Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 l-jet jakohihnan vaihto!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jamppi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 32
    • Lahti

    M20B20 l-jet jakohihnan vaihto!

    Mitä kannattaa/pitää remontin yhteydessä uusia? Hihna,kiristin,vesipumppu... Monestako kohtaa löytyy ajoitusmerkit? Onko eroa motronicilla varustettuun yksilöön? Ohjeet,kuvat ja linkit tervetulleita. Onko motonetin hihnat laatutavaraa? Hakuakin on käytetty.
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3059
    • Suomi

    #2
    Jos pumppu on mallia valusiipi ja kaikinpuolin kunnossa ei sitä tartte välttämättä uusia..hihna,kiristinrulla on yleensä operaatio.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • jamppi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 32
      • Lahti

      #3
      Originally posted by Suutari
      Jos pumppu on mallia valusiipi ja kaikinpuolin kunnossa ei sitä tartte välttämättä uusia..hihna,kiristinrulla on yleensä operaatio.
      Kiitos tiedosta! Ei niitä ohjeita/linkkejä sattuisi keltään löytymään?

      Comment

      • Axu83
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 601
        • Vantaa

        #4
        Jakohihna, kiristimet ym. rullat, laturin hihna, vesipumppu ainakin, osat maksaa n. 80€ esim AD:ssä.
        E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
        E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
        Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
        It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
        And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

        Comment

        • designed
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 367
          • Turku

          #5
          Pakko myöntää että erinomainen ajoitus, itselläkin samanmoisen shown teetätys edessä. Millainen sen vesipumpun pitäisi siis olla ja millainen se ei mielellään saisi olla?
          Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

          Comment

          • designed
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 367
            • Turku

            #6
            Uppista, voisi joskus pistää osia tilaukseen jos tietäisi tuon vesipumpun tilanteen...

            Kannattaako vesipumpun(kin) kiilahihna vaihdattaa samalla kun jakoremmikin, olettaen että vesipumppu on mallia oikea ja tuntuu kyllä toimivan ihan bueno. Ei nimittäin ole tietoa niin hihnan kuin pumpun edellisistä vaihdoista.
            Last edited by designed; 24-03-2005, 03:44.
            Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Kiilahihnan voi vaihtaa jos haluaa mut jos se vaikuttaa hyvältä mitä sitä turhaa vaihtamaan. Motronic koneessa ei ole sivuakselilla virranjakajaa ja sillon sen sivuakselin asennolla ei ole merkitystä. L-jetissä sivuakseli pitää olla myös samassa kohdassa ku ennen et jakaja pysyy kohdillaan.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • osilpi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 486
                • Espoo

                #8
                Originally posted by sirkus
                L-jetissä sivuakseli pitää olla myös samassa kohdassa ku ennen et jakaja pysyy kohdillaan.
                Sivuakseli? Mikäs se on? Mullakin odottanut hihnan vaihtoa jo jonkun aikaa. Kun vaan ehtis tekemään...
                E34 525i 12v 1990
                Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                ex-BMW:t
                E28 520iA 1983
                E28 520iA 1985

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  jakopäässä on kolme ratasta mitä hammashihna käyttää eli kampiakseli, nokka-akseli ja sivuakseli edestäpäin katsottuna oikealla käyttää ainakin öljypumppua ja mahdollista virranjakajaa. Sinänsähän ton akselin voi lattaa mihin kohtaan haluaa mut sitte joutuu irrottaan virranjakan ja laittaan sen uusiksi kohdalleen.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎