Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo pakosarjan paineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 0101769
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 68
    • hyvinkää

    Turbo pakosarjan paineet

    Eli oletteko mitanneet pakosarjan vastapainetta (ahtimen ja kannen väliltä)

    seuraavissa tilanteissa:

    tyhjäkäynnillä
    normaalikuormituksella (ahdot 0 bar)
    kun maksimi ahtopaine on saavutettu
    maksimi kierrosluvulla + maks ahtopaineella ja kuormituksella

    kertokaa minkä kokoisella ahtimella auto varustettu + paljonko kaakkeja /vääntöä

    suuruusluokkaa olisi hyvä tietää kun tarvisi ostaa mittari ko tarkoitukseen
  • 9tonni
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 177
    • Kuopio

    #2
    Hyvä tavoite on saada pakopaine ahtopainetta pienemmäks kovalla kuormituksella..
    Eipä ole biimeri mutta
    saab 2L 16V 6000 RPM pako 1.5-2.0 bar ahto 1.0 bar garret .36 pakopesä jossa cossun n.50mm siipi n.200 hv. Tämä kone alkoi aikas alhaalta vääntämään.

    Comment

    • Jubu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 937
      • Kuusankoski

      #3
      Originally posted by 9tonni
      Hyvä tavoite on saada pakopaine ahtopainetta pienemmäks kovalla kuormituksella..
      Eipä ole biimeri mutta
      saab 2L 16V 6000 RPM pako 1.5-2.0 bar ahto 1.0 bar garret .36 pakopesä jossa cossun n.50mm siipi n.200 hv. Tämä kone alkoi aikas alhaalta vääntämään.
      hetkinen , mitenkäs on mahdollista saada ahtopaine suuremmaksi , kun pakosarjanpaine. hyötysuhde siis yli 100% ...

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Originally posted by Jubu
        hetkinen , mitenkäs on mahdollista saada ahtopaine suuremmaksi , kun pakosarjanpaine. hyötysuhde siis yli 100% ...
        Öööh.. jos pakopaine luokkaa 1,5-2 ja ahto luokkaa 1 niin mitenkä tuossa on ahtopaine isompi kuin pakopaine?
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • mika.h
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 799
          • haukipudas

          #5
          niin ja onhan se TAVOITE


          Comment

          • Mauri H.
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 270
            • Salo

            #6
            Originally posted by Jubu
            hetkinen , mitenkäs on mahdollista saada ahtopaine suuremmaksi , kun pakosarjanpaine. hyötysuhde siis yli 100% ...
            Helposti jos pakoputki vetää ja pakopesä on tarpeeksi iso, pakoputkihan ei ole suljettu tila vaan paine virtaa sieltä ulos.

            Omassa talvisäädöissä ahdot 1.6 kiloa ja pakopaineet 1.2. Todennäköisesti joskus joutessani vaihdan pakopesän muutaman numeron suuremmaksi, jos vaikka saisi pakopaineet vielä laskemaan.
            F11 530D xDrive

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              eli tuon mukaan kannataa visiin hommata aika pirun isolla pakopesällä oleva ahdin, mutta saako sitä millään ahtamaan sit??
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by Mauri H.
                Helposti jos pakoputki vetää ja pakopesä on tarpeeksi iso, pakoputkihan ei ole suljettu tila vaan paine virtaa sieltä ulos.

                Omassa talvisäädöissä ahdot 1.6 kiloa ja pakopaineet 1.2. Todennäköisesti joskus joutessani vaihdan pakopesän muutaman numeron suuremmaksi, jos vaikka saisi pakopaineet vielä laskemaan.
                no niinhän se sitte. tuntuu vain jännälle että turbo olisi väline joka tuottaa enemmän energiaa kun siihen kulutetaan , eikös se ole vähän sama asia?

                Comment

                • vpernu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 522
                  • Kouvola

                  #9
                  ottakaa se huomioo et se mitä sielt pakokanavast tulee ulos ei oo sit ilmaa mitä sinne sylinterii työnnetää vaan pakokaasuu joka on laajentunu moninkertaseks siitä mitä se ilma/polttoaineseos on ollu

                  Comment

                  • vpernu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 522
                    • Kouvola

                    #10
                    eli jos nyt kukaa ees tajus mitä tarkotin

                    Comment

                    • Mauri H.
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 270
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by Jubu
                      no niinhän se sitte. tuntuu vain jännälle että turbo olisi väline joka tuottaa enemmän energiaa kun siihen kulutetaan , eikös se ole vähän sama asia?
                      Niin, eihän se pakosarjassa vallitseva paine turboa pyöritä, vaan se pakokaasujen liike-energia.
                      F11 530D xDrive

                      Comment

                      • vpernu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 522
                        • Kouvola

                        #12
                        nimenomaan

                        Comment

                        • Jubu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 937
                          • Kuusankoski

                          #13
                          No niin perkules... selityshän on aivan looginen !

                          Comment

                          • turbobliz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • e-suomi

                            #14
                            Originally posted by Jubu
                            no niinhän se sitte. tuntuu vain jännälle että turbo olisi väline joka tuottaa enemmän energiaa kun siihen kulutetaan , eikös se ole vähän sama asia?
                            Mahtaa tuntua jännältä koska kommentissasi ei ole mitään perää. Jos sulla on vinssi jolla väännät 10kg voimalla 1000kg auton ilmaan niin onko sun hauiksen hyötysuhde 10.000%, hä ???????????????????

                            Comment

                            • cricke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 1977
                              • espoo

                              #15
                              Originally posted by turbobliz
                              Mahtaa tuntua jännältä koska kommentissasi ei ole mitään perää. Jos sulla on vinssi jolla väännät 10kg voimalla 1000kg auton ilmaan niin onko sun hauiksen hyötysuhde 10.000%, hä ???????????????????
                              ehehehehhehehehe
                              E38 740ia -94
                              E46 316 -00
                              Volvo S60
                              EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                              E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎