Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koneen Vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuomas040
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 25
    • Kankaanpää

    Koneen Vaihto

    MORJES! Mites on jos vaihtais E30:iin 2litraisen tilalle 2.5 litrasen. Onnistuuko ns.heittämällä eli mitä juttuja joutuu vaihtaan ja entä huomaako esim. katsastusmies sen jos jätän ilmoittamatta
  • Jarpeli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 510
    • vaasa

    #2
    ei välttämättä huomaa mut ajappa tolla si kolari tai jonku yli ja jää kii nii si tulee kyllä äitii ikävä

    Comment

    • nalliii
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 379
      • heinola

      #3
      no jos ajat kolarin ni sanot vaan että olin just koe ajolla ja oli tarkotus huomen mennä muutoskatsastamassa.
      tai ei ne välttämättä ees huomaa sitä. tai kannattaa ainakin toivoa niin.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        #4
        Miksi sitä ei voi lailliseksi peliksi sitten tehdä, jos kerta ruetaan tekniikkaa vaihtamaan? Menkää ja ostakaa aito 325, jos ei kehdata muutoskatsastusta tehdä.

        Prosentteja eikai paljoa tosiaan tule, kun jarruista ei enää prosentteja lasketa. Kone, laatikko, johtosarja, apulaitteet, voimansiirto?

        Eikä imasta niitä herneitä, tämä vain oma mielipide.
        Last edited by zener; 22-03-2005, 18:30.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Redain
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 502
          • Turku

          #5
          mielestäni kannattaisi mennä ihan suosiolla muutoskatsastamaan autosi...
          tietääkseni ei edes maksa kovinkaan paljoo ja ei pitäisi tulla kovinkaan suurta muutos prosenttia autoosi...
          mutta viisaimmat kertokoon
          Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

          Comment

          • HellFire
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 280
            • Turku

            #6
            Kyllähän se kone sinne menee suht heittämällä. Katsastuksen puolesta alustan pitää myös vastata 325, en muista mitä 320 on vakiona, mutta levytjarrut ja kallisuksenvakain pitää olla myös taka-akselilla, lisäksi etutolpat pitää olla "ne paksummat". ABS on selanen juttu minkä pakollisuudesta on vähän ristiriitaista tietoa, sekin riippuu kait vuosimallista.
            I wanted a faster horse.

            Comment

            • bmw harrastelija
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 757
              • -

              #7
              [QUOTE=zener]Miksi sitä ei voi lailliseksi peliksi sitten tehdä, jos kerta ruetaan tekniikkaa vaihtamaan? Menkää ja ostakaa aito 325, jos ei kehdata muutoskatsastusta tehdä.

              Prosentteja eikai paljoa tosiaan tule, kun jarruista ei enää prosentteja lasketa.
              wtf, kuulin juttua uudistuksesta, mutta onko faktaa, linkkiä?
              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
              Alex von Falkenhausen

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                #8
                Minulla ei kyllä faktaa ole, mutta juttua on tullu luettua sen verta, että oletin sen olevan jo todellisuutta? (joskus taisin ihan virallisen tiedotteenkin asiasta lukea)
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #9
                  kyllä minun tietääkseni on aivan faktaa ettei enää tule prosentteja jarrujen vaihdosta...
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • f1zz
                    GTi:stä tuttu
                    • Sep 2003
                    • 1469
                    • Veikkola

                    #10
                    Ja minun mutu on että yli 35% autoista eli kanta-autotarkastuksen ylimenevissä prosenteissa ei esim tehokkaampia jarruja lasketa.

                    eli ennen 316 -> 325 oli aböut 48% ja nyt voisi päästä johonkin ~35% kieppeille.

                    Comment

                    • apina
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 274
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by f1zz
                      Ja minun mutu on että yli 35% autoista eli kanta-autotarkastuksen ylimenevissä prosenteissa ei esim tehokkaampia jarruja lasketa.

                      eli ennen 316 -> 325 oli aböut 48% ja nyt voisi päästä johonkin ~35% kieppeille.
                      Joku voisi kaivaa sen lakipykälän, mutta se meni niin että tuontiautojen 25% raja kanta-autotarkistukseen muuttuui 35%. Jarrujen ja ohjauslaitteiston turvallisuuden parantaminen ei lisää auton prosentteja.

                      Elikkä jos on vaikka 316 ja laittaa siihen 325 jarrut, niin prosentit 0....
                      318iA Touring -02
                      ex 316 2.5l -87
                      ex 525tdsA Touring -95

                      Comment

                      • _riskus
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 102

                        #12
                        Siis oliko se nyt siten että jarrujen vaihdosta on ennen tullut prosentteja, mutta enää ei tule? Kannattaako soittaa konttorille että ottavat jarruprosentit pois autosta kun niitä on nykyään 48,5

                        Comment

                        • apina
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 274
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by _riskus
                          Siis oliko se nyt siten että jarrujen vaihdosta on ennen tullut prosentteja, mutta enää ei tule? Kannattaako soittaa konttorille että ottavat jarruprosentit pois autosta kun niitä on nykyään 48,5
                          Noinhan se on. Kannattaa vakuuttaa katsastusmies, että kaikki alustaan tehdyt muutokset joista menny prosentteja on ollu välttämätöntä jarrujen asennuksen kannalta

                          Puhelin käteen ja kysymään. Eipä paljo soitto maksa. Tosin epäilen ettei tuo muutos onnistu, mutta aina kannattaa kysyä.
                          Last edited by apina; 23-03-2005, 08:18.
                          318iA Touring -02
                          ex 316 2.5l -87
                          ex 525tdsA Touring -95

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎