Pari viikkoa sitte laitettiin autoon (730i -95) uudet magnaflowin katit.
Pakoputkikorjaamon mukaan osa vanhoista kateista on lentäny takapönttöihin koska "remontin" jälkeen putkisto alkoi helisemään.
Nyt tarkemmin tutkiskelin ja kolisuttelin putkistoa niin huomasin, että kalina/helinä tuleekin toisesta uudesta katista.
Kävin leimaamassa auton suoraan tuolta pajalta ja päästöt ei menny läpi tältä helisevältä puolelta. Toinen puoli ok.
Korjaamo siis veti molemmat puolet erikseen putkistosta.
Itse kysymys oli siis, että voiko väärät seokset tms rikkoa katin lähes välittömästi vaikkakaan autossa ei mitään sytytys tms häiriöitä oo vai oliko tuo jo asennusvaiheessa rikki?
Se on ilo nyt sitten lähteä selvittämään tuota kun tiedän jo valmiiks että aljavat väittämään että auto on rikkonu katin tms.
Pakoputkikorjaamon mukaan osa vanhoista kateista on lentäny takapönttöihin koska "remontin" jälkeen putkisto alkoi helisemään.
Nyt tarkemmin tutkiskelin ja kolisuttelin putkistoa niin huomasin, että kalina/helinä tuleekin toisesta uudesta katista.
Kävin leimaamassa auton suoraan tuolta pajalta ja päästöt ei menny läpi tältä helisevältä puolelta. Toinen puoli ok.
Korjaamo siis veti molemmat puolet erikseen putkistosta.
Itse kysymys oli siis, että voiko väärät seokset tms rikkoa katin lähes välittömästi vaikkakaan autossa ei mitään sytytys tms häiriöitä oo vai oliko tuo jo asennusvaiheessa rikki?
Se on ilo nyt sitten lähteä selvittämään tuota kun tiedän jo valmiiks että aljavat väittämään että auto on rikkonu katin tms.
Comment