Announcement

Collapse
No announcement yet.

s38b38 kyssäriä (kyläsepän jälkiä korjaillaan)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venom
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 623
    • Vantaa

    s38b38 kyssäriä (kyläsepän jälkiä korjaillaan)

    Muutama kysymys ko. Moottorista..

    Kone tuli minulle hieman öljyä vuotavana ja öljypohjan, sekä jakopään kopan tiivisteiden vaihdon yhteydessä havaittiin, että kone on ollut joskus auki ja kasauksen yhteydessä on sitten päätetty jättää kannentiiviste kokonaan pois ja pistetty liimalla läjään..

    No tämähän tietty tarkoittaa sitä, että jakopään koppa kun on kannessa kiinni niin se asettuu normaalia ylemmäksi ja öljypohjan väliin jää reipas milli tyhjää ja kampiakselin stefakaan ei istu oikein.. samalla jakoketjukin on löysällä kun ei ole kannentiivistettä, löysä ketju taas oli rikkonut ketjun laahaimen.. kuin ihmeen kaupalla täystuho on vältetty

    Lähinnä kiinnostaisi tietää voiko tuo kannentiivisteen puuttuminen vaikuttaa nokan ajoitukseen, kun päästömittauksessa hc huiteli tyhjäkäynnillä 1500 tuntumassa, kierroksilla sitten asettui..

    Täytyy kyllä sanoa, että kaikenlaiset ihmiset ne yrittääkin koneita laittaa.. prkl..
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Häh kannentiivisteen tilalla liimaa?

    Kone pois keulalta ja paloiksi.
    Kannattaa katsoa kuntoon jo ihan muutenkin. Ei kannata murehtia tuota päästöasiaa ollenkaan vielä. Ei ole varmasti kovin pitkäikäinen moottori tuollaisella viritelmällä.

    Comment

    • Venom
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2002
      • 623
      • Vantaa

      #3
      No näinpä.. olis kiva tietää mitä tällä on haettu, kenties suurempia puristuksia

      Tällä haavaa ei aika yksinkertaisesti riitä suurempaan remonttiin, napataan kansi irti ja vaihdetaan kaikki tiivisteet ja tsekataan kannen ja venttiilien kunto (Säädetään venat yms.) Vaihdetaan jakopäähän kiristin ja laahaimet, sekä uusitaan öljypohjan tiiviste..

      Lisäksi jakopään koppaa oli korjailtu jollain nestemäisellä metallilla, joten sekin menee uusiksi.. öljypohjan pultit oli löysällä ja dampperin pultitkin sai melkein käsin irti, se vasta komiaa olis ollu jos dampperi olisi irronnut jossain 7000 kierroksen tuntumassa..

      Melkein pitäisi vuoden rakentajapalkinto antaa tuon remontin tekijälle..

      Comment

      • Fanatic21
        Bimmer Rookie
        • Jun 2014
        • 131
        • P-karjala

        #4
        Ilman muuta se tiiviste sinne väliin, muuten voi rueta olut maistumaan lähiaikoina kun kallis pata vetää oikoseen Ihmettelen kyllä tuota liima ratkaisua.
        E34 M50b25 turbo

        Ex: E34 525i vm91


        Joensuu Connection

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          #5
          Kokonaan kannentiiviste hävöksissä? Vai pelkästään jakopäänkopan osio?

          Comment

          • M325i
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 1529
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Nyt on kyllä seppä ollut
            E30 ja E46 ///M

            Comment

            • Venom
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2002
              • 623
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Micce///M View Post
              Kokonaan kannentiiviste hävöksissä? Vai pelkästään jakopäänkopan osio?
              Tuossahan tulee kannentiiviste yli lohkosta ja sama tiiviste on siis jakokopan päällä.. eli koko paska puuttuu välistä En tosin vielä nostanut kantta pois, mutta tuskinpa kukaan nyt niin tyhmä olis, että katkaisisi kannentiivisteen poikki jakopään kohdalta, enkä ainakaan silmämääräisesti nähnyt, että siellä välissä tiiviste olisi..

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4319
                • Kannus/Kokkola

                #8
                Originally posted by Venom View Post
                Tuossahan tulee kannentiiviste yli lohkosta ja sama tiiviste on siis jakokopan päällä.. eli koko paska puuttuu välistä En tosin vielä nostanut kantta pois, mutta tuskinpa kukaan nyt niin tyhmä olis, että katkaisisi kannentiivisteen poikki jakopään kohdalta, enkä ainakaan silmämääräisesti nähnyt, että siellä välissä tiiviste olisi..
                Eiköhän siellä kuitenki kansitiiviste ole paikoillaan. Tuskin se pata pyöris kovin kauaa ilman mitään tiivistettä ja miksikäs se jakokoppa liian ylös asettuisi, jossei siellä olisi kansitiivistettä ollenkaan? Varmaan yritetty tehdä jonkulainen jakopääremontti irroittamatta kantta, jolloin on hyvät mahikset rikkoa öljypohjan ja kannentiiviste. Mattopuukolla sitte kansitiiviste poikki ja liimaa väliin

                Muistaakseni tuossaki jakokopassa kuuluis olla ohjaritapit alalaidassa pulttien ympärillä. Onko neki poistettu jos koppa ei asetu oikealle kohdalle ?

                Joka tapauksessa eiköhän tuossa fiksuin oo vetää pata osiksi ja kasata ehjillä tiivisteillä.
                Last edited by Maza; 13-04-2015, 17:08.

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Tuskinpa tuo kone edes kävisi saati pitäisi nesteitä jos siellä ei tiivistettä olisi silikoonin lisäksi.
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • Venom
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2002
                    • 623
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Maza View Post
                    Eiköhän siellä kuitenki kansitiiviste ole paikoillaan. Tuskin se pata pyöris kovin kauaa ilman mitään tiivistettä ja miksikäs se jakokoppa liian ylös asettuisi, jossei siellä olisi kansitiivistettä ollenkaan? Varmaan yritetty tehdä jonkulainen jakopääremontti irroittamatta kantta, jolloin on hyvät mahikset rikkoa öljypohjan ja kannentiiviste. Mattopuukolla sitte kansitiiviste poikki ja liimaa väliin

                    Muistaakseni tuossaki jakokopassa kuuluis olla ohjaritapit alalaidassa pulttien ympärillä. Onko neki poistettu jos koppa ei asetu oikealle kohdalle ?

                    Joka tapauksessa eiköhän tuossa fiksuin oo vetää pata osiksi ja kasata ehjillä tiivisteillä.
                    Hyvä pointti, kyllähän siellä tiiviste on.. on vaan napattu poikki jakokopan kohdalta, muistin syövereitä kun kaivaa niin myyjä sanoikin, että laahaimia on vaihdettu.. eipähän tullut mieleen, että näinkin kieli poskella remonttia voi tehdä no uudet tiivisteet tulee viikon päästä, katsotaan nyt samalla kannen kuntoo, kun sen joutuu pois nostamaan..
                    Last edited by Venom; 13-04-2015, 18:34.

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by Venom View Post
                      Tuossahan tulee kannentiiviste yli lohkosta ja sama tiiviste on siis jakokopan päällä.. eli koko paska puuttuu välistä En tosin vielä nostanut kantta pois, mutta tuskinpa kukaan nyt niin tyhmä olis, että katkaisisi kannentiivisteen poikki jakopään kohdalta, enkä ainakaan silmämääräisesti nähnyt, että siellä välissä tiiviste olisi..
                      Näin on, ja sitä juuri meinasinkin että se kannen yli tuleva pätkä katkaistu pois. Syitä voi olla monia.

                      Heti tulee mieleen liian korkea ylempi koppa, kannesta pyyhkäisty pois ja jäänyt koppa höyläämättä. Tai muuta vastaavaa ongelmaa.

                      Eikös siellä tosiaan ole keskitysholkit kiinnityspulttien ympärillä?

                      Comment

                      • Venom
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2002
                        • 623
                        • Vantaa

                        #12
                        Pitäshän siellä holkit olla, mutta nekin on sipaistu pois.. nooh, uusi jakopään koppa tilattu, 160 euroa ei paljoa tässä konkurssissa tunnu

                        Comment

                        • Venom
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2002
                          • 623
                          • Vantaa

                          #13
                          Ja saahan nähdä mitä muuta tästä koneesta löytyy, kun päästöissä hc oli tosiaan 1500 tienoilla.. toivottavasti vaan imuvuoto/pakopuolen vuoto ennen lambdaa..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎