, että esim. KL-varaosien tarvike öljynsuodattimella öljynpaineet nousevat huomattavasti hitaammin kuin alkuperäisellä. Omakohtaista kokemusta ei ole eikä se nyt suoraan topicin aiheeseen kuulu, mutta varmasti huomioitava seikka.
Tuo öljykanisterin vaihto kannattaa kokeilla ilmanmuuta ensimmäisenä jos niiden hinta käytettynä pyörii tuossa 20€:n kieppeillä. Öljypumppukaan ei ole ikuinen, mutta en ainakaan ole missään nähnyt mitään km määriä missä noita olisi mennyt. Eiköhän se yläkerta viimeisenä voitelun saa, mulla oli kuvakin M30:n voitelukaaviosta, mutta olen sen johonkin hukannut
Comment
-
-
Kuinka tarkistaa käytetystä suodattimen kotelosta et toi takaiskuventtiili toimii varmasti. Kerran jo vaihdoin ton ja on sen verran paskamainen vaihtaa et ois mukava etukäteen tarkistaa et venttiili toimii niin kun pitääkin. Eli jos tyhjään irrallaan olevaan koteloon kaataa öljyä niin kuuluuko sen pysyä kotelossa sisällä eikä valua ollenkaan sieltä pois?
Comment
-
-
Onkohan tuossa minun m20b25 koneessa jotain vikaa kun auton käynnistää yön yli seisomisen jälkeen niin öljynpaineen valo palaa muutaman sekunnin ennen kuin sammuu? Jo muutaman tunnin seisonnan jälkeen mielestäni palaa pitempään kuin kuuluisi. Jos seisoo useamman päivän palaa pitempään.
Vaikuttais ihan siltä että öljynsuodatin vuotaisi tyhjäksi ja sen takia kestää ennen kuin paineet nousee, mutta öljyn suodatin on Boch ja öljyt on castrollin 10w-30.Last edited by ropo; 30-06-2005, 20:02.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
Comment