Muutama kysymys ko. Moottorista..
Kone tuli minulle hieman öljyä vuotavana ja öljypohjan, sekä jakopään kopan tiivisteiden vaihdon yhteydessä havaittiin, että kone on ollut joskus auki ja kasauksen yhteydessä on sitten päätetty jättää kannentiiviste kokonaan pois ja pistetty liimalla läjään..
No tämähän tietty tarkoittaa sitä, että jakopään koppa kun on kannessa kiinni niin se asettuu normaalia ylemmäksi ja öljypohjan väliin jää reipas milli tyhjää ja kampiakselin stefakaan ei istu oikein.. samalla jakoketjukin on löysällä kun ei ole kannentiivistettä, löysä ketju taas oli rikkonut ketjun laahaimen.. kuin ihmeen kaupalla täystuho on vältetty
Lähinnä kiinnostaisi tietää voiko tuo kannentiivisteen puuttuminen vaikuttaa nokan ajoitukseen, kun päästömittauksessa hc huiteli tyhjäkäynnillä 1500 tuntumassa, kierroksilla sitten asettui..
Täytyy kyllä sanoa, että kaikenlaiset ihmiset ne yrittääkin koneita laittaa.. prkl..
Kone tuli minulle hieman öljyä vuotavana ja öljypohjan, sekä jakopään kopan tiivisteiden vaihdon yhteydessä havaittiin, että kone on ollut joskus auki ja kasauksen yhteydessä on sitten päätetty jättää kannentiiviste kokonaan pois ja pistetty liimalla läjään..
No tämähän tietty tarkoittaa sitä, että jakopään koppa kun on kannessa kiinni niin se asettuu normaalia ylemmäksi ja öljypohjan väliin jää reipas milli tyhjää ja kampiakselin stefakaan ei istu oikein.. samalla jakoketjukin on löysällä kun ei ole kannentiivistettä, löysä ketju taas oli rikkonut ketjun laahaimen.. kuin ihmeen kaupalla täystuho on vältetty
Lähinnä kiinnostaisi tietää voiko tuo kannentiivisteen puuttuminen vaikuttaa nokan ajoitukseen, kun päästömittauksessa hc huiteli tyhjäkäynnillä 1500 tuntumassa, kierroksilla sitten asettui..
Täytyy kyllä sanoa, että kaikenlaiset ihmiset ne yrittääkin koneita laittaa.. prkl..
Comment