Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaasuttimet pientä ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    Kaasuttimet pientä ongelmaa

    Nyt oon kyllä kiroillu hakannu päätä seinään ja en tiä mitä tekis.

    Mulla siis paineistetut dellorto dhla 40 kaasarit.

    Oon ihmetelly nyt kun sylkee pakoputkesta bensaa ulos reilusti jos on käynnissä.

    Purin kaasarit osiksi, putsasin kaikki säädin kiihdytyspumpun samaan kuin toisessa oli mikä toimi paremmin.

    Senjälkeen toimi noin minuutin kävi tyhjää 14,6 lamdaarvolla.

    Sit rupes pikuhiljaa arvo tippumaan ja pidin konetta käymässä niin arvo huiteli jossain 11 tienoilla.

    Mikä tommosen vois aiheuttaa et sylkee bensaa putkeen asti?

    Ja siis toimi aivan täydellisesti sen minuutin verran.
    Last edited by Joma; 12-04-2015, 17:21.
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Saattaa kaasarit tulvia. Ootko mitannu bensanpaineet?
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Joma
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1320
      • Masku

      #3
      Jotenkin ne tulvii joo, täytyy mittari hankkia kyllä että saa paineet mitattua.

      Aikamoista opetteluahan tämä on, ei vaan millään laittais ruiskua tuohon kun ihan kruisailupeliksi vaan tulossa.

      Noh mutta sitten kun on mittari hankittuna niin toivottavasti ollaan taas viisaampia.
      E30 M52b28 M122h Amme
      E28 x monta
      E23 728i Ministeri
      E10 1600-2 Garret

      VW LT50 Huoltoajoneuvo
      HD lapio jätskikruiseri

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Joma View Post

        Aikamoista opetteluahan tämä on, ei vaan millään laittais ruiskua tuohon kun ihan kruisailupeliksi vaan tulossa.
        OT: Eikö tuossa lauseessa ole melkoinen ristiriita? Eikö juuri kruisailupelissä kaivata ruiskun ominaisuuksia?

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #5
          Jokainen tekee omastaan semmoisen kuin haluaa, eikös ne niin mene? Ja oikea paine niille lortoille on 0,2bar ja se on todella vähän.

          Minkälainen paineensäädin siinä on?


          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            No tottahan jokainen saa tehdä millaisen haluaa.

            Tuossahan pitää olla paineen mukaan säätyvä säädin. Turbohan tuo on?

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Tuossahan pitää olla paineen mukaan säätyvä säädin. Turbohan tuo on?
              Sitähän minä vähän yritin udella että onko se turbo ja onko siinä kaasariturboon tarkoitettu säädin.

              Sitä kaasariturbon paineensäätimen ilmalinjaa ei saa laittaa imusarjaan vaan paineputkeen tai vaikka samaan mistä hukkaportille menee letku.

              Ps. jos bensanpaine on ollut pitkään liian kova niin niistä kaasuttimista on voinut neulaventtiilit vioittua. Ja ne on syytä olla kumikärkiset turbokäytössä.
              Last edited by Vauhtivaunu; 13-04-2015, 13:08.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Joma
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 1320
                • Masku

                #8
                Turbohan tuo on ja paineensäädin on tuo malpassin "lotus" molemille kaasareille oma painelinja mistä saa 0,19bar paineella bensaa.

                Paineensäätimen ohjaus on painekotelossa.

                Ajoitus on 10 astetta ennakkoa ja käy nätisti tyhjäkäyntiä kun säädin sen.

                Kerran kävi hyvin jo 14,5 arvolla tyhjää sammutin, koitin uudestaan edelleen käy tyhjää mutta lambdaarvo 10-11 ja sylkee pakoputkesta bensaa.

                Tuntuu että varsinkin ennenkuin lähtee käymään niin imasee oikee kunnolla bensaa? Mutta miten ihmeessä voi edes käydä tyhjää kympin arvolla?

                Neulaventtiilit ok ei jumita.

                Edit, kyllä tässä on nyt joku simppeli homma mitä en tajua eipä auta kun selailla internetin ihmeellistä maailmaa.
                Last edited by Joma; 13-04-2015, 21:43.
                E30 M52b28 M122h Amme
                E28 x monta
                E23 728i Ministeri
                E10 1600-2 Garret

                VW LT50 Huoltoajoneuvo
                HD lapio jätskikruiseri

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #9
                  Originally posted by Joma View Post
                  Neulaventtiilit ok ei jumita.
                  Vaikka ne ei jumita niin ne voi vuotaa. Oletko tarkastanut bensapinnat? Tai sitten se bensapinta on liian korkealla.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • pablo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 732
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Kaasareitten asento? Aika vaakassa pitäsivät olla.

                    -Anssi

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1320
                      • Masku

                      #11
                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Vaikka ne ei jumita niin ne voi vuotaa. Oletko tarkastanut bensapinnat? Tai sitten se bensapinta on liian korkealla.
                      Mitä tarkoitat tuolla bensapintojen tarkastamisella? Ja koitin ihmetellä mutten keksinyt miten saan tarkastettua bensantason.

                      Taisiis ymmärrän kyllä että se voi olla pielessä, otin kannen irti kaasarista ja siellä oli pohjalla vähän bensaa, mun mielestä ok?

                      Pitäiskö noi neulaventtiilit sitten uusia?

                      Kaasarit on kyllä vaaterissa, en kyllä vatupassilla ole mitannut mutta kuitenkin.

                      Mites noi kiihdytyspumput? Mikä olis hyvä oletussäätö niihin?
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #12
                        Originally posted by Joma View Post
                        Mitä tarkoitat tuolla bensapintojen tarkastamisella? Ja koitin ihmetellä mutten keksinyt miten saan tarkastettua bensantason.

                        Taisiis ymmärrän kyllä että se voi olla pielessä, otin kannen irti kaasarista ja siellä oli pohjalla vähän bensaa, mun mielestä ok?

                        Pitäiskö noi neulaventtiilit sitten uusia?

                        Kaasarit on kyllä vaaterissa, en kyllä vatupassilla ole mitannut mutta kuitenkin.

                        Mites noi kiihdytyspumput? Mikä olis hyvä oletussäätö niihin?
                        Tuossa on ohjeet bensapinnan tarkastukseen:

                        How to : Setup and adjust correct and accurate DHLA40, DHLA45, DHLA48 C,D,E,F,G,H,L,M,P,R,S,T emission and non emission fuel levels and float levels. First we need to understand there are 3 types of float. They all look similar! They all need to be catered for in their own setting. Below shows th...


                        Tosin englanniksi, mutta mukana on hyvät kuvat.
                        Kuten linkin artikkelissakin todetaan sen neulaventtiilin vuodon saa selville kun laittaa (sähköisen) bensapumpun päälle ja kurkistaa kurkkuihin. Bensaa ei saa vuotaa kurkkuihin kun pumppu pyörii.

                        Toinen säätöohje:



                        Sitten tietysti kirjastosta löytyy "virittäjän käsikirja"-sarja jossa on selvitetty dellortojen säätö hyvin seikkaperäisesti.

                        Se kaasuttimien säätö vaatii kyllä perehtyneisyyttä, eikä aina ole helpompi ratkaisu kuin ruisku, mutta älä lannistu
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Itellä oli Dellortojen kanssa aina ongelmana että bensa kiehui kohokammioissa jos ei ollut flekti jatkuvasti vaihtamassa konehuoneen ilmaa. Teki juuri noin että hetken tyhjäkäynnin jälkeen alkoi tulvimaan oikein huolella.

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            #14
                            Uudet neulaventtiilit niin lakkas pakoputkeen asti bensan ampuminen.

                            Uusittiin samalla kiihdytyspumppujen kalvot.

                            Vieläkin käy siis paksulla mutta nyt palaa bensa jo sylinterissä.

                            Mutta mutta semmonen tuli mieleen että pa painemittari kyllä hyppii aika paljon koneen ollessa käynnissä, en tiä johtuuko värinästä vai mistä nousee kyllä ahtojen kanssa samaa tahtia.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎