Internet aika huonosti asian minulle esitteli kun sitä taannoin googlailin.
Aika vähän tästä puhetta on missään ollut muutenkaan.
Päällimmäisenä kysymyksenä että kuinka mitoittaa välijäähdytin oikein?
Oma mielipide ollut aina että mitä isompi sen parempi. Onko näin?
Todettakoon heti aluksi että oma mielipide on että imuputkiston tilavuus ei vaikuta mihinkään viiveisiin (Perustuu ihan matematiikkaan tämä oma mielipide, ei niinkään käytännön kokemukseen)
omassa projektissa olen miettinyt monenlaisia vaihtoehtoja ja nyt olisi hyvä saada FAKTAA pöytään tai edes perusteltuja mielipiteitä.
Eri kennotyypit? Ja niiden merkitys asiaan.
Onko olemassa mitään nyrkkisääntöä kennon virtauspinta-alasta?
Onko kukaan virtauttanut välijäähdytintä?
Oma kone on 4.4L ja teho tulee olemaan noin 500hv (toivottavasti) ahtopaineen ollessa noin 0.6bar
Coolerin vastukseen ei innosta hukata ensimmäistäkään hevosta.
Kiinacooleri 2,5" lähdöillä 400x600x70 on tallin nurkassa mutta että tekeekö sillä mitään.
Kaikki keskustelu asiaan liittyen on plussaa.
Aika vähän tästä puhetta on missään ollut muutenkaan.
Päällimmäisenä kysymyksenä että kuinka mitoittaa välijäähdytin oikein?
Oma mielipide ollut aina että mitä isompi sen parempi. Onko näin?
Todettakoon heti aluksi että oma mielipide on että imuputkiston tilavuus ei vaikuta mihinkään viiveisiin (Perustuu ihan matematiikkaan tämä oma mielipide, ei niinkään käytännön kokemukseen)
omassa projektissa olen miettinyt monenlaisia vaihtoehtoja ja nyt olisi hyvä saada FAKTAA pöytään tai edes perusteltuja mielipiteitä.
Eri kennotyypit? Ja niiden merkitys asiaan.
Onko olemassa mitään nyrkkisääntöä kennon virtauspinta-alasta?
Onko kukaan virtauttanut välijäähdytintä?
Oma kone on 4.4L ja teho tulee olemaan noin 500hv (toivottavasti) ahtopaineen ollessa noin 0.6bar
Coolerin vastukseen ei innosta hukata ensimmäistäkään hevosta.
Kiinacooleri 2,5" lähdöillä 400x600x70 on tallin nurkassa mutta että tekeekö sillä mitään.
Kaikki keskustelu asiaan liittyen on plussaa.
Comment