Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä imupuolen puhdistus? (Mini)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #16
    Originally posted by Tommix View Post
    Onnistuuko samalla metodilla näihin turboihin?
    T: mahdollinen koekaniini
    Mitä turbo siellä eroa tekisi? THP jne yhdistelmät ovat kaikki turbomoottoreita.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Mites ihan perinteiden vesikarstanpoisto?

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #18
        Originally posted by Tommix View Post
        Onnistuuko samalla metodilla näihin turboihin?
        T: mahdollinen koekaniini
        Onnistuu. Ahtoputki irti, ei sitä ahtimen ja välijäähdyttimen läpi kannata ajaa.

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Mites ihan perinteiden vesikarstanpoisto?
        Ei poista karstaa niin tehokkaasti varsinkaan venttiileistä mun kokemuksen mukaan.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #19
          Tässä elävän elämän esimerkki kotosuomesta tammikuulta: suomi-auto, 2007-mallinen Cooper S, ajettu 52tkm (täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, ja myynnissä merkkiliikkeessä). Jakopään kiristin antautunut, ohjurit hajonneet. Venttiilit saman näköiset kuin yllä olevan postauksen kuvassa ja lisäksi vielä vääntyneet.
          Uusiksi laitettu: jakopää, venttiilikansi, venttiilit ja paljon muuta

          Kävin tammikuussa koeajamassa useampaakin Cooper S:ää, nimenomaan R55:sta, ja JÄRJESTÄÄN joko jakopääremppa oli jo tehty tai moottori nyki ja rallatti jo siihen malliin, että jakopääremppa oli tulosssa. Eikä puhuta mistään 200tkm+ ajetuista, vaan jollain tapaa uskottavalla Suomi-historialla olevista 50-120tkm ajetuista autoista.

          Lopulta totesin että työmatkaa voi ajaa myös kutoskoneisilla ja unohdin nuo minit. Olishan siinä ollut halvat vakuutukset ja varmaan mennytkin vähemmällä bensalla kuin 330, mutta tuollaisen jakopäärempan hinnalla ostaa aika paljon menovettä.

          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #20
            Mini himottaisi kyllä käyttöautoksi, R53 Cooper S olisi jopa budjetille sopiva :think

            Koskeeko myös näitä karstaongelmat?
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Originally posted by Jolli View Post
              Mini himottaisi kyllä käyttöautoksi, R53 Cooper S olisi jopa budjetille sopiva :think

              Koskeeko myös näitä karstaongelmat?
              PSA konsernin moottoreita koskee, ei vanhempia. Tai en oo törmänny.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15255
                • Ajamisen Iloa

                #22
                Kaverilla kanssa tuollainen kone sitikka racing DS3:sessa. Kuulemma karstottuu pilalle todella nopeesti johtuen nokista. Sillä on siinä kaikenmaailman vesi ja alkoholi ruuttaa mutta mitä nyt netistä seurannut niin ei se ikinä kyllä nipussa ole.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5426
                  • S:t Karins

                  #23
                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Mitä turbo siellä eroa tekisi? THP jne yhdistelmät ovat kaikki turbomoottoreita.
                  Tämä tässä kiinosti:
                  Originally posted by suppari View Post
                  Onnistuu. Ahtoputki irti, ei sitä ahtimen ja välijäähdyttimen läpi kannata ajaa..
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • walde
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 947
                    • Melkein Espoo

                    #24
                    Originally posted by Jolli View Post
                    Mini himottaisi kyllä käyttöautoksi, R53 Cooper S olisi jopa budjetille sopiva :think

                    Koskeeko myös näitä karstaongelmat?
                    Ei koske. Näissä museopeleissä polttoaine suihkutetaan ihan perinteisesti imusarjaan, ei suoraan palotilaan. Lisäksi minkäänlaista pakokaasujen takaisinkierrätystä (EGR) ei W11 moottoreissa ole. Eipä sillä, N14 moottorissakin EGR on taidettu toteuttaa ilman ulkoista toimilaitetta ihan VANOS:n avulla.
                    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #25
                      Originally posted by walde View Post
                      Ei koske. Näissä museopeleissä polttoaine suihkutetaan ihan perinteisesti imusarjaan, ei suoraan palotilaan. Lisäksi minkäänlaista pakokaasujen takaisinkierrätystä (EGR) ei W11 moottoreissa ole. Eipä sillä, N14 moottorissakin EGR on taidettu toteuttaa ilman ulkoista toimilaitetta ihan VANOS:n avulla.
                      Haluatko heittää vähän kokemuksia jne tuollaisesta kotterosta, kun sellaisen näytät omistavan, vaikka privaatisti?
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16464
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by walde View Post
                        N14 moottorissakin EGR on taidettu toteuttaa ilman ulkoista toimilaitetta ihan VANOS:n avulla.
                        Öh... Siis jos vanos tässäkin moottorissa tarkoittaa säätyvää venttiilien ajoitusta niin mitenkäs tuo on toteutettu :think

                        Comment

                        • walde
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 947
                          • Melkein Espoo

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Öh... Siis jos vanos tässäkin moottorissa tarkoittaa säätyvää venttiilien ajoitusta niin mitenkäs tuo on toteutettu :think
                          Öh...Kyllähän se tarkoittaa.

                          Lyhyesti: Pakokaasujen takaisinkierrätyksen (EGR) voi toteuttaa kahdella tapaa: Ulkoisesti tai sisäisesti. VANOS:n (tai muun muuttuvan venttiilinajoitusjärjestelmän) avulla pakokaasujen takaisinkierrätys toteutetaan sisäisesti joko lisäämällä overlappia osakuormitusalueilla siten, että pakoventtiilien ollessa vielä avoimena imutahdin alussa osa pakokaasuista palautuu takaisin sylinteriin, tai sulkemalla pakoventtiilit ennen kuin kaikki pakokaasu on poistunut sylinteristä.

                          Jollille voin laittaa privaan tarinaa jossain välissä.
                          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                          Comment

                          • jobo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 144
                            • Espoo

                            #28
                            Kokeilin kokemuksien kannustamana tuota Liqui Molyn drossen klappen reigneriä iskeä koneeseen ja vaikka itse toimenpide vaikutti todella epäilyttävältä (kaamea pauke ja savu) niin lopputulos vaikuttaisi onnistuneelta. Tyhjäkäynnin "vapina" katosi täysin ja persdyno väittää että muutama hevonenkin palautui.

                            Miten jotka ovat kyseisen käsittelyn tehneet niin kannattaisiko laittaa lähiaikoina toinenkin purkillinen vai poistaako aine tosiaan niin tehokkaasti, että kerralla hyvä?
                            BMW i4 M50 -23

                            BMW 330e M-sport -17
                            BMW 120d M-sport -14
                            MINI JCW -09

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #29
                              Originally posted by jobo View Post
                              Kokeilin kokemuksien kannustamana tuota Liqui Molyn drossen klappen reigneriä iskeä koneeseen ja vaikka itse toimenpide vaikutti todella epäilyttävältä (kaamea pauke ja savu) niin lopputulos vaikuttaisi onnistuneelta. Tyhjäkäynnin "vapina" katosi täysin ja persdyno väittää että muutama hevonenkin palautui.

                              Miten jotka ovat kyseisen käsittelyn tehneet niin kannattaisiko laittaa lähiaikoina toinenkin purkillinen vai poistaako aine tosiaan niin tehokkaasti, että kerralla hyvä?
                              5000-10000km välein niin voi saada 100tkm lasiin ilman kannen nostamista. Tuosta voisi koittaa eliminoida egr softasta pois, koska siitähän tuo karstoittuminen pääasiassa johtuu!
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎